trauma

81 4 0
                                    

Sekarang Johnny berada di dalam bilik tidur rumah Young Heum dan sedang menenangkan Young Heum apabila trauma Young Heum datang kembali. Young Heum menghidap PTSD iaitu Post Traumatic Stress Disorder. Penyakit mental ini disebabkan oleh pesakit PTSD yang memiliki pikiran dan kenangan yang menakutkan dari pengalamannya pada masa lalu, pesakit yang mengalami PTSD akan mendapat gangguan yang cenderung mati rasa secara emosional.

Beberapa contoh seseorang memiliki gangguan PTSD iaitu pernah mengalami serangan seksual atau fizik, kematian seseorang yang sangat dia cintai mahupun bencana alam yang meninggalkan memori yang pahit untuk dilupakan.

"Pergi!! Jangan ganggu aku!!! Jangan ganggu aku!!! Pergi!!" Jerit Young Heum di atas katilnya apabila bayangan orang yang memperkosanya datang kembali ke dalam fikiran Young Heum

Johnny pula memeluk Young Heum sambil mengeluarkan kata-kata yang boleh menenangkan Young Heum

"Shhhh!!! Princess jangan macam ni. Mana ada sapa-sapa kat sini, cuma ada oppa dan princess je. Princess listen here, please calm down !!! Don't be like this !! You love me right so listen me. Nobody here except you and me. I'll always stay by your side..." ujar Johnny menenangkan Young Heum sambil mengusap lembut rambut belakang Young Heum

Young Heum pula hanya menangis dan menjerit dalam pelukan Johnny. Bukannya Johnny tak nak bawak Young Heum ke hospital tetapi apabila tinggal di hospital, Young Heum akan mengamuk dan cuba membunuh diri apabila ketiadaan Johnny di sisinya. Di hospital masa melawat hanya 2 jam dan apabila malam pelawat tidak boleh melawat pesakit. Jadi lebih baik Johnny merawat Young Heum di rumah sahaja daripada Young Heum bunuh diri di hospital apabila keseorangan...

Berada di rumah lebih selamat kerana ada Johnny, Taeyong, WinWin, Haechan dan Jaemin untuk menemani Young Heum supaya Young Heum tidak berseorangan. Mereka tidak pernah mengeluh bahkan mereka sabar menghadapi Young Heum kerana mereka tahu apa yang di rasakan oleh Young Heum itu sangatlah sakit dan pahit.






















Sebulan telah berlalu selepas kejadian Young Heum mengamuk hingga menjerit ketakutan apabila bayangan itu selalu muncul dalam fikiran Young Heum tidak mengira masa. Johnny juga sudah sebulan menginap di rumah Young Heum kerana dia sudah berjanji bahawa dia tidak akan meninggalkan Young Heum walaupun sesaat.

Hari hari Young Heum menjerit ketakutan dan kadang-kadang dia membaling apa sahaja barang yang ada di dalam biliknya seperti sekarang jam 9.30 malam, Johnny sedang menemani Young Heum tidur dan setelah Young Heum tidur, Johnny terus masuk ke dalam bilik air kerana tidak tahan untuk membuang air kecil. Namun apabila sahaja dia selesai membuang hajatnya, dia terdengar bunyi suara tangisan dan jeritan Young Heum.

Mendengar itu, Johnny terus berlari ke arah Young Heum dan benar itu suara tangisan dan jeritan Young Heum. Johnny melihat Young Heum membaling bantal serta selimut sambil menangis. Johnny pun memeluk Young Heum yang sedang menangis itu dan menenangkan Young Heum.

"Shhhh!! Princess janganlah nangis, oppa ada kat sini..." Ujar Johnny menenangkan Young Heum

"Kenapa mereka tak bunuh je Young Heum ? Young Heum tak nak hidup dengan tubuh yang menjijikkan dan kotor ni. Hikss!! Hikss!! Oppa jangan sentuh Young Heum!!! Young Heum dah kotor. Lepaskan Young Heum!!! Biar Young Heum akhiri sendiri hidup Young Heum!!! Hikss !! Lepas !!" Teriak Young Heum sambil melepaskan pelukan Johnny kemudian berjalan ke arah pintu bilik untuk ke dapur mengambil pisau tapi Johnny sempat menangkapnya dan kembali memeluk yeochinnya

