03

1.6K 234 148
                                    

▼△▼△▼△▼△▼△▼△▼

jisung tersengih malu. " ye eh,salah dengar kot tadi hehe. " chenle menggeleng.

bunyi loceng berdering tepat 7:25 pagi. lalu,mereka semua bergegas keluar dari bilik squad 23 menuju ke kelas masing-masing selepas melambai ke arah satu sama lain.

jaehyun berdiri di tepi pintu menunggu winwin mengikat tali kasutnya. winwin mendengus sebelum mendongak memandang si best friend yang setia menunggu. " jap jae. tiba-tiba aku amnesia macam mana nak ikat kasut ni. "

jaehyun yang merangkap rakan semejanya itu mengangguk. " sokay. take your time. aku malas nak masuk kelas cikgu man awal-awal. " katanya tersengih.

jaehyun ataupun nama sebenarnya muhammad danial hans bin dato' syariff merupakan bekas pelajar cemerlang pt3 dua tahun lepas

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

jaehyun ataupun nama sebenarnya muhammad danial hans bin dato' syariff merupakan bekas pelajar cemerlang pt3 dua tahun lepas. dia juga menjadi pemain badminton yang dibanggai sekolah kerana pernah mendapat johan pertandingan badminton di sukan asean.

namun jaehyun ialah seorang yang pemalu dan lebih suka menjadi hidden card sekolah. oleh itu,dia tidak menyandang apa-apa jawatan.

manakala,winwin yang juga dikenali sebagai bang riz oleh pelajar-pelajar junior mempunyai personaliti yang agak sama dengan jaehyun

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

manakala,winwin yang juga dikenali sebagai bang riz oleh pelajar-pelajar junior mempunyai personaliti yang agak sama dengan jaehyun. winwin merupakan perenang gymnastik sewaktu di sekolah lamanya dulu. sebaik sahaja dia berpindah ke sekolah menengah lelaki arau dia bersara dan menjadi setiausaha kelab olahraga sahaja.

cerita pertemuan jaewin ni sweetnya tak dapat disangkal-sangkal. mereka bertemu kira-kira hujung tahun tingkatan 3 di mana winwin menjadi pelajar tumpang ketika pt3 diadakan.

winwin yang susah nak
sesuaikan diri dengan persekitaran yang baru tu merasa anxious dan tiba-tiba terpengsan di pangkuan pelajar lelaki yang tak dikenalinya ketika sedang beratur masuk ke dalam dewan.

terkezut jaehyun apabila pelajar yang menumpang itu memeluknya secara drastik. jaehyun dah la tengah dup dap dup dap nak jawab pt3 ni tiba-tiba ada orang peluk dia. bertambah kuasa dua dup dap dup dap dia.

jaehyun pun hanya merelakan dirinya dirangkul erat oleh lelaki yang mengigil itu. " u-um hang okay ka? " katanya berpelat selangor walaupun telah tinggal di arau sejak 5 tahun yang lepas.

winwin mengangguk. wajahnya kelihatan pucat sekali. " pening. " katanya sepatah. jaehyun lantas memanggil cikgu habibah yang macam tak sedar pulak dorang tengah peluk peluk tepi pintu dewan peperiksaan.

lalu winwin pun dibawa ke bilik sakit dan dia terpaksa menjawab kertas bahasa melayu di atas katil.

habis je kertas haritu,jaehyun tanpa segan silu melawat winwin di bilik sakit. dan dari situ lah mereka menjalin hubungan bromance seperti dotae.

namun persahabatan mereka berakhir bersama dengan kertas pt3 terakhir. nevertheless,winwin hanya lah pelajar tumpang. mereka terpaksa bersayonara dan jaehyun berduka cita.

namun awal tahun tingkatan 4,winwin kembali dengan senyuman malu-malunya.

" rindu jae

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" rindu jae. sebabtu winwin pindah. "

jaehyun tersenyum lebar buat kali pertamanya.

▼△▼△▼△▼△▼△▼△▼

𝐒𝐐𝐔𝐀𝐃 𝟐𝟑 ✔ + 𝐓𝐇𝐄 𝐒𝐔𝐑𝐕𝐈𝐕𝐎𝐑𝐒 | 𝐍𝐂𝐓𝟐𝟎𝟐𝟎 Where stories live. Discover now