IV

70 9 3
                                    

10 Tahun Kemudian..

Seorang gadis di bawah pokok ceri sedang membaca sebuah buku novel dengan tenang pada petang itu .

Kedengaran bunyi pelik di sebalik semak semak itu. Tapi diabaikan . Seseorang tengah menyorok di sebalik pokok pokok ceri itu sambil memanah gadis yang duduk di bawah pokok ceri itu . " Got ya~ " dia telah memanah ke Target nya sambil senyum sinis .

 " Got ya~ " dia telah memanah ke Target nya sambil senyum sinis

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Flash !

Gadis yang berada di bawah pokok ceri tersebut sempat mengelak dari panah kristal itu . " Jenny Klie saya tau kamu di sana , keluar lah . " Kata gadis itu lalu penampakan seorang lagi gadis berambut hijau atau boleh dipanggil Jenny Klie sambil tersengih apabila gadis itu tahu ketibaannya . Jenny apalagi dia pun mencekak pinggang nya.

" Humph ! Cepat betul awak jumpa aku ! Tak aci lah "Jenny pun merungut di hadapan kawan nya itu sambil memberikan syarat tangan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Humph ! Cepat betul awak jumpa aku ! Tak aci lah "Jenny pun merungut di hadapan kawan nya itu sambil memberikan syarat tangan .

" Duh unnie tak ingat ke yang YoonJung boleh dengar dari jauh " kata YoonJung selaku puteri dar Kerajaan Eve dengan muka selambanya . Semasa YoonJung ingin menarik panah yang kristal itu dari buku nya .

Badan nya terjatuh di tanah terasa seperti seseorang tengah menahan nya dari jauh tapi tidak , YoonJung dapat rasakan yang seseorang berada di atas nya . YoonJung cuba untuk membentak tetapi usaha nya tidak berguna kerana orang yang menahan nya lagi kuat dari YoonJung . YoonJung hanya mengalah dia hampir menangis lalu badan nya tidak di tahan lagi seperti tadi . " Aigooo YoonJung.. asal nangis" sengih seorang gadis di atas nya .

" Ish mane tak menangis ! Kalau unnie ni tetiba je macam nak bunuh YoonJung ! " Marah YoonJung yang sekarang dah duduk sambil mengelap air mata nya yang sedikit mengalir dari mata nya . Jenny hanya menggelengkan kepalanya . " Dah puas main ke Puteri yang disayangi ? " muncul lagi seorang gadis yang ternampak lebih tua sedikit dari mereka bertiga bersama seorang pembantu dari kerajaan nya .

" Jieun unnie tengok dorang dua tu " YoonJung hanya mencebik sambil menunjuk kedua dua puteri yang dari kerajaan Kristal dan Kerajaan Amber itu . " Hm ? Adakah YoonJung menangis tadi ? " Tanya Jieun . YoonJung hanya mengangguk . Jieun pun memandang kedua dua gadis yang dihadapan nya yang hanya mampu tersengih .  ( A/N : author nak bagi tau Jieun tu bukan IU oke , maaf kalau bagi pake op )

" Puteri.. kita kena bersedia untuk majlis malam ini , kalau tidak kemungkinan Raja Aroon akan membebel kalau dapat tahu yang Puteri dan Puteri Siyoon belum bersiap lagi " kata pembantu yang dari tadi mengikut Jieun .

" Hm.. baiklah kamu boleh balik dahulu . Nanti Puteri akan bagitau Adinda.. " arah Jieun . Pembantu nya dengan sekelip mata terus menghilang dari pemandangan Puteri Jieun .

" Adinda , kita kena pulang ke istana untuk bersiap-siap untuk majlis malam ini . Begitu juga kamu berdua.. " kata Jieun yang sekarang memberitahu dua kawan dan adik perempuannya nya . " Alah.. jadi malam ni berjumpa ? " Kata YoonJung yang sekarang berubah mood gembira . Mereka pun bersetuju untuk balik ke istana masing-masing .

" Bye bye malam jumpa "

✿✿✿

Pada petang itu seorang gadis masih tidur di katil nya dengan lena . Kedengaran sesuatu tengah berbisik di tingkap nya . " Bangun weh ! Kang kena marah maharaja , tak nak aku tanggung " bisik nya dengan kuat supaya gadis yang tengah tidur itu dapat mendengar nya . " Lima minit lagi.. " kata gadis itu dan memusingkan badan nya berlawanan dengan jendelanya . " Tak nak sudah ! " Kata nya dengan nada merajuk , marah .

