16✨

26 3 0
                                    


●●●◯◯◯●●●

Hari ini aku nekad mahu balik Seoul tapi bukan beerti aku balik kerumah aku dan Chanyeol.Aku nak menumpang di rumah Suho.Rumah omma dan appa?Hm omma aku akan bagi tazkirah sebelum aku masuk.Itu pasti.Appa?Dia akan selesaikan masalah aku namun aku taknak.Fullstop!

Perut aku semakin hari semakin membesar.Yay!Anak mommy sihat.Baby ni merupakan semangat aku sekarang.Walaupun Chanyeol belum tahu dengan kehadiran malaikat kecil ni,tapi aku pasti dia akan sayangkan baby ni sepenuh hati.Baby ni tak bersalah dalam hal pergaduhan kami berdua.Aku rindu suami aku yang bertelinga capang argh!

Aku menapak masuk ke dalam kediaman Suho.Penat aku drive dari Busan sehingga kesini.Petang baru sampai.Dengan jalan yang sesak nya lagi.Hari hujan lagi.Syukur aku selamat.

Tok!Tok!

"Hai Leesa!!!" sapa Suho lalu menyambut kehadiran aku.Uwu aku rindu kawan aku yang sengal ni huh!Dua minggu tak bersua dan dia masih belum ada perubahan hehe.Dia menjemput aku masuk lalu dia menarik bagasi aku untuk dibawa ke dalam bilik tetamu.

"Mari duduk.Aku buat air" ajak Suho lalu aku pun melabuhkan punggung untuk duduk.Mata aku sudah ngantuk mahu saja tertidur disitu saja.Jika dulu ada Chanyeol yang menemani aku dikala aku keletihan namun kini kami semakin renggang.

Suho membawa dua gelas air lalu diletakkan atas meja.Aku hanya memerhati saja,mahu minum aku belum berasa haus.Aku penat memikirkan Chanyeol.Hati aku meronnta-ronta mahukan dia😭!

●●●◯◯◯●●●

(Chanyeol POV)

Aku melangkah masuk kedalam rumah yang telah aku biarkan selama tiga minggu berturut-turut.Rumah ini gelap gelita seperti tiada penghuni.Aku segera menekan password dan pintu itu terbuka.Keadaan didalam rumah sangat gelap ,aku kehairanan.Tak mungkin Leesa kerja.Sedangkan Suho hyung bagitahu dia tak masuk kerja.Aku menaiki anak tangga untuk menuju ke bilik aku dan Leesa.Namun hampa keadaan sekekeling amat gelap.Aku menguak pintu bilik dan kelibat Leesa tidak kelihatan.

"Leesaa!!Saya dah balik ni!" jeritku.Mana tahu Leesa ada dimana mana tapi tiada sahutan.Hati aku mulai risau takut terjadi sesuatu.Aku duduk dibirai katil memikirkan keadaan Leesa yang telah aku biarkan tiga minggu yang lalu.Aku meraup mukaku berkali-kali.Hatiku benar benar serabut.Adakah Leesa telah meninggalkan aku?Apa kesalahan yang aku dah lakukan sehingga menyebabkan Leesa begini?

Tiba-tiba mata aku tertancap ke arah meja solek.Telefon bimbit milik Leesa telah ditinggalkan.Hah pasti susah untuk aku mengesan locationnnya nanti.Namun terdapat satu nota yang diselit di bawah telefon itu.Aku menarik nota itu dan terus membacanya.

~End soon!

(✅)SUAMI PALING SWEETWhere stories live. Discover now