Chapter15: Fever

653 59 5
                                    

Pagi tu jungkook memang ada kelas dengan Lee saem. Tiba tiba sahaja dia ada panggilan mendadak dari ibunya. Yang membuatkan dia lebih terkejut lagi adalah, ibunya mengatakan bahawa taehyung demam.

Cepat-cepat dia balik setelah meminta izin dari lee saem bahawa dia ada urusan mendadak. Dan lelaki paruh baya itu membenarkan.

Jungkook pulang dengan perasaan gelisah. Disana ada ibunya yang menguruskan taehyung.

"Eomma.." itu suara jungkook. Matanya tertumpu ke arah taehyung yang terbaring lemah. Dengan bibir yang pucat lesi. Wajah memerah kerana panas dalam.

Wanita paruh baya itu sedang mengelep wajah taehyung dengan tuala basah itu.

"Eomma dah bawak taehyung pergi klinik. Dokter cakap dia demam panas. Mungkin lambat sikit baik." Kata sang ibu. Jungkook duduk sebelah taehyung mengusap perlahan wajah itu. Sumpah dia benar-benar merisau taehyung setelah mendengar taehyung demam.

"Terima kasih eomma.."

"Takpe, kook.. eomma cuma datang sini sebab nak jenguk kamu tak sangka yang kamu ada kelas pagi. Kebetulan taehyung ada. Masa tu muka dia pucat sangat. Tak lama tu dia pengsan dan badan dia panas. Jadi eomma terus bawa dia ke klinik. Risau eomma dibuatnya." Ujar Puan Jeon. Jungkook mengangguk-angguk kepala. Nasib baiklah ibunya ada kalau tak ada. Entah apa yang akan jadi dengan taehyung nanti.

"Dah, eomma nak balik. Kejap lagi appa kamu balik. Eomma tak masak apa apa lagi."

"Baiklah eomma." Sang ibu yang tidak lupa mengecup pipi jungkook membuatkan namja dingin itu protes.

"Eomma, kook dah besarlah!" rengek jungkook. Puan Jeon tertawa perlahan mengingatkan taehyung sedang berehat.

"Yeke, rasanya baru semalam eomma tukarkan pampers kook."

"Eomma!!" Wanita itu akhirnya pergi setelah bergurau dengan sang anak. Sebenarnya wanita begitu rindukan anaknya. Maklumlah, jungkook anak bongsu.. Manakala sang abang tidak pernah pulang kesini sejak belajar dioversea.

Apatah lagi jungkook yang duduk berjauhan dari mereka. Membuatkan pasangan tua itu begitu rindukanya.

Setelah ibunya pergi, jungkook yang menguruskan taehyung. Mulai dari membuatkan bubur untuk taehyung.

"Taetae.." panggilnya pelan. Namja cantik itu pun terbuka matanya. Menatap ke arah jungkook dengan senyuman.

"H-hyungie dah balik." ucapnya pelan. Lalu jungkook meraih tangan kurus taehyung. Membelai wajahnya menggunakan tanganya yang sedikit lebih besar dari taehyung.

"Taetae rehat ye.. maaf kalau hyungie kurang memperhatikan taetae." Ujar jungkook dengan nada lembut. Perlakuan jungkook membuatkan sang ibu terdiam seribu bahasa. Terkejut dengan sikap anaknya yang kasar dan dingin akan berubah seratus peratus hanya didepan taehyung.

Hal ini membuatkan sang ibu begitu ragu-ragu dengan jungkook. Adakah taehyung benar roomate jungkook atau sebenarnya ada sesuatu yang ia belum ketahui lagi.

Akhirnya pemuda cantik itu menganggukan kepalanya. Lalu jungkook berjalan sambil mengikuti langkah sang ibu. Membiarkan taehyung berehat seketika.

Jungkook perasaan jika dirinya diperhatikan oleh sang ibu. Wanita itu menatapnya dengan tatapan yang serius seolah jungkook sedang berhutang pertanyaan darinya.

"Jungkook.." wanita paruh baya itu memanggil nama anak bongsunya itu. Jungkook menoleh ke arah ibunya.

"Ye, eomma." jawabnya.

"Are you sure.. korang tak ada apa apa. I don't think so yang korang berdua adalah roommate atau anything else yang eomma tak tahu." Ujar wanita itu dengan pertanyaan yang serius. Kali ini, wajah yang dipasangkan pada wanita itu sangatlah tajam.

"Nothing ma, we're just roommate."

"Why you always said that you guys just roommates But cara kook layan dia macam dia adalah segalanya."

"Eh, mana ada.. betul.."

"Korang cakap sekarang? korang memang couple kan?"

"Ah, an.."








Tbc.

Pendek.. yeah begitulah..

𝐒𝐩𝐞𝐜𝐢𝐚𝐥 𝐏𝐫𝐞𝐬𝐞𝐧𝐭 [𝐊𝐕]Where stories live. Discover now