• PART 11 •

81 7 0
                                    

"kau jangan cakap yang semua ni kau yang buat !" Soal hoseok kepads jimin yang sedang terbaring di atas katil.

"Kalau aku kata ye?" Kata jimin yang tersenyum.

"KAU..KAU MEMANG BINATANG! KAU SANGGUP BUAT MACAM TU SEKALI!? KENAPA KAU JADI MACAM NI!? KALAU AKU TAU AKAN JADI MACAM NI , KITEORANG TAK AKAN TOLONG KAU DULU LAH , AKU MENYESAL KENAL KAU!" Jerit hoseok lalu masuk ke dalam biliknya. Menghempaskan pintu dengan kuat. Jimin hanya tersenyum , dengan tiba tiba wajahnya berubah menjadi serius selepas terbayang kejadian dimana yoongi dan seokjin menagis atas kematian namjoon dan taehyung. Seakan akan ada yang tidak kena.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Terlihat yoongi yang merebahkan dirinya di atas sofa dengan riak wajah yang sedih. Jungkook yang keluar dari biliknya bersama kerusi roda itu , hanya melihat ke arah abangnya yang termenung dan bajunya belumuran darah. Jungkook hanya terdiam melihat abangnya. Yoongi terbangun dari lamunan itu dan melihat ke arah jungkook .

Yoongi memeluk erat jungkook sambil menitiskan air mata.

"Namjoon. Taehyung . dah tak ade , baru je tadi kiteorang jumpa mayat dorang tadi" kata yoongi . Terlihat jungkook yang mengalirkan air mata. Mereka berdua menagis sambil berpelukan.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Guru sedang mengajar di hadapan , namun hoseok hanya termenung di luar tingkap tanpa berkata apa apa. Kini hubungan persahabatan jimin dan hoseok sudah musnah . Mereka tidak lagi bercakap dan bertegur. Hoseok juga sudah berpindah ke tempat lain .

Pada waktu rehat , hoseok menarik tangan yoongi yang mahu keluar dari kelas.

"Aku nak cakap dengan kau dan cikgu seokjin lepas tamat sekolah" kata hoseok . Yoongi hanya memandang pelik dan hanya mengangguk.

Selepas tamat sahaja waktu persekolah. Hoseok dan yoongi berjalan ke bilik guru untuk berjumpa dengan seokjin.

"Hoseok? Ade ape datang sini?" Soal seokjin yang sedang mengemas barang barangnya.

" Aku ade benda yang nak gtau tapi korang kena Bawak aku jumpa jungkook dulu" kata hoseok. Mereka berdua hanya melihat ke arah hoseok .

Sampai sahaja mereka di rumah . Hoseok dan seokjin melabuhkan punggung di atas sofa , sementara yoongi memangil jungkook.

"Jungkook ade orang nak jumpe kau" kata yoongi lalu membantu jungkook bangun dari katil dan duduk di atas kerusi rodanya , dan yoongi membawa jungkook ke ruang tamun. Hoseok terus berdiri selepas melihat keadaan jungkook. Hoseok mendekatkan dirinya dengan jungkook lalu memeluk erat tubuh jungkook.

"Aku bersyukur gila kau masih hidup , selama ni aku cari kau , aku nak sangat mintak maaf dengan kau" kata hoseok yang tersenyum sambil mengalirkan air mata , begitu jugak jungkook.

"Kau kenal jungkook?" Soal yoongi. Hoseok melihat ke arah mereka berdua dan duduk semula di sofa.

"Aku tau yang kau abang jungkook. Dan kau bukan cikgu tapi pegawai polis. Korang buat semua ni sebab nak cari siapa yang hancurkan hidup jungkook kan." Kata hoseok dengan serius.

"Mana kau tau?" Soal seokjin pula.

"Taehyung . dia ade bagitau aku sehari sebelum dia mati" kata hoseok.

[ Flash back ]

"Mana jimin?" Soal taehyung yang keluar dari biliknya kepada hoseok yang sedang bermain telefon di sofa .

"Keluar asal?" Jawab hoseok. Tiba tiba taehyung melabuhkan punggungnya di sebelah hoseok.

"Aku ada benda nak cakap ni" kata taehyung dengan serius , hoseok meletakkan telefonnya dan pandangan ke arah taehyung

 [C] •| PSYCHOPATH |• PJM✓Where stories live. Discover now