"James? Wat is er nou weer? Waar gaan we heen?" Vroeg Lucy terwijl James grinnikte en de blinddoek over haar ogen deed. "Ik heb een verassing voor je." Zei hij terwijl Lucy glimlachte en James haar voorzichtig de trap af begeleidde.
"Voorzichtig Lucy!" Riep hij terwijl Lucy bijna van de trap afviel die begon te bewegen. Hij greep haar hand vast en trok haar iets dichter bij hem waarna hij haar een kus op haar voorhoofd gaaf en lucy grinnikte.
Samen liepen ze trap op en trap af. James had haar op een gegeven moment opgetild omdat ze steeds overal tegenaan liep en nu liep hij de trap richting de astronomietoren op met Lucy. Eenmaal daar zette James Lucy weer neer en deed hij de blinddoek af.
Op de grond lag een stapel met dekens en kussens. Daarnaast lag een klein kleedje met eten erop en twee kussens om op te zitten. In het midden stond een kandelaar die aanging waarna Lucy met een brede glimlach naar James keek.
"Heb je dit allemaal voor mij gedaan?" Vroeg ze terwijl hij trots knikte. "Met hulp van sirius maar grootendeels wel." Zei hij terwijl Lucy glimlachte en hem een kus op zijn wang gaf.
"Ik hou van je James." Zei ze waarna hij glimlachte. "Ik hou ook van jou Luce."
~~
Niet meer als drie dagen daarna was het weer zover dat het volle maan zou zijn.
James en Lucy zaten samen buiten terwijl Sirius en Remus in de lege leerlingenkamer met zijn tweeën op de bank lagen te slapen.
"Maar James, je doet het alweer verkeerd. Kijk want als je de maretak bessen erbij doet hoort het niet rood te worden maar paars." Zei ze terwijl ze zijn veer overpakte en hij diep zuchtte. "Doe het dan toch lekker zelf als je alle beter weet." Zei hij terwijl Lucy hem kort aankeek. "Ik help je alleen maar zodat je een goed cijfer krijgt." Zei ze waarna James zuchtte en zijn armen over Lucy's middel gooide.
"Weet ik. Maar je hoeft niet altijd zo goed je best te doen." Zei hij waarop Lucy stopte met schrijven en hem verbaasd aankeek. "Waarom niet? Als ik het kan dan moet ik her toch gewoon doen?" Vroeg ze terwijl James zuchtte en knikte. "Ja, maar niet ten koste van jou gezondheid." Zei hij waarop Lucy kort naar het papier keek.
"Maar het gaat prima met me." Mompelde ze terwijl James zacht glimlachte en haar een kus op haar voorhoofd gaf. "Weet ik. Het is alleen een waarschuwing." Zei hij terwijl Lucy zacht glimlachte.
Voor wat?
"Hey jongens." Zei Sirius terwijl hij zuchtte en naast ze in het gras ging zitten. "Wat is er Sirius?" Vroeg Lucy terwijl hij zuchtte en naar het zwarte meer staarde. "Remus heeft me weggestuurd omdat hij vind dat ik naar buiten moet gaan met dit weer en hem alleen moet laten." Zei hij waarop James fronste en Sirius zijn schouders ophaalde.
"Lucy!" Riep Alex die kwam aanrennen gevolgd door Selina. Ze keek hem verbaasd aan en hij stopte uitgeput met rennen waarna Selina hem een schouderklopje gaf. "We hebben wel kruidenkunde. Ze hebben een invaller gevonden." Zei hij terwijl Lucy diep zuchtte en ze haar toverstok pakte waarna ze "accio kruidenkunde boeken" mompelde en na een minuut haar boeken in haar handen kwamen.
"Nou, zie ik je nog vanavond?" Vroeg ze terwijl James en Sirius knikten en Lucy zacht glimlachte waarna ze wegliep.
"Waar hebben we kruidenkunde dan?" Vroge ze terwijl de drie hun weg maakte richting de kassen en Selina "Kas 3" mompelde. De drie liepen binnen en gingen snel achterin de klas zitten.
