פרק 10 - פצצה מתקתקת

4.2K 184 40
                                    

מיה

" מדהימה , הציון הטוב ביותר בכיתה , אני גאה בך מיה . " אמר אמיר המורה שלי להיסטוריה תוך כדי שהוא מניח את המבחן  שהגשתי עם המספר תשעים ושש שכתוב בענק על גביו . מצמצתי המומה וגמגמתי לעברו " ת ... תו .. תודה " חייכתי בביישנות . במהלך כל סוף השבוע האחרון הרהרתי בנכשל שלי במתמטיקה ובמחשבות מה אני צריכה לעשות כדי להשתפר , בכל הנוגע ללימודים אני לא מקלה ראש , הנושא בחשיבות עליונה אצלי . הציון הגבוהה בהיסטוריה הוא בהחלט הפתעה וזריקת מוטיבציה לאגו שלי . בתחילת השבוע דורון המחנך שלי ואבא שלי שוחחו רבות בטלפון על פתרונות אפשריים למצבי במתמטיקה וכיצד לעזור לי , דורון אמר לאבי שיש לו רעיון שהוא בודק ואם הרעיון יתאפשר הוא יעדכן אותי . הצלצול להפסקה קטע את מחשבותיי , ארזתי בזריזות את חפציי ויצאתי מהכיתה יחד עם אמילי ורוני למדשאות . התיישבנו בפינה הקבועה שלנו וכל אחת הוציאה כריך מהתיק . בדיוק כשהתחלנו לאכול התקרבו אלינו ירין ואור משכבת י"ב כאשר הן מחזיקות פליירים בידיהן . הן אף פעם לא התנכלו לי אם ימית לא הייתה בסביבה אך בכל זאת חששתי שאור ורוני שוב יריבו כמו בערב יום כיפור . הן נעצרו מולנו וירין אמרה
" הכניסה מתאפשרת עם הזמנה בלבד " בזמן שהיא מגישה לאמילי פלייר , אור מגישה לי פלייר בחיוך מזלזל על פניה , לא ניסיתי להבין את משמעותו , לאחר מכן ירין הגישה גם לאמילי . שלושתנו מרכינות ראש אל הפלייר וקוראות בזמן שאור וירין מסתלקות .
" היום , בשעה תשע וחצי " ומתחת לכתוב מצוינת כתובת שמוכרת לי מסיבה מסוימת .
" זו הכתובת של איליי " אמרה אמילי . עכשיו הבנתי מאיפה היא מוכרת לי .
" זו הזמנה למסיבה עם ההגרלה הטיפשית . " אמרה רוני .
" את מתכוונת ללכת ? " שאלתי
" כן , לא התלהבתי מהרעיון בהתחלה , כל חבריי נבחרת הכדורסל מחויבים להראות נוכחות אז גל שכנע אותי לבוא איתו ואני חשבתי שזה רעיון טוב , לעמוד על המשמר ולראות שבנות קולטות את המסר שגל לא פרס בהגרלה . " אמילי ואני הסתכלנו אחת על השנייה לשמע דברייה של רוני , מתלבטות מה לעשות עם החיים שלנו .
" אתן חייבות לבוא , אני אשתעמם שם בלעדיכן . " הכריזה רוני .
" אין שום סיכוי שאקח חלק בפעילות המזעזעת הזאת . " אמרה אמילי בעצבנות .
" מסכימה איתה " הכרזתי .
" נו באמת , אל תהיו קשות " אמרה רוני וסובבה את מבטה אל אמילי . " בחייך אם , תחשבי על זה שאיליי יראה את הפרצוף שלך שם ואיך הוא יגיב . "
" לראות את הפרצוף שלי לא עצר אותו בעבר . " אמרה אמילי באדישות .
" את יודעת שאת משפיעה עליו אם , אל תיתני לו להרגיש טוב עם עצמו , למה שהוא יחגוג במסיבה ואת תשבי בבית ? , תצאי תתלבשי יפה , תרקדי עם בחורים , תצחקי עם חברות שלך בלי להתייחס אליו או להגרלה האידיוטית הזו , ברגע שהוא יראה שלא מעניינות אותך תוצאות ההגרלה ומה הוא יעשה ועם מי תאמיני לי הוא יאכל את הלב . " רוני חייכה חיוך זימתי וקרצה לעברה .
" צודקת , נראה נוכחות ולא נתייחס להגרלה הטיפשית , נצא לבלות . " אמרה אמילי .
" אני לא מאמינה שנכנעת למניפולציות שלה " אמרתי תוך כדי גיחוך .
" מה איתך מיה ? " שאלה רוני .
" אם שתיכן יוצאות , יש לי ברירה ? , זה לא שתאפשרו לי להישאר בבית "
" בדיוק " אמרה אמילי בחיוך . הצלצול נשמע ונכנסנו לשיעור אנגלית . לעומת מתמטיקה בשיעוריי אנגלית אני, אמילי ורוני למדנו יחד בקבוצה של חמש יחידות לימוד . באמצע השיעור נכנס ילד בעל שיער חום ומשקפיים גדולות לכיתה שלנו .
