Bab 44

2.7K 279 33
                                    

" Jimin,  apa awak buat depan rumah saya pada waktu  macam ni then macam mana awak boleh tahu alamat rumah saya? " 

" Saya nak jumpa Seojun, where is he's? "

Pertanyaan Hwayoung tidak segera dijawab tetapi sebaliknya nama Seojun yang Jimin sebutkan. Jimin ingin masuk kedalam rumah baharu milik Hwayoung tapi cepat-cepat dia menghalangnya. Mata Hwayoung memandang tajam ke arah Jimin yang waktu itu juga sedang merenungnya secara dekat.

" Awak dah dikira nak menceroboh rumah orang . Tak tahu malu ke? " soal Hwayoung geram. 

Kelihatan Jimin tersenyum seketika. Hwayoung yang memandang pun jadi hairan. Ayat aku ada yang kelakar ke?

" You're still my wife so tak menjadi kesalahan kalau suami nak pecah masuk rumah isteri dia." Jimin menolak perlahan tangan Hwayoung yang menjadi penghalangnya untuk masuk ke dalam rumah. Hwayoung seperti tidak percaya ayat itu yang Jimin gunakan. 

Jimin melangkah masuk dengan selambanya dan duduk di atas sofa di ruang tamu. Hwayoung masih lagi tercegat di hadapan pintu rumah. Jimin lihat sekeliling kawasan baharu rumah Hwayoung. Tidak terlalu besar atau kecil. Cukup selesa untuk Hwayoung dan Seojun tinggal berdua.

" Wife? Awak masih mengaku awak ada seorang isteri Jimin? Lepas apa yang awak dah buat dekat saya. Awak masih nak mengaku that youre my husband ? " perli Hwayoung. Hatinya cukup sakit bila teringatkan apa yang lelaki itu sudah lakukan terhadap hidupnya. 

BUMM !

Pintu rumah Hwayoung sengaja ditutup dengan kuat. Hatinya sangat sakit ketika ini. Tidak bolehkah lelaki bernama Park Jimin ini lenyap terus dari muka bumi ini? 

" Keluar dari rumah saya sekarang. Jangan sampai saya jerit sampai kesemua jiran tetangga saya semua dengar."

" Oh ya? kenapa awak tutup pintu tu tadi kalau awak nak menghalau saya? " 

" Jangan buat lawak bodoh Jimin, tak kelakar." 

" Saya tak melawak pun."

"  Jadi,  apa yang awak nak sebenarnya? " 

Hwayoung mula bercekak pingang sambil berdiri di hadapan Jimin yang sudah selesa duduk di atas kerusi sofa itu. Jimin pandang aku lama, dari atas kepala sampailah ke hujung kaki aku. Pandangan dia buatkan aku jadi tak selesa tiba-tiba.

Agak janggal. Bila dah tak jumpa selama 5 tahun, tiba-tiba dia terjah masuk dalam rumah dia awal pagi. Siapa tak terkejut? Bukan jejak kasih tapi dah macam strangers aku rasa

" First time aku nampak kau pakai baju tidur macam ni. Kenapa waktu dulu kau tak pernah sekalipun pakai bila kau dengan aku? "

Aku baru tersedar bila Jimin menegur tentang pakaian aku pada saat ini. Baju tidur satin berwarna merah yang agak nipis dan singkat. Patutlah daripada tadi Jimin tak habis-habis merenungnnya! Dasar pervert!

" Jangan tukar topic. Saya tengah bercakap soal apa tujuan awak datang sini. I am serious ! "  muka garang dan bengis ditonjolkan tetapi Jimin tidak merasa gentar lansung. Dia malah makin suka bila lihat Hwayoung marah. Kelihatan cute.

Hwayoung terpaksa menebalkan muka dengan terpaksa tayang body dia didepan Jimin pada ketika itu. Dia pun tak jangka Jimin akan datang. Dah memang pakaian tidur dia. Yang nampak pun hanya Seojun yang masih tak bernafsu tu lagi. Lagipun, Jimin pun dah banyak kali lihat aku tak berpakaian. Apa yang bezanya? Sama. Memang aku ini barang mainan dia kan?

" Awak kalau marah buat saya turn on, Hwayoung.

The heck?

Apa yang telinga aku dah dengar ni? 

ᴏᴜʀ ᴍɪsᴛᴀᴋᴇ | ᴊɪᴍɪɴ ✔Where stories live. Discover now