"Kenapa princess cakap macam ni ? Princess dah tak sayangkan oppa dah ke ? Princess tak pernah kotor dan jijik. Mereka yang salah sebab dah buat princess macam ni. Kalau princess mati, oppa juga akan akhiri hidup oppa kerana hidup oppa tak bermakna kalau tiada princess di samping oppa..." ujar Johnny yang masih memeluk Young Heum

Yang dipeluk hanya diam sesenggukkan

"Dah, jom kita tidur. Princess mesti penat kan ?" Tanya Johnny sambil mendukung Young Heum dengan bridal style

Young Heum hanya mengangguk kerana dia sangat penat untuk membuka mulut setelah menangis dan menjerit

Johnny pun membaringkan Young Heum di atas katil kemudian dia pun ikut baring di sebelah Young Heum. Johnny menarik selimut dan menutup tubuh mereka berdua lalu Johnny menarik Young Heum ke dalam pelukannya agar Young Heum sedikit tenang. Selepas 5 minit, Young Heum pun tidur. Johnny melihat wajah Young Heum yang sedang tidur itu, wajah Young Heum kelihatan sangat pucat dan pipinya juga sudah menjadi lebih cengkung daripada biasa. Tubuh Young Heum sudah menjadi kurus kering dan tidak bertenaga.

Johnny mengusap rambut serta wajah Young Heum. Jujur Johnny katakan bahawa dia sangat rindu Young Heum yang dulu. Young Heum yang sentiasa tersenyum seperti tiada masalah, Young Heum yang periang dan manja dengan orang di sekelilingnya.













Keesokkan paginya...

Jam 08:30 pagi...

Johnny berada di dapur bagi menyiapkan sarapan buatnya dan Young Heum sementara Young Heum masih lagi dibuai mimpi...

Biasanya Taeyong atau kawannya yang lain akan menyiapkan sarapan buatnya dan Young Heum namun di rumah hanya tinggal dirinya dan Young Heum sahaja kerana mereka semua sudah pulang ke kampung halaman masing-masing sempena musim cuti.

Sedang Johnny membuat sarapan, tiba-tiba telinganya menangkap bunyi pelik dari tingkat 2 dan dia pasti itu mesti dari bilik tidur Young Heum.

Pranggggg

Johnny pun bergegas naik ke tingkat 2 dengan menggunakan lift kerana lebih cepat. Apabila tiba di dalam bilik Young Heum, Johnny berasa pelik kerana tiada Young Heum di atas katil. Dia pun mencari Young Heum hingga dia tiba di hadapan pintu bilik air. Pintu bilik air tersebut tertutup... Johnny pun memanggil Young Heum sambil mengetuk pintu kerana dia yakin Young Heum ada di dalam bilik air.

Tokk...

Tokk...

Tokk...

"Princess...Princess buat apa kat dalam tu ? Keluarlah... Jom kita makan, oppa dah masak tu..."

...

Tokk...

Tokk...

Tokk...

"Princess...Princess...Kenapa tak jawab ? Princess ok tak kat dalam tu ? Oppa masuk ye..." tanya Johnny namun masih lagi tiada jawapan daripada Young Heum lalu Johnny memegang tombol pintu bilik air itu namun pintu tersebut terkunci dari dalam

Tokk...

Tokk...

Tokk...

"Young Heum...Lee Young Heum...Young Heum ok tak ? Oppa tendang pintu ni ye ?" Tanya Johnny panik apabila tiada jawapan daripada Young Heum kemudian dia pun menendang pintu tersebut hingga terbuka

Setelah pintu tersebut terbuka, Johnny terus pergi mendapatkan Young Heum apabila dia melihat Young Heum sedang baring tak sedarkan diri di atas lantai dan yang paling teruk ialah Young Heum cuba membunuh diri dengan menoreh kedua pergelangan tangan serta memakan pil hingga overdose.

"Why Young Heum ? Why you doing this ? I thought you just kidding me about to finish your life... I'm sorry cuz leave you alone. I'll bring you to the hospital..." ujar Johnny  lalu mendukung tubuh Young Heum yang tidak sedarkan diri itu dengan bridal style untuk di bawa ke hospital
























ೋ❀❀ೋ═══ • ═══ೋ❀❀ೋ

TBC

yangyangtenwinwin

「05」【C】The Sweet Couple Life ➸ JohnTen ✅Where stories live. Discover now