" סליחה על ההפרעה המורה , המורה דורון מבקש שהתלמידה מיה מור תגיע אליו מיד לחדר מורים . "  ענת המורה שלי לאנגלית הנהנה בראשה ואמרה "צאי , תשלימי את מה שאת מפספסת . "
" אשלים . " אמרתי ויצאתי בזריזות מהכיתה . בדרכי אל חדר המורים שנמצא בבניין בראש חשבתי לעצמי מה דורון צריך מימני באמצע שיעור , התשובה ההגיונית היחידה שעלתה במוחי היא שכנראה הוא רוצה לעדכן אותי ברעיון שלו כיצד לעזור לי במתמטיקה . עמדתי בפתח חדר המורים וראיתי את דורון יושב על יד שולחן ולצדו יושב שון . שון ? למה הוא פה ?
" את יכולה להיכנס מיה . " אמר דורון וקטע את מחשבותיי . נכנסתי לחדר המורים והתיישבתי בכיסא מול דורון . שון בחן אותי בשקט .
" את בטח תוהה למה קראתי לך ולמה שון נמצא כאן . " תוהה מאוד חשבתי לעצמי בזמן שדורון מדבר ונעצתי את עיניי בשון . הוא גיחך ומיד הסבתי את מבטי בחזרה לדורון .
"  בתחילת השבוע דיברתי עם אביך בעקבות העובדה שאת מתקשה במתמטיקה , ניסינו יחד לחשוב על פתרונות עבורך כמו שעות פרטניות בבית הספר , מהר מאוד הבנו שהאפשרות הזו אינה הגיונית מכיוון שמערכת השעות שלך עמוסה . אבל עלה לי רעיון אחר שיכול לעבוד . " למה הוא פותח את בעיית המתמטיקה שלי ליד שון ? , הוא ללא ספק האדם האחרון שהייתי רוצה שידע עלייה , גם ככה לא חסרות לו סיבות להתנשא , אני לא צריכה לספק לו עוד אחת . דורון הסתכל על שון ואז עליי והמשיך לדבר .
" לשון חסרות שעות במעורבות החברתית , כפי שאת יודעת זה תנאי של משרד החינוך לתעודת בגרות , שוחחתי עם שון וסיכמתי איתו שישב איתך שעתיים בשבוע ויעזור לך בחומר בו את מתקשה במתמטיקה כמו מורה פרטי , בתמורה אני אחתום לו על שעות במעורבות החברתית. " מה ? אני רוצה לצרוח , אין סיכוי שזה יעבוד . החיוך המתנשא שמרוח על פניו של שון הוא ההוכחה לכך , שון הסכים רק כדי לסיים את השעות שלו , הוא לא באמת ייקח אותי ברצינות .
" בהתחלה חשבתי למצוא לך חונך , אחד מתלמידי בית הספר , אבל אז נזכרתי בעובדה שאת ושון מתגוררים באותו הבית לכן יהיה לכם הרבה יותר נוח לקיים את השיעורים האלו . אני סומך על שון שיעזור לך על הצד הטוב ביותר , אני המורה שלו למתמטיקה בהקבצת חמש יח"ל והוא תלמיד מצטיין . החומר שאתם לומדים בשלוש יח"ל הוא משחק ילדים בשבילו . " שון גיחך ואמר .
" אל תדאגי אחות חורגת , בזכותי את תצטייני במתמטיקה . " וקרץ לעברי התאפקתי לא להעלות על פניי מבט נגעל בגלל דורון וחייכתי בנימוס .
" אולי היום תקיימו את השיעור הראשון ? " הציע דורון .
" לצערי יש לי התחייבות קודמת להיום . " אמר שון ברצינות תוך כדי שהוא נועץ בי את עיניו . ידעתי שהוא התכוון למסיבת ההגרלה שתתקיים הערב .
" אז מה אתם אומרים על מחר ? "
" מבחינתי זה בסדר . " אמרתי
" גם מבחינתי " אמר שון .
" תתאמו בינכם שעה נוחה . " אמר דורון .
" שעה שש בערב טובה ללמידה בעיניי . " אמרתי בקול שקט ורגוע .
" בסדר . " אישר שון .
" בזבזנו כאן מספיק זמן , תחזרו לכיתות . " אמר דורון . לפני ששון הספיק לקום כבר זינקתי מהכיסא שלי לעבר היציאה , בדרכי לכיתה חשבתי לעצמי שכדאי שאחשוב על תכנית חלופית ללמידה במתמטיקה , לא באמת האמנתי שהסידור הזה עם שון יעבוד ובטח שלא  לטווח הארוך .

פתאום להתבגר Where stories live. Discover now