recovery

63 5 0
                                    

Sekarang Johnny sedang menunggu Young Heum sedar daripada pengsannya di hospital. Semalam Johnny menjumpai Young Heum dalam keadaan yang agak teruk dengan luka di kedua pergelangan tangan serta mulut yang berbuih akibat overdose pil. Nasib baik Johnny sempat membawa Young Heum ke hospital secepat mungkin kalau tidak nyawa Young Heum tidak boleh di selamatkan lagi kerana Young Heum kehilangan banyak darah akibat luka torehan di kedua pergelangan tangan dan ubat yang di ambil memberi banyak kesan. Young Heum menelan pil itu hampir habis satu botol.

Johnny menyalahkan dirinya sendiri kerana disebabkan dirinya, sekarang Young Heum terpaksa dimasukkan ke hospital... Sepatutnya dia tidak boleh meninggalkan Young Heum dalam keadaan Young Heum yang tidak stabil mentalnya.

Ibu bapa serta adik Young Heum sudah pulang ke Thailand 3 minggu yang lepas. Johnny sudah memberitahu keluarga Young Heum tentang keadaan Young Heum sekarang dan keluarga Young Heum tidak dapat datang ke Korea kerana sibuk di Thailand. Johnny juga sudah memberitahu Taeyong tentang keadaan Young Heum dan Taeyong akan pulang ke Seoul malam ni bagi melawat Young Heum.

Doktor sudah menjahit bekas luka torehan di pergelangan tangan Young Heum serta buang pil yang berlebihan dalam badan Young Heum...

Keesokkan paginya...

Jam 06:00 pagi

Johnny POV

Aku yang sedang tidur di sebelah kiri katil Young Heum itu terjaga daripada tidur kerana aku merasakan ada sesuatu sedang memegang tangan aku. Aku pun refleks mengangkat kepalaku dan aku lihat Young Heum sedang memegang tangan aku sambil tersenyum lemah ke arah aku dengan wajah yang pucat.

Aku pun menggenggam tangan Young Heum yang pucat serta sejuk itu agar berasa sedikit hangat lalu aku mengucup belakang tangan Young Heum bertalu-talu. Perasaan takut dan trauma masih berada dalam diri aku apabila aku lihat diri Young Heum yang tak sedarkan diri semalam. Aku harap perkara seperti ini tidak berlaku lagi. Jujur aku katakan bahawa aku takut kehilangan Young Heum...

"Oppa...Kita kat mana ni ?" Tanya Young Heum dengan suara yang serak dan lemah

"Kita kat hospital princess." Jawabku lalu mengusap lembut pipi Young Heum

"Kenapa kita ada kat sini ?" Tanya Young Heum lagi seakan dia tidak mengingati kejadian semalam

"Nanti oppa cerita, yang penting princess kena cepat sembuh supaya boleh cepat balik rumah. Princess tak sukakan duduk kat sini..."

Young Heum menggeleng kepalanya

"Ahhh kalau princess tak suka, princess kena cepat sembuh..."

Young Heum hanya mengangguk

Aku hanya tersenyum ketika melihat Young Heum. Aku harap dia dapat atasi penyakitnya dan jadi Young Heum yang always happy go Lucky. Aku kembali teringat kenangan aku ngan Young Heum sewaktu dia sihat dahulu. Aku rindu gelak tawanya serta sifatnya yang manja dan caring. Tiba-tiba air mata aku jatuh tanpa aku sedari.

Namun air mata itu sudah pun di kesat oleh Young Heum. Dia bertanya kepada aku kenapa aku menangis...

"Oppa...Kenapa oppa menangis ?"

"Nothing happen but I just miss you. I miss my old Young Heum. Please...Please I'm really begging to you. Don't make this anymore . I'm scared if I lost you. I don't want to lost my Lee Young Heum." Ujarku sambil mengalirkan air mata

Young Heum yang melihat diriku menangis itu terus dia memeluk aku dan aku membalas pelukkannya. Dia juga turut menangis hingga aku dapat merasakan betapa sesaknya dada Young Heum.

"I'm really sorry oppa tapi Young Heum takut...Hikss!! Young Heum takut bila bayangan tu muncul dalam kepala Young Heum...Hikss Hikss!! Young Heum tak tahu nak buat apa dan dengan cara bunuh diri tu jelah yang dapat hilangkan bayangan itu.Hikss Hikss!!!!" Tangis Young Heum

Aku pun melepaskan pelukan aku dengan Young Heum lalu aku menyeka air matanya. Aku pegang kedua-dua pergelangan tangan Young Heum lalu mengusapnya pelan.

"Princess kena janji ngan oppa yang princess takkan buat benda ni lagi. Promise me..." ujar ku lalu membuat pinky promise

Young Heum pun memautkan jari kelingkingnya untuk membuat pinky promise "I'm promise" ucapnya

Aku pun tersenyum apabila mendapat jawapan daripada Young Heum

"Princess, kita buat rawatan ok supaya princess boleh sihat macam dulu lepas tu oppa janji ngan princess bila rawatan tu dah selesai oppa akan kahwin ngan princess supaya tiada siapa yang akan sakit princess lagi"

Young Heum hanya mengangguk sambil tersenyum dan aku gembira apabila mendapat jawapan yang positive daripada Young Heum...

─━━━━━━⊱✿⊰━━━━━━─

Hari ni Johnny membawa Young Heum ke pakar psikiatri untuk merawat Young Heum. Johnny sudah berjanji ngan Young Heum bahawa dia akan berusaha membantu Young Heum pulih daripada penyakitnya.

Skip...

∴━━━✿━━━∴∴━━━✿━━━∴

Hari demi hari Young Heum jalani rawatan dengan sabar, walaupun dirinya kerap kali Young Heum menyakiti dirinya dengan menoreh pergelangan tangannya dengan pisau atau benda tajam serta memakan pil tidur dengan kuantiti yang overdose. Bayangan ketika dirinya di perkosa itu kembali muncul dan membuat dirinya berasa takut dan cuba mahu membunuh dirinya agar bayangan itu akan hilang.

Tetapi Johnny selalu menenangkan diri Young Heum dan selalu berada bersama Young Heum walaupun ketika bayangan itu kembali muncul dalam kepala Young Heum dan akhirnya Young Heum boleh melawan halusinasi tersebut. Johnny terus memberi sokongan hingga Young Heum sembuh seperti sediakala.

























══════ •『 ♡ 』• ══════

TBC

yangyangtenwinwin

「05」【C】The Sweet Couple Life ➸ JohnTen ✅Where stories live. Discover now