Dari jauh Harraz boleh lihat kelibat rakannya itu sedang menunggu di sebuah kedai makan yang telah dijanjikan sebagai tempat untuk mereka berbincang.
"Bro, lama ke tunggu? Sorry la banyak halangan sikit kat rumah tadi." Bahu lelaki itu Harraz tepuk perlahan.
Hanif yang sedang leka bermain telefonnya segera berpaling apabila terasa bahunya ditepuk.
"Eh, Harraz sampai dah kau." Hanif yang melihat Harraz telah menghulurkan tangan itu segera menyambut huluran tangannya dan bersalaman.
"Tak adalah aku pun baru je sampai ni, kerusi pun tak panas lagi."
Harraz yang mendengar itu hanya tertawa perlahan.
"Ha apa masalah yang kau nak cakap tu? Tell me in detail." Malas menunggu lama terus sahaja Harraz menyentuh isu masalah yang mereka ingin bincangkan.
Cepat bincang, cepat balik! Hehe
"Eh, sebelum tu Harraz, kau tak nak order apa-apa dulu ke?"
"Nope, thank you. Aku masih kenyang nasi goreng mama aku tadi." Perutnya ditepuk-tepuk perlahan tanda masih kenyang.
"Okay, so, jom kita teruskan jelah kalau macam tu."
"Sebenarnya, kita kena cari chef ganti untuk event yang kau nak launch dekat cooking academy tu." Hanif sudah bertukar serius.
Berkerut dahi Harraz mendengar tentang masalah yang disebut oleh PA nya itu.
Yup, sebelum kita terlupa Hanif adalah PA kepada Harraz. Tapi Harraz lebih selesa untuk mereka menjadi seperti kawan sahaja berbanding berurusan seperti majikan dan pekerja.
"Maksud kau kita kena cari chef ganti?"
Seingat Harraz bukan main susah payah lagi dia nak buat temu janji dengan chef terkenal tu, untuk jadikan dia sebagai perasmi sempena event yang akan dijalankan minggu depan ni. Dah kenapa nak kena tukar pulak?
"Haih, tula aku rasa chef ni problem lah, harap je terkenal tapi tak professional." Hanif menunjukkan riak menyampah.
"Hari tu, aku contact dia untuk ingatkan pasal event kita ni, tapi, boleh dia cakap dengan aku yang dia nak batalkan deal yang dah dibuat tu."
Harraz masih fokus mendengar..
"Okay, we need to know the reason?" Tenang sahaja Harraz bertanya sebab isu macam ni bukanlah first time untuk dia, tapi bila seseorang yang kononnya "professional" buat macam ni terkejut la sikit. Sikit je.
"Dia cakap event kita terlalu kecil-kecilan untuk seseorang yang famous macam dia. Jadi, dia dh buat deal dengan event lain yang lagi besar-besaran dari kita."
Ugh, human. Always tamak.
"Berani dia cakap event aku kecil-kecilan?" tersenyum sinis Harraz selepas mendengar apa yang Hanif bagitahu dia tadi.
Ini Harraz Althaf kot? When he does something, he does it passionately. Kecil-kecilan? Pfft.
"Okay tak apa, since he doesn't want us, aku pun tak teringin nak dia."
What? You guys expect Harraz akan jumpa dia, merayu dan sebagainya? No no, he doesn't have time to deal with such unprofessional human. Buang masa.
"Untuk masalah ni tak apa kau serah je dekat aku. I know someone who is, maybe.. not as famous as him but his restaurants are way more famous than that previous old man chef.
YOU ARE READING
Dia Penjaga Hati | C
RomanceHarraz Althaf, seorang jejaka yang sudah malas untuk memikirkan soal percintaan, namun, pasangan yang ditetapkan orang tuanya bukanlah suatu petanda yang baik dan perlu dielakkan. Hana Raisya, seorang gadis yatim piatu yang sentiasa cuba untuk berda...