Enam

32 4 0
                                    

Dia tersenyum sinis memandang ke arah balkoni yang tersembunyi itu. Segala kelibat didalam bilik itu di perhatikan dengan senyuman sinis.

"Berani dia suruh Khai berhenti bekerja dengan aku. " ucapnya perlahan. Khai merupakan aset  yang paling  disayangi olehnya. Setelah beberapa tahun hidupnya penuh dengan menasihati. Akhirnya dia bertemu manusia yang mampu melunaskan nafsunya yang tinggi.

Dia ukir senyum sinis lalu beredar dari situ. Isteri khai tidak pernah melihat wajahnya dan Hanya mengetahui namanya sahaja.Dia yakin wanita itu sudah mengkaji dia seperti mana suami dia ajarkan. Dia sudah menyediakan indititi palsu khas untuk dirinya. Kali ini dia akan pastikan segala rancangan wanita itu makan diri.

Dia merancang segalanya.

Aisy hubungi khai dengan segera. Mengatakan dia mempunyai tugas khas sebelum khai hendak berhenti. Dia yakin isteri bodoh itu akan merancang sesuatu agar Khai berhenti berhikmat dengannya.
Walaupun dia masih tidak mengetahui apa yang akan dilakukan oleh Q kepada penyamarnya tapi dia tahu Khai mengajar Q segala langkah yang perlu di lakukan untuk mengkaji siapa dirinya.

Khai merupakan seorang agent pembunuh upahan. Bayaran untuknya melakukan tugas sangat tinggi dan kerana dia melakukan pembunuhan tanpa sebarang penghapusan bukti dia dipanggil Pembunuh Jejak dengan polis . Dia meninggalkan segalanya. Tapak tangan dia merata - rata. Air kencing atau apa sahaja di tinggalkan tanpa kisah. Tapi yang anehnya dia tidak pernah dikesan oleh polis.

Dia mempunyai rahsia besar. Yang menjadikan dia berani bertindak seperti itu.

Khai mempunyai seorang abang kembar. Mereka dilahirkan dirumah usang milik keluarga Khai yang sangat miskin. Sehinggakan tidak dapat menampung perbelajaan untuk dua bayi. Jadi ibu bapanya mendaftarkan hanya anaknya yang sulung dan kembarnya di sorok dari Maya dunia.

Tetapi tanpa sesiapa sedar mereka sering bertukar - tukar untuk ke sekolah. Mereka tidak berkawan dengan sesiapa kerana risau akan terbongkar rahsia. Jadi abangnya adalah sahabat dan keluarganya.

Dan akhirnya.
Abang Khai diterima ke sebuah sekolah elit. Tanpa sesiapa tahu kebenarannya. Yang ke sekolah elit dan ditanggung segalanya oleh kerajaan kerana kebijaksanaannya itu sebenarnya bukan lah abang kepada khai tetapi Khai itu sendiri.

Abang kepada Khai mempunyai masalah lambat untuk menagkap segala apa yang dipelajari dan Khai akhirnya mendapat keputusan cemerlang. Di sebabkan satu pergaduhan Khai di hantar ke bilik rawatan sekolah elit tersebut. Di situ aku mengenali Khai. Mereka Aku jaga.

Dan tanpa sesiapa tahu...

"khairul Aiman bin khai Amzar. "

Merupakan satu nama untuk dua insan. Khai akhirnya menjadi pembunuh upahan. Dibawah latihan dan didikan aku. Tiada siapa tahu khai yang sebenar.

kecuali aku dan perempuan tak guna itu.

Rahsia Khai tersimpan rapi.

Aku benci apabila Khai yang dulunya menurut segala perintah aku kini mula mengundur diri dan pandai melawan segala arahan yang aku berikan.

Kali ini dia akan pastikan perempuan itu lenyap.

Tekad Aisy.

--

Q Termenung dihadapan television.  Rancangan di depan mata tidak di ambil peduli.

--

Aku tak pernah kenal siapa doktor Khai tapi satu hari dengan secara rahsia aku mengekori Khai keluar menerima misi.

Setelah beberapa jam dua
Dia keluar dari keretanya. Seorang lelaki yang agak berumur.

Aku hanya melihat dia dari jauh. Aku sudah menyatakan tentang aku tidak gemar dengan pekerjaannya sebagai pembunuh upahan. Sudah beberapa kali suaminya mengatakan ingin berhenti.

Jerut ( Complete )Where stories live. Discover now