פרק 3 - חברים ואויבים

4.8K 187 25
                                    

מיה

" שמלה או ג'ינס וחולצה ? " שאלתי את אמילי שישבה על המיטה שלי , השעה כבר תשע וחצי בערב , מה שאומר שיש לנו פחות משעה להתארגן אם אנחנו רוצות להגיע למסיבה בזמן .
" תלבשי ג'ינס וחולצה , שמלה מתאימה יותר למסיבה במועדון ." אמרה אמילי
" את לא הולכת לחדר שלך להתארגן ? , לא נשאר לנו הרבה זמן " אמרתי
" כן את צודקת , ביי " אמרה ויצאה מהחדר תוך כדי טריקה של הדלת , לאחים שלו יש חתיכת קטע עם טריקת דלתות חשבתי לעצמי תוך כדי גלגול עיניים .
לבסוף החלטתי ללבוש ג'ינס שחור רחב בגזרה גבוהה עם חגורה שחורה בעלת ניטים כסופים , גופיית בטן בצבע שחור וסניקרס שחורות גבוהות . מתחשק לי היום ללכת על הלוק האפל . החלטתי להתאפר קצת הערב , דבר שבדרך כלל אני לא עושה , מרחתי מייקאפ ,סומק , הייליטר ואודם אדום שישבור את הלוק השחור שלי הערב . בנוסף החלקתי את שערי בעזרת המחליק ורגע לפני שיצאתי מהחדר לקחתי תיק צד כסוף קטן שאוכל לשים בו כסף , תעודת זהות ועוד כמה דברים שאני זקוקה להם .
דפקתי על דלת חדרה של אמילי ונכנסתי , נראה שגם היא מוכנה , היא לבשה מכנס ג'ינס גבוה ורחב בצבע ירוק זית וחולצת בטן שחורה בעלת שרוול אחד ונעלה נעליי אולסטאר שחורות .
" גם רוני תהיה שם היא תגיע עם גל " הודיעה לי אמילי , שמחתי שיהיו עוד אנשים שאני מכירה , זו המסיבה הראשונה שאני מוזמנת אליה איי פעם ואני מקווה שהיא תעבור בשלום .
" איך אנחנו מגיעות לבית של איליי ? " שאלתי
" נזמין מונית , שון הלך לאיליי משעה שמונה בערב כדי לעזור לו בהכנות " שמחתי בליבי שלא אצטרך לנסוע ביחד עם שון , אני שונאת להרגיש כאילו הוא עושה לי טובה שהוא מסכים לקחת אותי ברכב שלו , בכללי אני מעדיפה ליהנות הערב בלי לראות את הפרצופים הכועסים ששון שולח אליי , אשתדל להתרחק מימנו הערב כמה שניתן .
השעה הייתה עשר ורבע בלילה , התקשרתי לתחנת המוניות והזמנתי מונית לכתובת שלנו . אמילי ואני ירדנו מהקומה העליונה והתקדמנו לכיוון היציאה .
" הולכות למסיבה ? " אמר אבא שלי , אני ואמילי קפצנו מהבהלה .
" כן " אני ואמילי ענינו יחד , אבא שלי חייך , הוא ידע שזו המסיבה הראשונה שאני יוצאת אליה , אני מתארת לעצמי שהוא דיי דואג .
" תשמרו על עצמכן בנות , כל דבר שאתן צריכות , כל דבר שקורה , אני זמין בכל שעה בטלפון , תשדלו לחזור כמה שיותר מוקדם , בכל זאת יש לכן יום לימודים רגיל מחר "
" טוב אבא , אוהבת אותך " אמרתי
" נהיה בקשר תומר , לילה טוב " אמרה אמילי וקרצה לעברו

***

המונית הורידה אותנו בפתח השער לביתו של איליי , נכנסו לחצר הקדמית שבקושי היו בה כמה נערים שלא הצלחתי לזהות , אני מתארת לעצמי שלב המסיבה כנראה בתוך הבית ובחצר האחורית , הלב שלי פעם בחוזקה מההתרגשות .
" הכל בסדר מיה ? , את נראית קצת לחוצה " שאלה אמילי
" זו פעם ראשונה שלי במסיבה " לחשתי לעברה
" אל תדאגי, אני מבטיחה שיהיה כיף הערב , אני כאן איתך וגם רוני וגל יהיו איתנו , אכיר לך עוד כמה חברים שלא פגשת עדיין "
" תודה אמילי " אני מאוד מעריכה את מאמציה של אמילי להיות נחמדה כלפיי ואפילו להיות חברה שלי . מהרגע שהגעתי לכאן תמיד היא מתנהגת אליי יפה , ההפך מאחיה הגדול .
