De volgende ochtend werd Remus vroeg wakker door Sirius die uit het bed viel met de dekens. Sirius viel weer rustig in slaap op de vloer en Remus keek hem even verbaasd aan.
Hij zuchtte en keek op de klok.
Half vijf.
Fijn.
Remus had erg slecht geslapen. Hij lag misschien net een half uur te slapen.
Vanavond was het volle maan.
Het was 20 december vandaag. Remus haatte het om zo dicht op kerst te moeten transformeren, maar veel keuze kreeg hij niet.
Hij liep zachtjes de kamer uit en liep naar beneden met zijn boek onder zijn arm.
Eenmaal beneden pakte hij de post op van de deurmat en keek hij er kort doorheen.
Een hele stapel kerstkaarten voor James, twee brieven voor Lucy en een krant.
Hij liep de woonkamer in en keek verbaasd naar Lucy die op de bank zat, haar benen verspreid over de lengte van de bank onder een dekentje. Toen ze de deur hoorde keek ze even geschrokken op en legde ze snel het boek wat ze aan het lezen was onder haar deken.
"Oh. Hey Remus. Kon je niet meer slapen?" Vroeg ze waarna hij zacht knikte en Lucy haar benen introk.
Hij legde de post op de tafel en ging naast Lucy zitten.
"Wat was je aan het lezen?" Vroeg hij waarna Lucy "ehh" mompelde en hij zacht grinnikte. "Je hoeft het niet te vertellen hoor. Is het een leuk boek?" Vroeg hij waarop Lucy knikte en glimlachte.
Lucy keek kort door de stapel post heen en fronste bij het zien van de brieven voor haar.
Wie zou haar in hemelsnaam een brief sturen?
Het eerste handschrift herkende Lucy als Professor McGonnagolls. Ze opende de brief.
Hallo mevrouw Malfoy,
Ten eerste, fijne feestdagen toegewenst. Ten tweede schrijf ik u deze brief om verscheidene dingen aan u te vragen.
Ik wilde u vragen of u op 20 december rond twaalf uur naar de wegisweg zou kunnen komen voor uw nieuwe toverstok. Dan kunnen we gelijk de andere dingen die ik u wilde vragen in persoon bespreken.
Doe meneer Potter en de rest de groeten.
Minerva McGonnagoll.
Lucy glimlachte zacht en deed de brief weer terug in de enveloppe waarna ze naar de klok keek.
De andere brief had een onbekend handschrift. Ze keek kort naar Remus die zijn schouders ophaalde.
Geachte mevrouw Malfoy,
Bij deze bent u uitgenodigd voor het jaarlijkse nieuwjaarsbal van 31 december 1977. We hopen u graag te zien met een fatsoenlijke pureblood date.
Huize Riddle.
Lucy grinnikte zacht toen ze de brief had uitgelezen.
Dat ze dat nog steeds probeerde.
Ze gooide de brief op de tafel en Remus keek haar vragend aan.
"Stom nieuwjaarsbal uitnodiging van 'huize Riddle'. Of te wel, we willen je als een dooddoener, kom en je word gemarteld totdat je het eens bent met ons." Zei ze waarop Remus haar licht geschrokken aankeek en ze grinnikte. "Natuurlijk ga ik niet slimpie." Mompelde ze waarop Remus zacht glimlachte.
~~
Rond kwart voor twaalf was Lucy samen met James naar de wegisweg verdwijnseld. Hij wilde haar perse brengen en pas na vijf minuten zeuren ging hij weer weg.
JE LEEST
Something about her smile (The Lucy universe) (Dutch)
FanfictionDaar zat Lucy dan. Alweer alleen. Net als dat ze altijd zou zijn. Dit is boek twee van de Lucy Malfoy series. Ik zou je aanraden om boek een eerst te lezen.