Part 8

7.8K 480 108
                                    

***

"Jiae...bukak lah pintu ni!!"

Mingyu menghentakkan kakinya ke permukaan lantai berhadapan dengan bilik tidurnya itu berkali-kali. Bibirnya dicebikkan. Sungguh Mingyu tidak berpuas hati ditinggal kan seorang diri di luar.

"Merajuklah tu. Dengan titew pun kalah. Macam budak-budak lah Jiae ni. Sikit-sikit nak merajuk. Tengok Gyu. Tak nangis pun."

Kembang kempis hidung Mingyu memuji dirinya sendiri. Tak menangis konon. -..-

"Lantaklah. Kita tengok video tu lagi , nak tak Bunny Chuu?"

Mingyu menjulang anak patung arnab miliknya itu ke udara. Kepala Bunny Chuu digerakkan seolah olah sedang mengangguk. Nampaknya Bunny Chuu pun setuju. =="

"Yehet!!"

Mingyu terkinja-kinja keriangan. Seperti kebiasaan , Bunny Chuu dilambung ke udara apabila dia gembira. Patung kecil itu kemudiannya ditarik ke dalam dakapan Mingyu.

"Kkaja!!"

Mingyu terus berlari turun ke tingkat bawah dengan Bunny Chuu yang masih terhimpit di dalam pelukan nya. Mujurlah komputer riba milik Jiae masih belum disimpan.

Mingyu menghampiri meja makan. Punggungnya dihempas pada kerusi yang hanya terletak berhadapan dengan komputer riba itu. Wajahnya berkerut.

"Appo.."

Permukaan punggungnya diusap dengan wajah cemberut. Mata Mingyu kembali bersinar-sinar , melupakan kesakitan yang dia alami ketika itu.

Bunny Chuu cuba didudukkan berhadapan dengan skrin komputer. Tetapi setiap kali Mingyu mencuba , pasti badan anak patung itu akan kembali layu ke hadapan.

Sudah letih Mingyu mencuba dan merungut pada masa yang sama.

Dan akhirnya.......

Dia berjaya mendudukkan Bunny Chuu di hadapan skrin komputer. Mingyu menekan 'klik' pada video pilihannya. Belum sampat 4 saat video itu dimainkan......

Mingyu menunjukkan ketidakpuas hatiannya terhadap Bunny Chuu. Ternyata , anak patung kesayangan pemberian Jiae telah menghalang pandangannya untuk menonton video itu.

Bunny Chuu dialihkan ke tepi sedikit. Senyuman lebar sehingga ke telinga kembali terukir di bibir Mingyu. Video berdurasi 23 minit itu ditonton dengan penuh minat.

Tunggu...

Selama ni , Mingyu tak pernah tahu ke video apa yang dia selalu tonton tu? =="

Erm.. nampaknya tidak :3

"Peliknya. Kenapa dua lelaki ni tak pakai baju langsung?"

Mingyu menggaru belakang lehernya yang tidak gatal. Kepala nya senget ke kanan sedikit. Dagunya diurut , gaya seperti sedang ligat berfikir.

Mingyu sudah naik bosan. Dia terus menghentikan video itu. Video lain pula yang kini dimainkannya.

"Yang ni baru nampak seronok."

Mingyu menepuk tangan sambil tersenyum riang. Mingyu mula termenung jauh pada minit yang ke 21 di mana video itu hampir sahaja tamat.

"Omma kata Gyu ni suami Jiae. Omma jugak kata suami isteri tentu akan ada anak. Gyu nak anak. Tapi macam mana?"

Mingyu mendongak ke atas. Dia masih sedang sibuk berfikir.

"Maknanya Gyu kena buat benda yang sama pada Jiae? Bukak baju lepastu bla..bla..bla?"

Mingyu berfikir lagi.

"Ya!! Jiae mesti boleh bagi Gyu baby!! Yeay!! Kena buat benda ni kat Jiae lah maknanya , kan?"

Mingyu ketawa. Komputer itu ditutup kembali. Mingyu naik ke tingkat atas. Setahunya , ada kunci pendua yang disimpan di bilik stor.

Kunci itu dicari. Tanpa banyak berfikir , Mingyu mencuba setiap kunci yang ada untuknya membuka pintu bilik Jiae yang berkunci.

Dan akhirnya pintu itu terbuka!

Mingyu mengajuk ayat yang seringkali dia dengar dalam video-video yang ditontoninya.

"Jiae... your 'daddy' is coming."

***

Entah kenapa , suami aku nampak gedik giler.. ann? ==" anyway , keep reading it if you wanna know what gonna happen next. I guess you already know about it, rite? *smirk* hahaha xD kidding!!

Vote ✔
Komen ✔

✨✨✨

[BOOK 1 : COMPLETE] From INNOCENT To BYUNTAEWhere stories live. Discover now