07

1.2K 194 107
                                    

▼△▼△▼△▼△▼△▼△▼

" astagfirullahalazim. "

mengucap panjang taeil sebaik sahaja mereka tiba di bilik kaunseling. squad 23 yang lain pula menggeleng perlahan melihat ke arah separuh group 00600 yang dicari selama tiga jam itu.

kelihatan mereka bertiga iaitu haechan,jaemin dan yangyang yang bergelimpangan di atas lantai dengan gaya tidur masing-masing.

jaemin di sebelah mengerekot* dan memeluk lengan haechan sambil berdengkur bak spongebob. alahai lenanya dia ye.

yangyang juga sama. terlena di sebelah kiri haechan dan menghisap ibu jari kanannya dengan penuh adorable.

haechan yang diapit dua sahabat karibnya itu tidur selayaknya jenazah, kedua tangannya disambung di atas perut lalu berbaring lah dia dengan tenangnya.

" bertuah punya budak.. " ten yang geram disebabkan tadi dia baru sahaja melangkah keluar dari pagar sekolah namun diheret johnny untuk masuk kembali mencari mereka yang hilang itu.

dia mencapai kusyen di sofa kayu bilik kaunseling lalu dibaling ke arah yangyang. namun sebelum sempat kusyen dengan halaju 140km/jam itu sampai ke arah yangyang,hendery terlebih dahulu menyambutnya dengan penuh poyo sekali.

 namun sebelum sempat kusyen dengan halaju 140km/jam itu sampai ke arah yangyang,hendery terlebih dahulu menyambutnya dengan penuh poyo sekali

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

muhammad tuah hazami nama diberi. kacaknya bagaikan prince charming winderella. ramai yang menganggap tuah seorang yang cold-hearted dan amat behave walhal perangainya begitu ironi sekali.

pernah sekali satu sekolah kecoh apabila berlakunya histeria yang jarang-jarang berlaku. dalam kekalutan itu hendery adalah salah seorang yang mengalami histeria. dia melompat dan mengembek di sana sini tanpa sebab. warden dengan cikgu cikgu penat lari kejar si hendery yang kerasukan.

but sokay la kan maybe dia tak sedar.

tapi ni. peristiwa ni lansung tak dapat masuk dek akal. sewaktu majlis persaraan cikgu displin lama,group beralun dari squad 23 itu plan nak buat persembahan. jadi dorang pilih untuk pakai costume disney princess gitu.

namun,hendery mengejutkan satu dewan yang dipenuhi pelajar dan guru-guru apabila dia bergayut menggunakan wig rapunzel yang dibeli dari shopee sehingga jatuh di atas riba cikgu displin.

cikgu displin yang sudah uzur mengalami shock lalu serangan jantungnya datang mendadak.

hendery hampir-hampir dimasukkan ke sekolah juvana selepas tu.

dia menggeleng ke arah ten penuh kesalan dengan sikap ten yang terburu-buru. lantas,dia melutut di sebelah yangyang. dia membelai rambut yangyang penuh kasih sayang.

" yang. bangun yang. dah pukul 6 ni. " ujarnya lembut. tetapi dalam kelembutannya itu ada sinar kebencian dan kemarahan yang membara terhadap si emir aldric.

yangyang berdecit lalu menepis tangan hendery yang mengusap rambutnya tadi. " ish pergi la sana. " lalu lengan kiri haechan dirangkul erat.

hendery gasp lalu

kelepukkk!

" adoiii! siapa yang baling selipar jenama flip flop kat aku?! " aduh yangyang seraya bangun spontan apabila sepasang selipar berwarna biru dan bercorak dinosaur comel mengena di belakangnya.

fuh rasanya ngilu,sampai ke tulang sum sum.

hendery menoleh ke arah xiaojun yang berdiri di tepi pintu.

fareez jun yang dikenali sebagai xiaodejun merupakan bro hendery dan yangyang sejak dia memasuki sekolah tersebut pada tingkatan dua

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

fareez jun yang dikenali sebagai xiaodejun merupakan bro hendery dan yangyang sejak dia memasuki sekolah tersebut pada tingkatan dua. fareez agak pemalu berbanding dua rakannya yang lain tapi defensive bukan main. dia tak kisah la orang tak suka ice cream chocomint ke apa,dia tetap nak back up ice cream favorite nya itu.

xiaojun menjadi ajk kelab nasyid dan ketua pengawas pusat sumber sekolah. seorang yang kacak dan juga dikurniakan suara yang angelic geetwo,xiaojun agak popular di kalangan junior-junior walaupun dia shy shy cat.

selalu jugak la junior-junior datang ke bilik dia tengah malam mintak belanja dua tiga buah lagu jiwang sebelum tidur. sebut sahaja lagu,xiaojun akan nyanyi sepenuh jiwa dan raga.

walaupun permintaan lagu m.nasir atau baby pian,dia nyanyi jugak demi junior-junior tersayang.

hendery mengangkat thumbs up ke arah xiaojun dengan senyuman ' you are my bro,dude ! '

xiaojun membalas senyumannya ' i got chu hun ! " dengan kenyitan mata. yangyang mengerling mereka tajam.

" xIAOJUN— "

" BANG KUN HELP!! "

xiaojun berlari anak menyorok di belakang kun. kun pula sebagai protective mom memandang tajam ke arah yangyang yang baru bangun nak mengejar xiaojun.

mata yangyang membulat. baru sekarang dia perasan hadirnya squad 23 yang lain di dalam bilik kaunseling itu. air liur basinya disapu perlahan.

" eh apa korang buat kat sini? "

▼△▼△▼△▼△▼△▼△▼

* ; korang tau en mengerekot tu apa en. dia cam gini ;

 dia cam gini ;

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


𝐒𝐐𝐔𝐀𝐃 𝟐𝟑 ✔ + 𝐓𝐇𝐄 𝐒𝐔𝐑𝐕𝐈𝐕𝐎𝐑𝐒 | 𝐍𝐂𝐓𝟐𝟎𝟐𝟎 Where stories live. Discover now