Tap.. Tap.. Tap..

Tiba-tiba kedengaran suara tapak kaki sedang berlari dengan pantas menuju ke arah pintu bilik gadis itu .

Bam !

Pintu bilik gadis itu dihempas dengan kuat oleh seorang gadis yang berumur antara 17 tahun itu . " Bae Miyoung ! Ya allah , anak dara siapa lagi yang masih tidur time petang ni ! " Marah gadis itu dan berjalan ke arah katil Miyoung . " Alah.. tak ada kelas kan hari ni , bagi.. lah Miyoung tido.. " kata Miyoung tanpa membuka mata nya .

" Yelah , memanglah tak ade kelas kalau hari ni hari sambutan hari jadi Raja Flora " kata gadis itu . " Alah kat istana je kan majlis ni ha takyah lah nak tergesa gesa hiks.. " kata Miyoung yang acah menangis supaya dia dapat tidur lama lagi .

" Dasar anak dara yang malas " bisik nya yang di jendela bilik Miyoung . " Woi Hijau ! Cucuk dye " arah gadis itu kepada si hijau . " Eh , hello ! Saiya si catus . Nthen aku bukan hijau oke ! Nama i is Fluffy and bukan Hijau ! " Kata pokok yang serupa dengan pokok catus itu dengan nada sassy nya .

" Tak padan nama engkau dengan tubuh berduri kau tu " kata gadis itu selamba sambil melihat pokok catus yang dah ready untuk membuat bungee jump di badan Miyoung . " Weee ~ " pokok catus itu pun membuat lompatan yang berpusing pusing sehinggalah dye mendarat di tubuh Miyoung .

" Ack ! Sakit bodo !! " Jerit Miyoung yang seratus peratus sedar dari tidur nya dengan lengan yang di cucuk duri pokok catus itu . " Hish ! Kau ni Chaeyoung ! Letih ar aku ! " Rungut Miyoung yang sedaya upaya untuk mencabut duri duri itu dari lengan nya sambil mencebik untuk menahan kesakitan . " Kau tu pulak bukan Fluffy kalau badan hijo kau tu berduri hish " rungut Miyoung kepada si Catus .

" Hala aku comel apa ! " Kata Si Fluffy . Miyoung hanya memutar kan biji mata nya . Chaeyoung hanya tersengih di hadapan Miyoung selaku puteri dari Kerajaan Flora . " Tu salah puteri debab tak nak bangun , babai cau dulu ! " Chaeyoung pun keluar dari bilik Miyoung .

Bae Miyoung Puteri yang berasal dari Kerajaan Flora . Miyoung tak kenal sangat dengan dunia luar sana kerana telah dilarang untuk keluar dari kawasan istana , kerana ibunya permaisuri Tylor  isteri kepada Raja Jihyun telah meninggal akibat seekor naga yang datang dari kerajaan mereka . Naga itu telah dikurung di sebuah tempat yang tidak diketahui oleh sesiapa hanya keempat empat alpha sahaja yang tahu termasuk ayah Miyoung m Tapi Miyoung tahu bahawa naga itu sebenarnya tengah melindungi ibunya dari ahli sihir hitam itu .

Akibat suasana terlalu kucar-kacir semuanya menjadi salah faham . Miyoung dah cuba banyak cara untuk keluar dari istana tapi semua kawalan di istana telah dikawal dengan ketat supaya tak ada siapa yang boleh masuk atau keluar dari istana .

" Eheheh.. bye ! " si catus pun cau dari bilik Miyoung dengan terjun dari jendela . " Maai sanggup dye terjun dari tingkat atas istana.. memang dah tak betul kalau pasu dye pecah tak nak ar aku tanggung.. " bisik Miyoung dengan diri nya yang sekarang nak bersiap siap . Kalau tak memang Raja Jihyun masuk bilik dye pula nthen kena bebel..

" Baik aku bersiap cepat .. " bisik hati Miyoung .


𝐊 𝐈 𝐍 𝐆 𝐃 𝐎 𝐌 [Discontinued]Where stories live. Discover now