Chapter 2

12.7K 198 12
                                    

"Terima Kasih cikgu". ucap ketua kelas sebelum diikuti rakan rakan yang lain.

Daniel time tu dah macam "YEAYYYY CUTI WOII CUTIIIII", tapi of course lah benda tu berlaku dalam kepala otak dia. kalau dia jerit gitu sia-sia je kena baling duster dengan cikgu kat depan tu. hahah

"Sama-sama pelajar semua, selamat berhujung minggu dan jangan lupa homework yang saya tinggalkan". Balas cikgu Laila sambil berjalan keluar dari kelas menuju ke bilik guru.

"Weh khaii aku dah kebulur ni. jom ahh balik hostel". Ajak Daniel sambil memegang perutnya yang dah buat concert rock tu.

"Sabar lah budak kecik. aku nak kemas kejap ni". Khairul menjawab tanpa melihat Daniel.

"Budak kecik" merupakan nama panggilan baru setelah 3 bulan dia bersekolah disini. Dan hanya ada seorang budak lelaki yang panggil dia dia gitu and budak lelaki tu ialah Khairul Asyraf, budak tingkatan dua yang popular sebab kehenseman dan kehebatannya bermain badminton. Dia berjaya mengalahkan musuh tradisi sekolah dalam sukan badminton sepanjang dua tahun berturut turut dan namanya terus melonjak tinggi.

"Okey dah. jommm dann. Aku pun lapar gilerr ni". Khairul siap menyandang begnya. Hanya mereka berdua tinggal di block tersebut. Pelajar lain dah selamat sampai dewan makan dan melahap makan nasi ayam yang best tu. menu paling istimewa untuk budak hostel.!! budak hostel je yang tahu perasaannya kalau menu hari tu ialah nasi ayam dan aiskrim.! hahaha

tanpa disedari daniel dan khairul, ada seorang lelaki sedang memerhatikan mereka dari dalam kelas di block sebelah. Diam dan sepi tanpa suara....

****************************

Hujan lebat. Kilat saling menyambar seakan mencabar sesama sendiri siapa yang lebih kuat dentumannya. Jam sudah menunjukkan pukul 12.30 malam

"Khai, kau tidur dengan aku boleh malam ni? Aku takut kilat lah".

"Demi kau budak kecik, semua boleh. tapi sebagai balasan kau kena belanja aku something malam ni"

"Belanja apa"

"Belanja BJ kat aku. HAHAHA". Khairul mengilai kuat dan Daniel terpinga.

"BJ? BJ tu apa?"

"aaa takde pape pun Dann, BJ tu buah jambu". Khairul malas nak melayan.

Pukul 1 malam, mereka berdua masih lagi rancak ber"pillow talk" dalam kegelapan bilik. Polisi asrama mewajibkan lampu bilik wajib dipadam tepat pukul 12.30 pagi dan lampu bilik prep dan bilik iron baju je yang dibenarkan untuk terus menyala sampai pukul 2.30 pagi.

"Dann, kenapa kau suka kawan dengan aku".

"Sebab kau baik. kau suka layan aku. pastu best kot sembang dengan kau. Kenapa kau tanya soalan tu Khai?"

"Takde lah. aku saje je tanya... aku pun suka kawan dengan kau"

Jedaa. dua dua berdiam diri..

"Khai, kenapa kau takde awek lagi ek? Kau dah la hensem, pandai main badminton, ramai peminat. takkan takde satu pun melekat?".

"Entah lah Dann, aku tak rasa nak ada awek lagi lah. lagipun aku tak pandai nak bercintan cintun ni. ada kau pun aku dah happy kot"

"woiii jangan jadi gay sangat lah. Aku tanya kenapa kau takde awek lagi je.!"

"HAHAHAHA". mereka berdua tergelak tapi suara mereka masih terkawal, bimbang roomate yang lain terjaga.

"okey lah Dann, aku nak tidur. ngantuk. Night budak kecik".

"Night Khairul Asyraf".

******************************

Daniel terjaga kerana terasa ada orang yang memeluknya dari belakang. Kemudian dia teringat yang dia dan Khairul tidur sekatil. Daniel cuba untuk kejutkan Khairul tapi usahanya gagal.

Daniel sebenarnya keliru dengan apa yang dia rasakan pada ketika itu... dia rasa... selesa tidur dalam dakapan Khairul.

"Ahh, mungkin sebab cuaca di luar sejuk kot.!! Daniel membuat andaian sendiri. Akhirnya dia kembali tertidur.

(bersambung....)

Daniel IskandarWhere stories live. Discover now