Bab 03

35.1K 1.2K 8
                                    

  "Alisya..maafkan saya tapi hang dipecat"kata bosnya tanpa memandang Alisya kerana terlalu sedih.Alisya amat terkejut sampai tak tahu nak cakap apa-apa melainkan dia menjeling kepada 'encik poyo' di hadapannya ini.

  "Tapi Bos..bukan saya yang buat"kata Alisya selepas beberapa saat mendiamkan diri.

  "Maafkan saya tapi saya tak boleh nak tolong apa-apa.Hang boleh pergi kemas apa-apa yang perlu dan datang ke pejabat saya untuk ambik gaji hang dan yang lain sambung buat kerja"dengan itu bosnya pergi meninggalkan situasi tersebut dan bergerak menuju ke pejabatnya manakala dua pelayan tersebut memulakan pekerjaan mereka semula.

  "Puas hati Encik dapat tengok saya kena pecat.Dasar orang kaya,memang semua orang kaya kejam eh?"kata Alisya sambil melepaskan 'encik poyo' di depannya ini.

'Kesian pula tengok dia macam ni.Eh..apa yang aku merepekkan ni?Biarlah dia salah dia jugak'kata Arian dalam hati.

  "Salah you jugak..padanlah muka"kata Arian.'Ish,tak guna punya orang.Oh salah aku..meh aku buat memang sebab aku yang nak buat. Biar dia rasa betapa sakitnya hati aku ni'dengan itu Alisya mengambil gelas jus oren milik Arian dan meleparkannya pada Arian.

Arian terkejut dengan apa yang berlaku kepadannya.Baru sahaja ingin mengangkatkan tanggannya bersedia untuk melempang Alisya tetapi tindakkan Alisya lebih cepat dan dapat menangkap tangan kanan milik Arian yang ingin melempangnya itu.

  "Sepatutnya saya yang lempang Encik bukannya Encik yang lempang saya"dengan itu Alisya berlalu.

Arian and Haziq ternganga mulut kerana tiada siapa pernah lawan balik apa yang Arian buat.'Perempuan ni lain dari yang lain'kata Arian dan Haziq dalam hati.

Alisya berjalan menuju ke dapur untuk mengambil barangnya yang berada di bilik persalinan yang berada dekat dengan dapur.Dia mengambil barangnya dan menuju untuk ke bilik bosnya tetapi berhenti di dapur untuk mengucap selamat tinggal kepada pekerja yang lain.

  "Maafkan atas apa yang saya pernah lakukan dulu sama ada saya sedar atau tak.Halalkan makan minum saya ye"kata Alisya dengan senyum walaupun semua orang tahu yang dia senyum paksa sambil melambai-lambai dan dia juga menahan air matanya sebelum gugur dari matanya.Chef Farish datang kepadanya dan memberikkannya kepadanya sebelum berlalu pergi.Alisya melihat apa yang diberikkan kepadanya dan tersenyum kerana dia mendapat buku yang diinginya selama iaitu 'seribu serba satu perkara nenjadi chef'

  "Thankyou Chef Farish untuk buku ini dan semuanya yang chef bagi.Saya pergi dulu ye"dengan itu dia berlalu pergi dan menuju ke bilik bosnya.

  "Bos"kata Alisya sambil mengetuk pintu bilik bosnya dan menunggu bosnya memanggilnya untuk masuk.

  "Masuk"kata bosnya.Akhirnya Alisya masuk juga dan berjumpa bosnya.

  "Oh..Alisya.Duduklah"kata bosnya.Dengan berat hati bosnya menghulurkan sampul yang berisi gaji kepadanya.

  "Terima kasih Bos untuk semua yang Bos pernah buat kepada saya selama ini"kemudian berjalan menuju ke pintu dan memandang bosnya buat kali terakhir dan pergi.

--------------------------- Vote and komen.Thankyou

[COMPLETED] Suamiku Mr JutawanWhere stories live. Discover now