sick

74 4 0
                                    

2 jam sebelum menjumpai Young Heum...

Sedang Johnny memandu keretanya mencari Young Heum, dia teringat bahawa dia dan Young Heum mempunyai sepasang jam couple dan jam Young Heum mempunyai GPS yang telah dipasang oleh Johnny supaya dia boleh mengetahui keberadaan Young Heum.

Johnny pun segera menghentikan keretanya di pinggir jalan lalu mengeluarkan telefon bimbitnya bagi melihat GPS. Dia melihat titik merah dan titik itu berada di hotel. Hotel itu mengambil masa satu jam daripada tempat Johnny berada sekarang tetapi hotel itu dekat dengan tempat tinggal Young Heum dan mengambil masa 30 minit untuk ke sana. Johnny pun menelefon Taeyong

"Hello Taeyong ! Aku dah tahu kat mana Young Heum berada sekarang..."

"Kat mana ?" Tanya Taeyong

"Dia ada kat hotel dekat ngan rumah korang. Aku nak korang telefon polis lepas tu bawak polis pergi ikut ngan korang. Aku otw pergi sana."

"Ha baiklah...Aku call Jaehyun dulu..."

"Oklah. Aku letak dulu..."

Selepas satu jam, akhirnya Johnny tiba di hotel tersebut dan dia nampak Taeyong serta kawan-kawannya bersama polis di lobby hotel tersebut.

"Johnny!!!" Panggil Taeyong sebaik sahaja nampak Johnny masuk

"Jom ikut aku" kata Johnny lalu berjalan di depan dengan telefon di tangannya

Namun apabila mereka sampai di bilik tersebut, mereka menjumpai Young Heum dengan keadaan yang tak sedarkan diri.

∴━━━✿━━━∴

4 hari setelah kejadian penculikan

Johnny duduk di sebelah kanan Young Heum yang masih belum sedarkan diri selama 4 hari itu kerana Young Heum baru sahaja selesai pembedahan. Tusukan di perut Young Heum sangat dalam hingga dia kehilangan banyak darah. Young Heum juga hampir kehilangan nyawanya semasa pembedahan tersebut namun keajaiban telah berlaku dah Young Heum masih bernafas tetapi tidak sedarkan diri.

Hidup Young Heum hanya bergantung kepada alat-alat bantuan pernafasan.

Johnny menatap tangan kiri Young Heum lalu menggenggamnya, dia dapat merasakan bahawa sejuknya tangan Young Heum. Johnny pun mencium belakang tangan Young Heum yang pucat dan kurus itu sambil menitiskan air mata. Dia fikir bahawa kalau dia tidak lambat datang untuk menyelamatkan Young Heum, mungkin sekarang Young Heum tidak akan berada di hospital.

Walaupun Minnie and the gang akan menerima hukuman penjara seumur hidup, tapi itu tetap tidak boleh membuat Johnny berasa senang hati kerana apa yang diinginkan oleh Johnny adalah dia mahu Young Heum segera sedar.

"Princess...Please wake up...I'm begging to you...I really want to see your smile again...Please forgive me...I'm sorry cuz I'm late come to safe you..." rayu Johnny yang masih lagi menggenggam tangan Young Heum dengan dahinya yang berada di atas katil Young Heum

Akhirnya, Young Heum menggerakkan jarinya dan itu membuatkan Johnny segera mengangkat kepalanya kemudian sontak Johnny mengesat air matanya.

"Princess...You're wake up..." teriak Johnny gembira lalu dia menekan emergency button yang berada di dinding atas katil Young Heum


















Sekarang Johnny menunggu di luar dan di temani oleh parents serta adik Young Heum yang baru sahaja tiba di Korea 2 hari lepas.

Selepas 8 minit menunggu, akhirnya pintu ward Young Heum terbuka.

"Macam mana dengan keadaan Young Heum, doktor ?" Tanya Johnny

"Keadaannya sudah stabil tetapi dia masih lemah dan luka pembedahan itu masih basah kalau tidak berhati-hati jahitan tersebut akan terbuka" terang doktor tentang keadaan Young Heum

「05」【C】The Sweet Couple Life ➸ JohnTen ✅Where stories live. Discover now