VI

50 9 1
                                    


the path that leads us to
somewhere

Di tengah tengah langit yang gelap. sekelip mata sahaja muncul berjuta-juta kilauan bintang bintang yang berada di atas langit malam . Kedengaran bunyi air yang mengelilingi puteri yang memandang ke langit malam itu. Lutut nya diletakkan bersentuhan dengan dada nya ,tangan nya pula memeluk erat kaki nya .

Mata nya memantulkan ribuan cahaya bintang yang dilihat nya tanpa sebarang emosi . Kelopak Bunga Cherry blossom mula memeluk puteri itu . Kelopak bunga itu empuk dan lembut seperti berada di katil tidur . Kelopak bunga itu memeluk nya untuk memberi kehangatan pada malam yang mempunyai angin sejuk yang datang dari arah Selatan .

Nafas nya perlahan dan bibir nya terukir satu senyuman yang manis apabila diri nya rasa tenang dan selesa apabila mendengar suara alam semula jadi . Badan nya berasa ringan seperti dia boleh terbang di atas langit sambil melihat tempat tempat yang dia ingin pergi .

" miyoung? "

Dalam sekelip mata kesemua keindahan itu hilang dalam satu saat

Puteri itu memandang sekeliling nya dan perasaan yang dia hanya dikelilingi dengan kegelapan dan sedikit cahaya bintang . Dia tidak dapat melihat bulan yang cantik , dia tidak dapat mendengar suara air yang diselilingi nya . Tidak dapat merasa kelopak bunga yang memeluk nya . Dia gerakkan badan nya untuk mencari sesuatu yang boleh dipegang.

Semasa dia bernafas . Sesuatu telah mengenggam leher nya dengan kuat . Tangan nya meronta untuk melepaskan lengan itu dari leher nya .

Leher nya berasa sakit apabila beberapa duri menyucuk nya . Darah menitis di lantai . Dia tetapi meronta sehinggalah satu masa dia rasa dia tak boleh bernafas . Badan nya tak boleh bergerak . Tangan nya berdarah kerana bergerak .

" Bae Miyoung ? "

Setiap masa setiap saat setiap waktu yang berlalu dia berasa genggaman itu semakin kuat . Air mata nya mengalir dan membasahi pipinya.

" Yah ! Bae Miyoung ! "

Miyoung tersentak dan dia terus bangun dari mimpi nya badan dia mengigil ketakutan . Mata dia berkelipan lalu menyentuh leher nya ' tiada ? ' dia sentuh dan check jika leher nya terputus . Dia dapat bernafas . Dia dapat bergerak kesemua nya normal .

" Oh my , Your Royal Highness.. kamu baik baik sahaja ?? Tadi kamu tidak sedarkan diri ! " Miyoung pandang ke arah kiri nya dan nampak General Kim dan Chaeyoung yang berada di sebelah nya . Penolong General Kim telah membuka suit nya dan mengikat di pinggang nya dan di pinggang JinMi supaya tidak terpisah dengan nya .

Chaeyoung pula memegang sapu tangan yang berisi gula gula itu daripada terapung di udara . Miyoung mengelip mata nya untuk beberapa kali dan memandang ke arah kanan ternampak Siyoon , Jieun , Jenny dan penolong mereka tengah berserabut dengan keadaan sekarang .

Siyoon nampak takut Jieun pula mencuba sedaya upaya untuk tenangkan adik nya dengan mengusap bahu nya walaupun dia pun rasa takut.

Jenny yang disebelah pula masih berfikir mata nya memberitahu yang dia risau kan YoonJung yang sekarang tiada di sini .

" Wait ?! What the hell !?? Kenapa kita tengah jatuh ni !? " Tanya Miyoung masih tidak faham apa yang terjadi .

" Yah tutup leher awak, untuk menjauhkan awak dari bahaya " kata Chaeyoung dan mengatur baju Miyoung . Miyoung pun pandang Chaeyoung pelik sejak bila dia baik sangat ni . " Yah Son Chaeyoung tu tak masuk akal lah ! "

" Shhh , Young kita akan mendarat tak lama lagi~ " kata Chaeyoung sambil senyum sinis dan menunjuk ke tempat yang mereka akan mendarat .

Miyoung pun terus memandang ke arah di mana Chaeyoung tunjuk . Tapi yang dia nampak hanya kegelapan tak ada apa apa pun . Tak ada cahaya macam mana pula Chaeyoung boleh kata yang mereka akan mendarat kalau dia tak nampak apa apa?

𝐊 𝐈 𝐍 𝐆 𝐃 𝐎 𝐌 [Discontinued]Where stories live. Discover now