" בואי ניכנס " אמרה ושילבה את ידה בידי
" בואי ניכנס " חזרתי אחריה ופתחתי את הדלת .
אני ואמילי עומדות בפתח הדלת וסורקות את החלל , המסיבה מתקיימת בסלון ענקי , מהסלון יש יציאה לגינה שם אנשים רוקדים סביב בריכת השחייה , בספות יושבים שון ואיליי שמשחקים באקס בוקס , מבטיהם מיד קלטו אותי ואת אמילי וסרקו אותנו , על מעקה הספה לצדו של שון ישבה נערה ג'ינג'ית יפה שליטפה את שערו , על מעקה הספה השני ליד איליי ישבה נערה בעלת שיער שחור קצר . את הספה הקיפו עוד שלוש בנות שעמדו מאחורי
שון ואיליי הן לחשו להם דברים וקראו להם בקריאות עידוד .
" זה מביך " אמרתי לאמילי והסתכלתי לעבר שון ואיליי
" אני נוטה להסכים איתך " אמרה אמילי
בכל רחבי הסלון הענקי רקדו נערים . " הנה אתן " רוני צעקה ורצה לעברנו , היא תפסה כל אחת מאיתנו במפרק כף היד ומשכה אותנו " אמילי בואי נכיר למיה את החברים של גל מנבחרת הכדורסל . " היא הובילה אותנו לעבר חבורה של חמישה בנים שזיהיתי מתוכם רק את גל . נעצרנו מולם .
" מה קורה בנות ? " גל שאל אותי ואת אמילי
" מנסות ליהנות כאן " אמרה אמילי בגלגול עיניים , נראה שהיא עצבנית מסיבה כלשהי .
" בנים תכירו זו מיה , האחות החורגת של שון " אמר גל
" אתה יודע , אני עוד הרבה דברים חוץ מאחותו החורגת של שון " אמרתי בעצבנות , ההרגשה הרעה של אמילי השפיעה גם עליי .
" טוב לראות אותך סוף סוף מיה , אני דור אביבי , אני לא יודע אם שמת לב אבל אני איתך בכיתה " אמר הנער עם השיער החום והעיניים החומות שמולי , גם הוא שרירי , רוני ציינה שהבנים האלו שייכים לנבחרת הכדורסל אני לא מופתעת .
" לא הספקתי להכיר את כולם בכיתה כבר ביום הראשון , מצטערת שאני לא זוכרת " אמרתי בחיוך והסתכלתי לעברה של אמילי , היא בהתה במשהו , ניסיתי לקלוט במה היא מביטה , עד שהבנתי שהיא בוהה במבט רצחני באיליי שמדבר עם נערה .
דור המשיך לדבר "תכירי אלו רועי , דניאל ועמית " והצביע על הנערים שלידו
" הם לומדים בכיתה י"ב " ציין בפניי
" טוב לדעת "
הם הסתכלו עלי בלי לומר מילה
" סנובים " הערתי להם
שלושתם בפרצוף ללא הבעה עזבו את המקום .
" מה זה צריך להיות ? " אמרה אמילי בעצבנות , זה בהחלט לא היום שלה .
" לפי מה שהבנתי שון רוצה שישמרו ממיה מרחק " אמר גל
" הוא מחרים אותי ? " שאלתי בעצבנות ונעצתי את מבטי בשון , הוא קלט אותי מיד ונעץ בי מבט נוקב בחזרה ואז חייך את החיוך השחצן הרגיל שלו .
" הם סתם שפוטים , אל תדאגי " אמר דור
" לנו שון לא יכול להגיד מה לעשות " אמר גל .
" בואי לרקוד " אמרה אמילי לפתע ותפסה את מפרק ידי , נגררתי אחרי אמילי וקראתי לרוני
" בואי גם " היא נשקה לגל נשיקה מהירה והצטרפה אלינו . אני ורוני נגררנו אחרי אמילי לרחבה , היא נעצרה במיקום מול בר המשקאות הגדול בסלון , שם ישבו על כיסאות גבוהים שון ואיליי ששתו משקה כלשהו , לצדם שוב נערות , הצלחתי לזהות את הנערה הבלונדינית שליד שון , ימית . תהיתי למה אמילי בחרה דווקא במיקום הזה , גם ככה אני לא מרגישה בנוח לרקוד , העובדה ששון נמצא מולי מקשה על העניין . אמילי התחילה לרקוד וכך רוני , לרגע קפאתי לא ידעתי מה לעשות והרגשתי מבוכה .
