• PART 13 •

98 7 0
                                    

Jimin maju ke hadapan dengan perlahan , dengan tiba tiba , wajah  jimin  ditumbuk kuat oleh yoongi sehingga jimin jatuh ke lantai. Belum sempat jimin bangun , satu tendangan diterima oleh seokjin di bahagian perutnya. Namun masih lagi terlihat jimin yang tersenyum. Jimin bangun dengan cepat lalu memukul kuat di kepala seokjin dan menendang ke arah yoongi.

Sementara mereka berdua terlantar di lantai , jimin memijak perut seokjin dengan kuat sehinggakan seokjin mengeluarkan darah yang banyak dari mulutnya. Kemudian jimin menumbuk beberapa kali di bahagian perut seokjin. Tanpa sedar yoongi mencekik leher jimin dari belakang. Jimin bergelut bersama yoongi untuk melepaskan dirinya. Usaha melepaskan diri berhasil dengan menghentak dirinya ke belakang dinding dengan kuat.

Yoongi berhenti dari terus mencekik jimin , kerana lemah selepas badanya terhentak di dinding dengan kuat. Dengan tiba tiba kepala jimin diketuk dengan satu objek , jimin hanya tersenyum sinis lalu melihat ke belakang , terlihat seokjin yang sedikit lemah di belakangnya . Dengan cepat yoongi bangun dan mahu menumbuk jimin. Nasib tidak berapa baik. Jimin dapat mengelak dari tumbukkan itu kemudian jimin menghantukkan kedua kepala mereka berdua bersama dengan kuat.

Penglihatan mereka menjadi kabur dan berpusing pusing , dan mereka berdua terjatuh ke lantai.

Jungkook hanya mampu melihat kejadian itu sambil menitiskan air mata , dirinya sedar yang dirinya tak akan mampu untuk membantu mereka dengan keadaannya begitu.

Jimin mengangkat pasu bunga untuk menghentak kepala mereka berdua . Belum sempat jimin melakukanya , jungkook bersuara.

"CUKUP!" jerit jungkook dengan diiringi tangisan.

Suasana menjadi sunyi , mereka melihat ke arah jungkook.

"Cukup. Jimin ape yang kau nak sebenarnya? Kenapa kau sanggup buat macam ni? Kau dah bunuh ramai orang , tak puas lagi ke kau dah buat macam macam dengan aku!? Tolong la jangan libatkan orang lain" kata jungkook yang menagis teresak esak.

Jimin melihat ke arah seluruh rumah yang berselerakan dan di penuhi darah itu sambil terdiam , jimin melihat ke arah hoseok yang terbaring di penjuru bersama darah yang mengalir , kemudian melihat ke arah seokjin yang pengsan , begitu jugak yoongi yang matanya hampir tertutup.

Jimin meletakkan pasu bunga itu semua , dengan tiba tiba yoongi menyerangnya dari belakang , yoongi menumbuk muka jimin tanpa henti sambil menagis sehinggalah  jimin pengsan , yoongi berjalan menuju ke arah jungkook sambil memeluknya dengan erat , mereka berpelukkan bersama tangisan.

Selepas semua kejadian itu , jimin , seokjin dan hoseok , dibawa ke hospital untuk menerima rawatan.

Kini kemana sahaja yoongi pergi , pasti akan membawa jungkook.

Jungkook juga sudah tidak seperti dulu , dirinya sudah mula bercakap dan bergurau . Tidak lagi hanya terdiam dan termenung.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

[ 3 TAHUN KEMUDIAN ]

Yoongi telah fokus ke cafenya kembali , kali ini yoongi berkerja keras untuk adiknya.

Yoongi sedang sibuk mengira wang yang dipegangnya di pejabat tingkat atas di cafenya.

"Banyak betul duit abang dapat , patut la asyik sibuk jee" kata jungkook yang duduk di sofa  sambil tersenyum. Yoongi terseyum dan bangun berjalan menuju ke sofa dan duduk di sebelah jungkook.

"Abang ade benda nak bagitau ni" kata yoongi.

"Ape dia?" Soal jungkook yang masih lagi tersenyum.

"Lepas ni jungkook dah boleh hidup macam biasa" kata yoongi sambil tersenyum manis.

"Maksud abang?" Soal jungkook pula.

"Selama 3 tahun abang kerja keras ni semua untuk kau , abang simpan duit untuk pembedahan kau , pulihkan kaki , lepasni jungkook dah boleh jalan macam biasa" kata yoongi sambil mengusap lembut rambut jungkook.

"Betul ke?" Soal jungkook yang tersenyum dan menitiskan air mata. Yoongi mengelap air mata jungkook lalu memeluk erat.

TAMAT •

 [C] •| PSYCHOPATH |• PJM✓حيث تعيش القصص. اكتشف الآن