Chapter 4: persuade

612 66 7
                                    

Jungkook tidak fokus ketika lecturenya sedang menerangkan dihadapan. Untuk kali pertama ni dia tak dapat fokus belajar hanya kerana memikirkan kucing yang baru sahaja dia pelihara itu.

Dia rasa sesuatu yang taetae akan mati kerana kelaparan. Sebab lagi tadi taetae tak makan apa apa lagi. Bahkan dia tidak tahu harus memberikan apa lagi pada kucing itu.

Jimin perasaan kalau jungkook sedari tadi tidak fokus dalam sesi pembelajaran. Jimin berasa sangat aneh dengan jungkook hari ini.

Tak pernah dia tak fokus dalam kelas. Biasa dia orang pertama yang akan fokus dengan apa yang lecture cuba sampaikan. Tapi hari ini jungkook sedikit berbeza. Tidak seperti biasanya.

Jimin tak mungkin tanya jungkook dalam keadaan lecture sedang menyampaikan sesuatu. Mungkin dia akan tanya pada jungkook setelah kelas mereka habis.













Habis je kelas, jimin terus menghampiri jungkook. Lepas ni diorang dah tak ada kelas. Maksudnya mereka akan terus balik ke rumah.

"Oi, jung!"
Teriak jimin dari belakang. Jungkook jalan mendahului jimin. Dia perasaan jungkook tak seperti hari biasa. Wajahnya sedikit muram.

Yeah jujurlah dia cakap yang jungkook tu muka memang tak ada perasaan. Selalu pasang muka datar dia tu. Jadi jimin pun tak pernah tahu sama ada jungkook sedang sedih atau pun gembira. Dia selalu pasang muka yang sama.

"Weyh, kau okay tak?"
Tanya jimin. Jungkook diam kemudian membalasnya dengan mengelengkan kepala. Dah agak mesti ada sesuatu yang tak kene sebab jungkook tak pernah berkelakuan macam ni.

"Seriusly, muka kau buruk gila kalau tengah sedih. And aku pasti yng kau mesti tengah sedih kan?"

"Takdelah.."

"Aku ni kawan kau! walaupun kau tak pernah anggap aku wujud tapi aku kenal kau weyh.. ada something?!"

"Hm masa kat supermarket aku bawa taetae beli makanan dia."

"Taetae maksud kau kucing yang baru kau jaga tu." Jungkook angguk. Jimin hanya mengohkan sahaja.

"Aku tak tahu dia suka makan apa.. Semua benda dia buang! baik makanan yang kau suggest atau anything else. Aku bukan tahu sangat tentang apa yang kucing suka makan.."

"Lepas tu?"
Ujar jimin lagi.

"Aku tak sengaja marah dia dengan tinggikan suara aku. then dia merajuk dari aku. Sampailah kat apartment pun macam tu. Dia tak pandang pun aku. Aku rasa sedih sangat!" Jelas jungkook menbuatkan namja bermarga park itu terkejut beruk. Rasa nak terjun je bangunan adakah dia bermimpi yang jungkook hanya sedih sebab kucing dia tak layan. Itu je?!

WHAT THE HELL!!!

"Weyh.. seriusly jungkook! pasal tu je." Jungkook mengiyakan. Jimin tertawa terbahak-bahak sampai terguling-guling kebawah. Ramai yang memerhatikan mereka. Jungkook memandang jimin dengan aneh.

"Kau pahal gelak!"
rasa nak je pijak muka si jimin ni. Nasib kau kawan baik aku.

"Are you joking bro! hebat sangat ke kucing tu sampai buat kau berubah serta merta macam ni."

"Aku tak tau nak cakap apa.. dia lain dari kucing lain. Dia unik bagi aku. Dia buatkan aku tertarik dengan dia. Sebab tu kau tak akan faham!"

"Kalau macam tu aku ikut kau balik apartment aku nak tengok juga kucing mana yang dah luluhkan hati dajjal kau ni."

Jungkook tak layan perkataan jimin dia hanya memutarkan biji matanya. Dah masak sangat dengan apa yang jimin cakap.














𝐒𝐩𝐞𝐜𝐢𝐚𝐥 𝐏𝐫𝐞𝐬𝐞𝐧𝐭 [𝐊𝐕]Where stories live. Discover now