" תפסיקי להתבייש , את נראית מדהים , אין בחור שלא סובב את הראש לעברך " אמרה רוני . אמילי בכלל לא מודעת אלי ולרוני היא עסוקה בלשלוח מבטים כועסים לעבר איליי ולרקוד , הוא מסתכל עליה במבט שנראה כמו כעס בשילוב של עוד משהו , אולי תשוקה ? .
" זו בדיוק הבעיה , אני לא רגילה למשוך כל כך הרבה תשומת לב " אמרתי לרוני בכנות .
" את כרגע על תקן הילדה החדשה ואחותם החורגת של שון ואמילי , בקרוב אנשים יתרגלו לנוכחותך והעניין ידעך . "
" את חושבת ? " שאלתי את רוני
" העניין ידעך קצת , אבל עדיין תקבלי מבטים לוהטים מבנים , את נערה יפה , תמיד תמשכי תשומת לב " אמרה בחיוך ושמחתי על המחמאה . התחלתי לרקוד וכך גם רוני . לאחר כמה דקות סוף סוף עזרתי אומץ להביט לעבר שון , ימית והבחורה הג'ינג'ית שישבה לידו בספה קודם עומדות כל אחת מצד אחר שלו בזמן שהוא נשען בידיים שלובות על הבר , לידו איליי מפלרטט עם עוד בחורה , מבטו של שון נעוץ בי ובוחן את תנועותיי , הרגשתי כאילו אני רוקדת למענו , כאילו הוא האדם היחיד במסיבה . נעצתי את עיניי בעיניו הכחולות רק לרגע והסטתי את מבטי , הפעם הוא לא הביט בי התנשאות או בזלזול , היה שם רגש אחר שלא הצלחתי לזהות ..
********
לא הרגשתי כמה זמן עבר בזמן שרקדנו עד שאמילי נעצרה ואמרה . " בואו אחריי בנות ."
והתחילה ללכת , רוני ואני בעקבותיה . שיט, היא הולכת לכיוונם של שון , איליי והבנות . נעצרנו מולם בבר ואמילי שאלה . " נהנים ? " בטון ציני .
" לא יותר מימכן " אמר איליי , ימית עמדה ליד שון והרגשתי אותה בוחנת אותי במבטה , היא ראתה אותי לראשונה משקיפה עליה ועל שון מהמרפסת בלילה הראשון שלי בחיפה . עכשיו זו הפעם הראשונה שאנחנו רואות אחת את השנייה מקרוב . מעניין אם היא יודעת מי אני , האם שון דיבר איתה עליי ? . לפתע ימית התקדמה לעברה של אמילי וחיבקה אותה .
" מה איתך אחותי ? " אמרה ימית , אמילי פקעת עצבים הערב נראה לי שהיא לא מחבבת את ימית כל כך ומנסה להישאר מאופקת ולשמור על נימוסים עד כמה שניתן .
" מסיבה מעולה אני מאושרת מכל רגע , מה איתך ? " שאלה אמילי בחיוך
" מבלה , מי זו החדשה שאיתך ? " שאלה והצביעה עלי
" זו אחותי החורגת מיה " אמרה אמילי
" אז את האחות החורגת המעצבנת ? " שאלה ימית בפליאה .
" שון , אני מצפה מימך ליותר אתה באמת נותן לדבר הזה לעצבן אותך ? " אמרה ימית והצביעה עליי . שון מיד הגיב .
" לא ביקשתי מימך להציק לה , אמרתי לך פשוט להתעלם מקיומה . " לרגע קטן בתוך ליבי האמנתי ששון יגן עליי , זו הייתה התרסקות מוחצת .
" לא יהיה קשה במיוחד להתעלם מקיומה " אמרה ימית בחיוך שטני , הרגשתי שבעוד רגע עומדות לפרוץ דמעות בעיניי .
אמילי התעצבנה " תרגיעי ימית שתינו יודעות מי יותר ברמה מבינכן "
" לא שקשה לדעת .. " אמרה רוני בעוקצנות .
