Chapter 14: Mom?

703 62 5
                                    

Sejak sesi kelas bermula pemuda jeon itu langsung tidak fokus dengan apa yang disampaikan oleh lecturenya itu. Satu benda pun tak masuk dalam kepalanya.

Yang difikirkan saat ini adalah Kim Taehyung namja yang sudah membuatkan perhatianya terusik. Jimin dapat lihat jika sahabatnya ini nampak gelisah lain macam. Jarang jungkook seperti ini.

Usai sahaja kelas habis. Tiba tiba lecture lelaki itu mencegah jungkook untuk tidak keluar, kerana sedari tadi dia asyik memerhatikan sikap jungkook yang tiba tiba sahaja berubah.

"Jungkook-ssi,"

"Nae, saem.." jawab jungkook sambil menunduk sopan ke arah lelaki paruh baya itu. Encik choi selaku lecturer mereka. Untuk kali pertama dia merasakan bahawa ada yang tak kene dengan pelajar harapanya.

"Awak ada masalah, lagi tadi saya perhatikan yang awak tak fokus langsung dengan penerangan saya." Jungkook menunduk ia, dia tahu jika ia salah sangat.. kerana tidak memberikan sepenuh perhatia dengan penerangan tadi.

"Maafkan saya saem." ucap jungkook.

"Tak mengapa, hanya sahaja untuk harini awak seperti ada masalah.. ada apa apa yang menganggu awak sehinggakan pelajaran awak terjejas. Awak tahukan yang ujian semester akan tiba tak lama lagi.. Awak kene banyak fokus dan tak boleh lagi mengambil remeh tentang ini."

"Tidak saem, hanya sahaja harini saya kurang berehat."

"Baiklah, pastikan awak jaga kesihatan.. Saya pulang dahulu.." Akhirnya Encik choi keluar dari bilik kuliah tinggalkan jimin dan jungkook disana.

"Kau okay tak." Jimi menanyakan keadaan jungkook kerana dia tahu jika sahabatnya itu tidak baik baik saat ini.

"Aku okay." katanya lalu saat mereka berjalan keluar dari kampus, tiba tiba sahaja lenganya ditarik oleh eunha. Gadis itu memeluk lengan jungkook dan itu membuatkan seluruh mahasiswa dan juga mahasiswi menatap ke arah mereka.

"Jungkookie.." kata eunha seakan ingin mengambil perhatian. Katakan kepada gadis ini bahawa jungkook sedang tidak dalam keadaan yang baik. Moodnya sedang hancur, bahkan dengan tingkah eunha boleh memancing emosi jungkook.

"Hentikan eunha, aku muak.. berhentilah menempel dengan aku. Aku rimas." Kata jungkook dengan nada yang lantang. Bahkan ada gadis gadis yang banyak menertawakan eunha seolah gadis itu telahpin direject oleh sang pujaan hati.

"Padanlah muka kau eunha, jungkook rimas tengok kau." Kata kawan kawanya. Eunha mengeram kesal, dia rasa malu dengan apa yang dikatakan oleh jungkook. Jimin tidak mahu mengeruhkan keadaan dia membawa jungkook pulang ke apartment.

Pasti ini ada bersangkut paut dengan taehyung. Iya, jimin pasti itu..











Pulang sahaja jungkook di apartment hal yang pertama dia cari adalah Kim Taehyung. Namja itu tertidur diatas sofa sambil Tv terbuka.

Jungkook perasan yang taehyung tidur dengan memeluk bajunya yang bahkan belum basuh lagi. Jungkook kenal t-shirt kelabu itu kerana itu adalah baju kegemaran jungkook yang selalu ia guna.

Jimin?

Namja itu sudah pulang ke rumah. Kerana tidak mahu mengeruhkan keadaan. Biar jungkook sahaja yang menambat hati taehyung. Dia tahu lama kelamaan semuanya akan baik-baik sahaja jika dia tidak sibu masuk campur.

"Taetae, maafkan hyungie.." Jungkook sebenarnya rasa serba salah sangat dengan taehyung. Kerana itu fikiranya asyik bercelaru, dia takut jika taehyung bakal berubah dan meninggalinya. Dia berasa takut saat ini.

𝐒𝐩𝐞𝐜𝐢𝐚𝐥 𝐏𝐫𝐞𝐬𝐞𝐧𝐭 [𝐊𝐕]Where stories live. Discover now