Lucy ging naast Regulus zitten die de drie een beetje verbaasd aankeek en daarna naar zijn boek keek. Lucy legde haar boeken op tafel die Regulus opensloeg terwijl zij haar veer en aantekeningen pakte. "Waar zijn we?" Vroeg Alex terwijl Regulus omkeek en "pagina 126" antwoordde.
"Ja, jullie drie. Jullie lopen lekker vijf minuten nadat de les begonnen is op jullie trage gemakje binnen en durven dan ook nog eens te gaan praten?" Zei de professor terwijl Lucy hem verbaasd aankeek. "Het spijt ons professor maar we wisten niet dat de les werd vervangen." Zei ze terwijl de professor haar ongelovig aankeek.
"Wat bijzonder. De headgirl en boy krijgen dat altijd als eerste te horen." Zei hij terwijl Lucy kort naar de pin keek en zuchtte. "Ja dat dacht ik ook professor." Zei ze terwijl hij haar geërgerd aankeek.
"Nu ook nog eens een grote mond opzetten? Nablijven. Vrijdag. Wie volgt?" Vroeg hij terwijl hij door de klas keek. Het was zo stil dat je een speld kon horen vallen in het lokaal. "Goed-" "Ik wil wel. Ik heb toch niets te doen vrijdag." Zei Regulus terwijl Lucy hem verbaasd aankeek en hij zacht glimlachte.
"Nou als je zo graag wilt, meneer Black. Wilt iemand anders nog?" Vroeg hij terwijl Alex zijn hand opstak en de professor zuchtte. "Wat, meneer Nott?" Vroeg hij geërgerd terwijl Alex licht grijnsde. "Oh niks. Ik gaf gewoon aan dat ik ook wilde nablijven." Zei hij terwijl Selina moest lachen en zij ook moest nablijven. Ze haalde haar schouders op en begon met in haar schrift te doodelen.
"Was dat iedereen?" Vroeg hij waarna er een lange stilte over de klas viel. "Goed. Dan gaan we nu door met de les." Zie hij terwijl Lucy zacht grinnikte en Regulus van oor tot oor grijnsde.
~
Na de les liep Lucy met Alex en Regulus terug naar de Gryffindor tafel. De twee liepen samen met haar naar binnen en ze gingen met zijn drieën op de bank zitten. Niemand leek echt te geven om het feit dat Alex en Regulus Slytherins waren.
"Ik ga even kijken bij Remus, oke?" Vroeg ze waarna de twee beide knikten en Lucy opstond.
Er viel een ongemakkelijke stilte tussen de twee jongens. Ze wisten beide niet echt wat ze moesten doen of zeggen.
"Heyy." Zei Alex na een tijdje met een ongemakkelijke glimlach op zijn gezicht waarna Regulus zuchtte. "Waarom is het zo lastig om nu vrienden te zijn? Ik bedoel voor het hele date gebeuren waren we toch ook gewoon vrienden?" Zei hij terwijl Alex zuchtte en hem kort aankeek.
"Dat komt omdat we beide elkaar nog steeds leuk vinden en we niet samen mogen zijn." Zei hij waarna hij een hand door zijn haar haalde en Regulus zwak glimlachte.
"Konden we nou maar bij elkaar zijn."
~~~
A/N: Hallo :)
Een ding wat ik even wil zeggen, iedereen in dit boek heeft zeer veel geluk dat er zoveel knappies die aardig zijn rondlopen want op mijn school is dat dus niet zo.
Met uitzondering van een paar mensen dan maar niet eentje die echt zo van wauw is.
Lol.
Vraag: Wat is jullie favoriete chocolade smaak?
De mijne denk ik witte chocolade, framboos knetter van de Tonys chocoloney dinges of de minka Oreo met de koekjes er zegmaar in.
Maar goed dat was het weer.
Tot vanavond!
Groetjes Caya. 1168 woorden
JE LEEST
Something about her smile (The Lucy universe) (Dutch)
FanfictionDaar zat Lucy dan. Alweer alleen. Net als dat ze altijd zou zijn. Dit is boek twee van de Lucy Malfoy series. Ik zou je aanraden om boek een eerst te lezen.