" למה אתן מגנות על העלובה הזו ? ברצינות , אתן מורידות מעצמכן שאתן מסתובבות איתה " אמרה ימית , שון עומד בשילוב ידיים ונשען על הבר במבט אדיש . לא יכולתי לשאת זאת יותר , הדמעות כבר הציפו את עייני ואיימו לזלוג הסתובבתי ורצתי עד שנעלמתי בתוך רחבת הריקודים . דמעותיי המשיכו לרדת , רציתי להיעלם ולהיות לבד , לא התחשק לי לשמוע את אמילי ורוני כרגע למרות שהגנו עליי . התקדמתי עד שראיתי מדרגות עליתי בהן ונכנסתי לחדר הראשון שקלטתי . התיישבתי על המיטה והתחלתי לבכות , באמת האמנתי שהכל מושלם , שמצאתי חברים אמתיים כאן , שסוף סוף אהנה , שאחווה את הנעורים וההתבגרות שלי . הכל שקר בדמותו היפה של שון שלו , אני באמת לא מבינה למה הוא שונא אותי כל כך . אולי הוא מקנא לאמא שלו ולא יכול לסבול את הנוכחות שלי ושל אבא שלי ? . שון מתעלם מאבא שלי ואפילו שמעתי אותם מתווכחים כמה פעמים . באמת חשבתי ששון יסתכל עלי ברגש אחר שהוא לא זלזול ? ימית צודקת , אני עלובה , אני לא יפה כמוה , הדרך היחידה ששון הסתכל עלי בה היא בשנאה . פתאום נשמעה דפיקה בדלת , שתקתי , לא התחשק לי לראות אף אחד כרגע . הדלת נפתחה ואיליי נכנס לחדר וסגר אותה . הוא התקדם למיטה וישב לידי .
" בכית " הוא אמר .
לא הצלחתי לענות לו פשוט הנהנתי ודמעות ירדו שוב מעייני . אני כל כך מגוחכת .
איליי התיישב לצידי ושם את כף ידו על פני וניגב באגודלו את הדמעות שזלגו .
" ימית יכולה להיות כלבה מרושעת לפעמים " אמר
" אין לך סיבה לבכות בגללה " הוא חייך אלי . איליי מהמם ביופיו לא פחות משון בעיניו הירוקות ושערו הבלונדיני . שני הבחורים האלה פשוט צועקים צרות . אבל מילותיו ומגעו ניחמו אותי והרגשתי צורך לפרוק .
" זו המסיבה הראשונה שיצאתי אליה איי פעם , חשבתי שיהיה כיף אבל זה הפך לסיוט נורא . "
" אל תשללי את כל המסיבות בגלל המסיבה הזו , לפעמים יש גם רגעים כאלו " אמר
" למה ימית שונאת אותי ? בגלל ששון אמר לה ? " שאלתי
" שון לא אמר לה לשנוא אותך , הוא פשוט ביקש מכולם להתעלם מימך . "
" אתה חבר שלו , אתה לא צריך להקשיב לו ולהתעלם מימני גם ? "
" כמו שאמרת אני חבר שלו ולא שפוט שלו כמו האחרים " אמר
" איזה מין גבר אני אם אתעלם מבחורה יפה כמוך ? " הוסיף . חייכתי בביישנות והסמקתי . איליי בהחלט יודע איך לגרום לבחורה להרגיש טוב עם עצמה .
" אתה באמת חושב ככה ? " שאלתי
" תסמכי עלי , כל גבר במסיבה חושב ככה לא רק אני " תהיתי אם גם שון נכלל בתיאור כל הגברים במסיבה .
איליי העביר את ידו מפני אל עורפי וקירב אותי אליו . קפאתי , הוא קירב את פניו לפניי כאילו הוא מנסה לנשק אותי . קפצתי ונרתעתי לאחור .
" תרגיעי מיה , הכל בסדר " אמר והתקרב אליי שוב , לא רציתי לנשק את איליי באותו הרגע , הוא מהמם ביופיו , אבל לא יכולתי לעשות את זה , אני אולי תמימה אבל לא עיוורת , אמילי לגמרי בעניין שלו .
" מספיק " לחשתי לעברו , הוא לא נרתע .
הדלת נפתחה בבת אחת .
" תגיד לי שזו בדיחה אחי " אמר שון , מאחוריו עמדה אמילי
" אחי .." איליי בא להגיד אבל שון טרק את הדלת בעצבים . איילי קם ואמר
" חכה רגע " תוך כדי שהוא יוצא מהחדר . אמילי נכנסה והסתכלה עליי , אני יכולה להישבע שהיא חיוורת לגמרי .
" בואי , הולכים הביתה שון מחכה לנו ברכב . " אמרה ויצאה מהחדר , הלכתי בעקבותיה .
בבית אהיה חייבת להבהיר לה שלא קרה כלום ביני ובין איליי בחדר .
כשיצאנו מהבית לחנייה שון כבר ישב ברכב , אמילי ואני נכנסנו לרכב ושון התחיל לנסוע . הנסיעה מהבית של איליי לבית שלנו ערכה כשבע דקות , אבל הרגישה כמו נצח .

פתאום להתבגר Where stories live. Discover now