Deel 16

112 9 10
                                    

Lucy en James liepen naar beneden voor het avondeten terwijl ze Euphemia en Fleamont hoorden praten.

Ze wilde niet afluisteren maar de verleiding was erg groot en ze stonden even stil.

"Waarom doet hij nou steeds zo geheim Fleamont? Hij weet toch dat hij ons alles kan vertellen?" Zei Euphemia terwijl ze Fleamont hoorde zuchtten.

"Ik weet het niet. Misschien is dat gewoon een tijdsperiode waar hij door heengaat." Antwoordde hij. Lucy keek kort naar James die fronste en haar ook even kort aankeek.

Geheim?

Waarover deed hij dan geheim?

"Oké, maar ik snap het dat hij zijn Owls geheim houdt. Of nou ja, de slechte cijfers dan. Maar zoiets houd je niet geheim." Zei ze terwijl James fronste.

Had ze het nou nog steeds over het gehele seks gebeuren?

"Laat staan het feit dat zijn beste vriend een weerwolf is en hij en Sirius beide ongeregistreerde animagussen zijn!" Zei ze terwijl James met grote ogen naar Lucy keek.

Waarom wist ze dat?

"Ik wil gewoon weten waarom hij zo stom doet." Zei Euphemia zacht terwijl Fleamont opstond. "Kom, ze komen vast zo naar beneden om te eten." Zei hij waarna Euphemia ook opstond en James en Lucy snel de keuken inliepen.

"Oh. Jullie waren er al." Zei Euphemia terwijl ze zacht glimlachte en ging zitten naast James en Lucy. "Ja. We dachten dat we al gingen eten." Zei James terwijl Fleamont de twee pannen op de tafel zette en Regulus binnenkwam lopen.

"Hallo." Zei hij met een kleine glimlach op zijn gezicht terwijl Fleamont naast hem ging zitten.

"Ja ja, het leukste koppel is er nog!" Riep Sirius die naar binnen liep en naast Fleamont ging zitten, gevolgd door Remus die op de kop van de tafel plaatsnam.

"Eet smakelijk." Zei Fleamont die eten opschepte.

Toen iedereen bezig was met eten kon Euphemia het niet meer hebben. "James, waarom vertel je ons zo weinig?" Vroeg ze waarop James opkeek en zacht fronste. "Dat doe ik niet ma." Antwoordde hij, de blik van Lucy negerend.

"Jawel, je verteld al je vrienden alles maar ons vertel je niets." Zei ze terwijl James diep zuchtte. "Wat vertel ik je dan allemaal niet?" Vroeg hij waarop Lucy zuchtte.

"Nou bijvoorbeeld dat jij en Lucy seks hebben, het feit dat je niet eens al je Owls hebt laten weten, misschien dat Remus een weerwolf is en oh ja! Je bent een ongeregistreerde Animagus!" Riep ze terwijl James snel naar Remus keek die opstond en de keuken verliet.

"Moony!" Zei Sirius die erachteraan rende. Euphemia keek kort naar James die naar zijn bord keek. "Waar was dat voor nodig?" Vroeg hij terwijl hij opkeek.

"Oh kom op! Jullie wisten dat allemaal al. Daar gaat het om James! Ik ben je moeder, ik wil weten wat er in je leven speelt. Als je het gewoon eerder had verteld hadden we hem kunnen helpen." Zei ze terwijl James diep zuchtte. "Het gaat prima zo ma. Ik ben volwassen, ik heb niet overal je hulp voor nodig."

"Oh? Nou als je dan zo volwassen bent, wordt het misschien tijd dat je uit huis gaat toch? Dan kan je voor jezelf zorgen!" Riep Euphemia die opstond en de keuken uitliep.

"Goed idee. Weet je wat? Ik ga nu wel weg!" Riep hij waarna hij ook opstond en uit het huis liep door de keukendeur.

"James wacht nou even!" Riep Lucy maar Regulus pakte haar arm vast en schudde zacht zijn hoofd. "Geef hem even tijd. Hij komt wel weer terug." Zei hij waarna Lucy zuchtte en ging zitten.

Something about her smile (The Lucy universe) (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu