I

145 13 0
                                    

Angin bertiup bersepoi-sepoi pada malam itu , permaisuri Kerajaan Eve terjaga dari tidurnya .

' harap esok akan menjadi hari yang lebih baik ' bisik hati permaisuri Eve , Permaisuri

" Hm ? My Love , kenapa ni ? Awak tak apa apa ? " tanya Raja Kerajaan Eve dengan mata nya yang masih mengantuk .

Raja Kerajaan Eve pun memeluk isterinya dengan penuh kasih sayang. Permaisuri Kerajaan Eve hanya tersenyum dan memandang suami nya " ani.. our angel tak nak suruh saya tido awak " kata Permaisuri Maykayla sambil mengusap-usap perut nya yang telah besar gituh

Raja William pun tergelak kecil apa bila isterinya mention anak perempuan diorang yang tak lama lagi akan datang ke dunia yang cantik ini sambil mengusap lembut perut isterinya .

" Dia gerak banyak sangat ke wak ? " Tanya Raja William tersenyum kecil . " Kekadang la , macam dia tengah menari dalam sana hehe ah sweetie tau tak omma tak sabar nak jumpa kamu~" kata Permaisuri Maykayla dengan senyuman manisnya yang tidak sabar dengan kedatangan anak perempuannya itu.

" Dia kan macam awak , suka menari kat balcony tengah tengah malam dan pagi , little angel ni mesti troublesome heheh " bisik Raja William di telinga permaisuri Maykayla " awak tau tak geli la haha "

" Hm~ jum tido saya ngantuk ni " pujuk Raja William sambil menggoyangkan lengan isteri nya macam budak-budak . " Awak dah dewasa tak sesuai jadi childish la " halau permaisuri Maykayla dan menarik suaminya untuk masuk tido .

" Alor saiya cumil apa " kata Raja William sambil memegang bibirnya macam buat comel- . Tak semestinya semua Raja serius ada juga macam Raja William ni tapi kat depan isteri dia je la .

Mereka berdua pun tidur sambil memeluk sesama sendiri .

...

Gelap.. semua tempat itu gelap gelita.. tiada lampu tiada cahaya matahari ..

Wanita itu pun berjalan sekeliling , suara kaki dia bergema di tempat gelap itu .

' m-mana ni ? '

Wanita itu menjerit dan berlari untuk meminta tolong tetapi tiada siapa yang menjawab nya , hanya kegelapan .

Semasa berlari wanita itu dapat dengar laungan dari belakang , wanita itu terkejut benda itu semakin dekat dengan nya . Wanita itu pun berlari laju dan laju

Sedikit lagi

Wanita itu memaksa kaki nya berlari laju lagi sehingga puncak gunung itu kerana ada cahaya disana

20 meter lagi

' dapat awak '

•••

"Arhhh!! " Permaisuri Eve terjerit tangan nya ke atas untuk mencapai sesuatu . Pintu di hempas oleh Raja William dengan muka yang amat risau .

" Sayang ? Awak ok ke ni ? Kenapa jerit pepagi ni " tanya Raja William sambil memegang tangan isterinya dengan erat .

Permaisuri Maykayla hanya diam dan mengambil nafas nya. Badan dia berasa berpeluh sehingga baju nya dan katil pun basah .

" Awak , awak pergi mandi pastu turun bawah makan sarapan ok ? Pastu nanti beritahu saya apa yang terjadi " kata Raja William sambil mengusap usap bahu isteri nya . Berharap isteri nya tak akan begitu stress . " Awak tau kan kalau stress tak bagus untuk dia " kata Raja William yang tengah mention anak perempuan mereka yang di dalam kandungan isterinya .

Permaisuri Maykayla pula tersenyum kecil " ish awak ni. Yela nanti saya turun awak pergi lah dulu " kata Permaisuri Maykayla yang dah bangun dari katil nya .

" Yeyyyy " sorak Raja William kecil ii tak nak suruh penjaga yang di luar tu terdengar . " Awak cepat sikit ! " Kata Raja William yang sudah membuka pintu tu dan intai dari pintu untuk memandang isterinya yang tengah menikat rambut nya .

" Yela yela "

❥ S K I P

Selesai bersiap . Permaisuri Maykayla pun turun ke tempat di mana Raja William menunggu nya bersama penolong penolong yang sentiasa bersamanya .

" Permaisuri , tolong berhati hati di sana ada tangga " kata maid yang paling rapat dengan Permaisuri Maykayla  dan dia mempunyai pangkat yang tinggi di dalam istana .

" Iye Jieun iye " kata Permaisuri Maykayla dengan lemah lembut , Jieun atau boleh dikenali sebagai IU banyak orang kerjaan selalunya akan memanggil nya dengan nama IU berbanding Jieun

Perjalanan ke tempat makan amat lah perlukan masa untuk ke sana kerana istana Eve terlalu besar . Semasa perjalanan ke sana ternampak Raja William tengah berlari menuju ke mereka .

" Awak lama nya " kata Raja William dan Jieun pun memberikan lengan Permaisuri Maykayla kepada Raja William dengan berhati-hati .

" Faham faham lah istana ni banyak selok belok sayang " kata Permaisuri Maykayla sambil mencebik sempat dia memukul lengan Raja William, tak kuat la- 

S

emasa perjalanan ke dapur Permaisuri Eve pun tetiba rasa lutut nya basah bila difikirkan balik badan dia pula tetiba berasa lemah . Raja William pula terkejut " a-awak..p-ggil d-doktor !! "

Raja William pula mengarahkan penolong nya untuk memanggil doktor dan mereka pun pergi ke labour .

•••

04 / 10 / 20**

Pada malam itu . Suara bayi pun echo di seluruh tempat itu . Permaisuri Eve pun memandang anak perempuan nya .

" Awak , dia cantik lah macam awak " kata Raja Eve dengan Senyuman yang gembira kerana mereka telah berjumpa dengan anak perempuan mereka yang dah datang ke dunia ini .

" Awak asal dia cumil heh " kata Raja William yang baru menyuruh beberapa penolong nya keluar .

" Awak nak panggil dia apa ?? " Tanya Raja William lagi .

" Em apa kata Lee..Lee YoonJung , Puteri YoonJung dari Eve Kingdom "




























































' !?#&5;9 '

𝐊 𝐈 𝐍 𝐆 𝐃 𝐎 𝐌 [Discontinued]Where stories live. Discover now