Bab 16

24.2K 721 21
                                    

Sebelum Haziq berjumpa dengan Arian,Haziq menyerahkan satu borang maklumat kepada Alisya untuk diisinya dan juga untuk diserahkan kepada Arian.

~~~~~~~~~~~~~~~

Haziq ke biliknya untuk mengambil benda penting dan juga dia tidak lupa untuk mengambil borang Alisya untuk diserahkan kepada Arian sebentar nanti.

~~~~~~~~~~~~~~

Selepas seketika,Haziq kembali ke biliknya dan meminta Alisya ke bilik Arian.

"Alisya!Awak dah boleh jumpa bos"kata Haziq sambil membuka pintu biliknya seluas-luasnya untuk menyenangkan Alisya dan Aiman untuk keluar.

"Sekarang?"tanya Alisya lalu berdiri selepas abangnya.

"Ye sekarang"kata Haziq dengan senyuman yang tak pernah tinggal dari mukanya.

"Oh okay"Alisya yang dah mula rasa nervous menjawab.

"Goodluck!"kata along lalu bergerak ke arah mejanya untuk meneruskan kerjanya yang tergendala sebentar tadi untuk menolong adiknya.

"Thankyou"kata Alisya lalu mengikut Haziq ke bilik Arian.

Sementara itu,Arian sedang sibuk meneliti borang yang diberikan Haziq tadi.

'Alisya!?Alisya!?Alisya!?Erm macam pernah dengar nama ni tapi kat mana eh?'tanya Arian sendirian sambil sibuk membelek borang itu sehingga sseseorang menerjah masuk ke biliknya tanpa diketuk,pada mulanya dia ingat orang itu Haziq tapi...

"Hi baby!"sapa seseorang sambil berjalan ke arah mejanya.

Arian mendongak apabila mendengar suara yang memanggilnya itu tadi bukanlah Haziq tetapi Shasha,orang yang paling dia tak nak jumpa dalam dunia ni.

"What are you doing here?"tanya Arian sambil memandang semula ke arah mejanya kerana dia tak nak melihat wajah wanita itu di sini,di officenya.

"Ofc I want to see you cause I really really miss you darling"kata Shasha sambil berdiri di sisi Arian sambil menyentuh bahu Arian.

"Malam ni I pergi rumah you kan so perlu ke you datang sini?"tanya Arian yang dah mula rasa tak selesa dengan wanita itu di sini.

"Ala itu malam,lambat lagi.I tak boleh tahan..I dah rindu you sangat-sangat tau"kata Shaha yang tangannya dah mula turun ke bawah dari bahu Arian.

"You ni-"percakapan Arian dipotong apabila pintu biliknya diketuk dan muncul Haziq di depan pintu dan diikuti seorang wanita dibelakangnya.

'Macam pernah nampak wanita itu tapi kat mana?Eh kejap bukan ke dia yang kat bawah tadi tu'tanya Arian sendirian dan cuba mengingati di mana dia berjumpa wanita itu sebelum ini.

'O_o'membulat mata Alisya dah macam nak terkeluar dah biji matanya melihat kedudukan mereka yang sangat rapat.

'Alamak!Kita salah pilih masa nak masuk'kata Haziq dalam hati dan cepat-cepat meminta maaf.

"Tuan!Ni l-..oh sorry saya tak perasan tuan ada tetamu.Kitorang keluar dululah"Haziq meminta maaf dan memusingkan badannya tetapi dalam diam mereka marah pada diri mereka sendiri kerana kedua-dua pasang mata mereka melihat perkara yang mereka tak sepatutnya lihat.

"Tunggu jap..kitorang dah habis bincang dah so korang tak payah keluar.Shasha I dah tak ada benda dah yang I nak cakap dengan you..I jumpa you malam nanti"kata Arian lalu bangun dan menarik lengan Shasha mengikutnya ke pintu dan dibukanya pintu untuknya keluar.Arian tahu kalau dia tak buat macam tu,Shasha tak akan keluar jadi dia terpaksa menghantar Shasha sampai ke pintu supaya Shasha tidak akan menganggu kerjanya.

"Bye baby!See you tonight"kata Alisya lalu ingin memeluk Arian teatapi Arian mengundur selangkah kebelakang.

"Okay!"jawab Arian pantas menutup pintu kerana takut Alisya akan masih menganggunya jika dia tidak bertindak cepat.Arian berjalan kembali ke tempat duduknya dan memandang Alisya dari atas ke bawah.

"Saya rasa kita pernah jumpa sebelum ni?"tanya Arian sambil matanya masih tidak meninggalkan Alisya.

"Pernah ke?"tanya Alisya semula tetapi perlahan dan tidak pasti sama ada mereka berdua boleh mendengar atau tak.

Tetapi dalam semua tak tahu,ketiga-tiga mereka cuba mengingat semula dan kemudian..

"You!0_o"jerit Arian terkejut dan matanya bulat sama macam Alisya sebentar tadi apabila dia melihat benda yang dia tak patut di lihat dan sama juga dengan kes Arian yang teringatkan siapa wanita di hadapan dia ini.

"Kau!0_o"jerit Alisya yang juga terkejut sambil matanya juga turut membulat tapi lagi besar dari sebelum ini,dah sama besar bola golf..selepas dia teringatkan lelaki tempoh hari yang menyebabkan dia dibuang kerja.

Tapi dalam diam seorang lagi juga turut terkejut apabila mereka menjerit pada masa yang hampir sama dan apabila dia teringatkan chef haritu yang dibuang kerja disebabkan bosnya itu.

'Kenapa aku tak perasan dari tadi?'bisik hati  Haziq yang masih terkejut sampai dia tak boleh nak cakap apa-apa.

"You buat apa kat sini?Nak cari gaduh lagi ke?"jerit Arian sekali lagi keran geram apabila imej dia ditumbuk seorang lelaki yang bersama Alisya pada ketika itu.

"Aku datang sini sebab nak cari kerja bukan nak gaduh ngan kau lah"marah Alisya apabila dituduh untuk bergaduh sedangkan niatnya ke sini untuk mencari kerja dan bukanlah untuk bergaduh.

"Oh!So kau lah orang yang nak ambik jawatan chef tu.Kalau kau lah,aku tak pastilah lepas ni kau nak masukkan apa pulak dalam makanan aku tu lagi..mungkin lepas racun pulak sebab senang kau nak balas dendam kan"kata Arian dengan sini sambil memandang Alisya yang wajahnya dah pun merah kerana dia menahan marah apabila difitnah lelaki di depannya ini.

"Kau..."

---------------------------
2 part kat atas tu sya terlupa nak letak dalam bab sebelum ni so sya ltak kat  sini.
Vote + komen.Thankyou










[COMPLETED] Suamiku Mr JutawanWhere stories live. Discover now