• PART 9 •

81 6 0
                                    

"eh kau ni ke hulu ke hilir , pehal? Duduk la rimas aku tau tak" kata jimin sambil melihat hoseok yang tidak senang duduk itu.

"Aey , Taehyung hilang macam tu je tau , sampai sekarang dia tak balik , dah nak malam , kau fikir aku boleh duduk diam je ke ? sekarang aku nak g balai , aku nak buat report" kata hoseok kepada jimin.

"Biar jela cikgu yang settlekan hal ni , kau chill chill sudah lah , asal kau nak gelabah teruk pulak" kata jimin lagi.

"Jimin kau sedar tak ape yang kau cakap ni? Come on la jimin , taehyung tu kawan baik kita tau , memang gelabah la aku , yang kau tu rilek je pehal , kau takde ke usaha usaha nak cari taehyung!?" Marah hoseok yang menampar kepala jimin.

"Asal balik rumah je , membebel je keje kau , baik kau diam je sial , aku malas nak layan kau buang masa aku je , taehyung tu dah besar panjang, bukanye budak lagi yang kau nak risaukan , pandai la dia balik nanti . Ape kau fikir dia tu bodoh sangat ke sampai tak tau jalan balik" kata jimin lalu menyelimut seluruh badannya. Hoseok hanya memandang tajam ke arah jimin dan menggeleng kepalanya.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

"Jungkook kau dah makan?" Soal yoongi kepada jungkook yang terbaring di katilnya sambil membuka jam ditangannya. Jungkook hanya terdiam seperti biasa.

"Hm kau tau tak harini macam macam hal jadi , penat betul aku , hm taehyung pulak ntah kemana tiba tiba hilang macam tu je . Aku pun dah lana tak g cafe tu , nasib lah ade orang jagakan" kata yoongi lagi. Selepas mendengar kata kata yoongi itu , jungkook memandang.

"Lepas aku mandi nanti , kita g duduk di ruang tamu , seokjin dengan namjoon nak datang" kata yoongi lagi lalu mengusap lembut rambut jungkook sambil tersenyum dan mencium kepala jungkook , kemudian masuk kedalam bilik air untuk membersihkan dirinya.

"Ha ape citer? Dah jumpe ke taehyung?" Soal yoongi yang sedang mengeringkan rambutnya dengan tuala lalu melabuhkan punggungnya di atas sofa berhadapan mereka berdua.

"Takde lagi , aku pelik lah takkan dia hilang macam tu je?" Soal seokjin.

"Susah jugak nak cari budak tu , hm" keluh yoongi . suasana menjadi sunyi sepi . Masing masing berfikir .

"Aku rasa curiga sikit dengan sorang budak ni , tapi aku lupa nama dia" kata namjoon pulak.

"Asal?" Soal seokjin pula.

"Aku pelik kenapa dengan budak tu , bila taehyung ade dengan dia , mesti taehyung jadi gelabah , takut , " kata namjoon lagi.

"Gelabah? Takut? Asal pulak? Soal yoongi pulak.

"Aku taktau , takpe biar aku siasat dulu ape ape aku gtau korang berdua." Kata namjoon sambil melihat ke arah mereka berdua.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Hoseok dan jimin berjalan menuju ke arah pejabat sekolah.

"Cikgu macam mana? Dah jumpa ke taehyung?" Soal hoseok kepada namjoon.

"Dia tak balik dari semalam?" Soal namjoon dengan serius.

"Tak " jawab hoseok.

"Takpe , kami akan teruskan mencari dia , kamu berdua jangan risau , dah pergi masuk kelas dulu" kata namjoon . Namjoon terasa ada sepasang mata yang sedang memerhatikannya , lalu namjoon melihat ke arah jimin . Terlihat jimin yang sedang memandang tajam ke arahnya dan tersenyum sinis kepadanya. Perbuatan jimin itu membuatkan namjoon berasa lebih curiga.

Namjoon hanya termenung di bilik guru sambil memikirkan tentang perbuatan jimin itu , begitu juga dengan kejadian sebelum kehilangan taehyung , seperti ada sesuatu yang mahu diberitahu oleh taehyung , namun tidak sempat kerana kehadiran jimin dan hoseok. Perkara ini membuatkan namjoon lebih curiga dengan jimin.

"Eh namjoon takde kelas ke?" Tiba tiba seorang guru menyapanya untuk membangunkan namjoon dari terus termenung.

"Alamak saya lupa pulak , terima kasih ye ingatan saya" kata namjoon yang melihat ke arah jam tangannya sambil tersenyum.

Dalam perjalanan ke kelas , dirinya terasa seperti sesuatu yang mengekorinya , dengan sepantas kilat namjoon berpalimg ke belakang , dan terlihat jimin

"Kamu rupanya , ade ape ikut saya ?" Soal namjoon dengan tenang.

"Saya rasa saya dah jumpa taehyung" kata jimin kepada namjoon. Jimin menyuruh namjoon mengikutinya , tanpa berfikir panjang namjoon mengekorinya. Sampainya mereka di belakang sekolah yang sunyi. Satu bau busuk telah muncul.

"Bau ape ni?" Soal namjoon yang menutupi hidungnya. Jimin hanya tersenyum melihat namjoon lalu jimin meninggal namjoon sebentar , dan datang kembali sambil mengheret bagai seorang lelaki , kemudian melemparkan mayat itu di hadapan namjoon.

Bulat mata namjoon selepas melihat bangkai itu ialah taehyung. Bangkai taehyung yang sudah dihurungi lalat dan ulat ulat itu telah mengeluarkan bau yang sangat busuk , terlihat sedikit kulitnya hancur , seperti ada sesuatu yang memakan bangkainya.

"Taehyung? Ma..macam" belum sempat namjoon menghabiskan percakapannya itu , jimin sudah mencela.

"Ini kan yang kau cari tu?" Soal jimin yang menendang bangkai itu.

"Kau ni sape sebenarnya? Sekarang kau bagitau aku ape yang taehyung ni bagitau kau haritu?" Soal jimin yang berjalan mengelilingi namjoon.

"Sepatutnya aku yang tanya kau , sape sebenarnya kau , ape yang kau dah buat dengan taehyung." Soal kembali namjoon.

"Aku? Haha betul kau tak kenal? Ke kau saje buat buat tak kenal. Tapi takpe lah mungkin otak kau tu lembab sikit , sebab tu kau tak ingat aku , aku jimin , ape yang aku buat dengan taehyung? Aku takde buat ape ape kiteorang cuma melawak je tak tau pulak boleh mati " kata jimin , kata kata jimin itu membuatkan namjoon berasa sangat geram , dengan tiba tiba namjoon mengangkat kolar baju jimin , namun jimin masih lagi tersenyum.

"Kau ! Mesti kau orang yang kiteorang cari ! Kau punca hidup jungkook hancur" kata namjoon dengan nada suara yang serius. Selepas mendengar nama jungkook , dengan ganas jimin menolak namjoon dengan kuat.

"Sape kau sebenarnya? , Kenapa kau kenal jungkook?". Soal jimin dengan serius , wajahnya juga berubah dan menyeramkan.

 [C] •| PSYCHOPATH |• PJM✓Where stories live. Discover now