Chapter 12: Again

677 66 8
                                    

Seperti yang sudah dimaklumi, Jeon Jungkook bakal membuat presentation bersama eunha. Gadis itu meminta jungkook untuk datang ke rumahnya bagi mengerjakan tugasan mereka sebelum ujian semester yang akan datang.

Tetapi seperti biasa jungkook akan menolaknya dan menawarkn kepada gadis itu untuk datang ke apartmentnya. Sebenarnya jungkook tidak mahu meninggali taehyung sendirian diapartment. Kerana dia tahu taehyung masih belum bentah lagi untuk duduk sendirian diapartment. Perasaan risaunya mulai mengancam dirinya.

Akhrinya gadis itu pun mengikut sesuai kehendak jungkook. Saat itu, jimin pun ikut sertai mereka. Kerana jimin tidak mahu jika eunha berbuat sesuatu yang tidak elok pada jungkook. Kerana jimin tahu kalau gadis itu sangatlah menyukai Jeon Jungkook sang sahabat.




"Hai, jungkook.." sapa eunha dengan lembut. Jungkook pun tersenyum memandang gadis itu. Taehyung yang duduk disofa itu pun terkejut dengan kehadiran gadis yang sempat dia benci untuk beberapa minggu saat dia masih menjadi seekor kucing.

Pandangan mata taehyung agaklah tajam. Memandang wajah gadis itu dengan renungan mautnya. Andai saat ini dia masih mempunyai kuasa dia bakal menghancurkan gadis ini dengan kuasa yang ia miliki.

Sabar tae.. namja manis itu cuba menenangkan dirinya. Jungkook seaka tak perasaan bahawa taehyung sedang mengerutkan wajahnya masam mencuka.

"Eh, ini siapa?" tanya eunha setelah melihat taehyung yang mengeruhkan wajahnya.

"Oh itu dia sepupu saya." Balas jungkook. Taehyung menatap lelaki itu dengan tatapan yang tajam. Kenapa jungkook boleh mengakui dirinya adalah sepupu. Kenapa tak cakap boyfriend ke?

"Ah.. seriously.. kiyowo!" Ucap eunha yang ingin mencubit pipi taehyung malah namja manis itu bangkit berjalan masuk ke dalam bilik jungkook. Pemuda tampan itu pun agak sedikit tidak percaya dengan tingkah laku taehyung yang tidak sopan.

"Ah, maafkan saya eunha. Dia memang perangai macam tu."

"Yeah, im okay.." Eunha menbuka baju panas itu lalu ditaruhkan diatas kerusi. Jungkook sempat menawarkan pada gadis itu secangkir kopi yang panas. Kerana cuaca diluar sangat sejuk.

Tak lama selepas itu, pintu apartmentnya dibuka menampakkan namja yang ketinggianya sedikit terbantut. Namja itu berjalan ke arah jungkook sambil membawa dua kantung plastik.

Eunha terkejut dengan jimin yang tiba tiba sahaja datang kesini. Seolah, jimin bakal berbuat kacau nanti.

"Eh,jimin awak pun ada juga." ujar gadis itu. Jimin mengangguk kepalanya dengan angkuh, sambil berbisik didalam hatinya "jangan mimpi kau nak kan jungkook."

"Kenapa awak kat sini.. sebab kami kat sini hanya nak menyiapkan tugasan kami. Dan ini tak ada kene mengena dengan awak." Ujar eunha dengan nada yang boleh tahan pedas. Jimin dah agak yang gadis ini tidak selesa dengan kehadiranya.

"Aku hari hari datang apartment jungkook. Yang kau nak gelabah kenapa? takut aku ganggu waktu waktu berharga kau dengan jungkook ke?" Ucap jimin tak kalah melawan gadis ini. Wajah eunha berubah situasi mereka seperti dua perempuan yang memperebutkan satu lelaki. Begitulah saat ini.

"Eh, jim.. sudahlah tu.. lebih baik kau temankan taehyung. Aku nak buat kerja dengn eunha jap." Ujar jungkook dengen mencelah keduanya daripda bergaduh. Eunha tersenyum kemenangan pada jimin. Seolah dia berkata "Berambus kau.."

Jimin pun memutuskan untuk melihat taehyung didalam bilik. Lelaki yang kekurangan tinggi itu menatap taehyung yang meringkuk didalam selimut. Kebiasaan taehyung kalau sedang mode merajuk.

𝐒𝐩𝐞𝐜𝐢𝐚𝐥 𝐏𝐫𝐞𝐬𝐞𝐧𝐭 [𝐊𝐕]Where stories live. Discover now