"Vriend als je je koest houd dan laat ik je los, probeer je te vluchten 'wat toch niet gaat lukken' dan verbouw ik je gezicht". Mijn ogen werden groter en ik kon nu echt door de grond zakken.
Ik stond stil en zei niks. "Begrepen". Wil je me loslaten? Vroeg ik zo zacht mogelijk. "Liya?". Vroeg hij verbaasd. Direct liet hij me los. "Wat doe jij hier". Ik woon hier.
"Juist, ik ehm dacht je bent inbreker ofzo". Zo dacht ik over jou je liet me echt schrikken. Ik keek hem aan en keek snel weer weg.
"Sorry". Geen probleem. "Ik ga even kijken of ik het licht kan fixen". Oke.. Ik liep naar de kraan en pakte een glas uit de kast. Ik vulde mijn glas met water en dronk het in een teug leeg.
Ik hoorde een soort knal en even later sprongen de rode lichten uit, het was pik donker. Ik zag letterlijk niks om me heen. Ergens maakte ik me zorgen om Houssam, dalijk is er iets gebeurd.
Niet omdat het Houssam is, stiekem wel. Maar als er zo iets zou gaan geburen en ik was met iemand anders zou ik zeker bezorgt raken.
Houssam?!. Geen antwoord. Ik liep naar de gang toe met nog steeds de mes in mijn hand. Houssam? Probeerde ik nog een keer. "Jo wacht even". Een dikke last viel van mijn schouders hij is oké. De lichten gingen aan en even kneep ik mijn ogen dicht.
Thanks. "Geen probleem". Er viel een stilte tussen ons.. Waarom ben je hier? Vroeg ik tenslotte. "Oh ben ik ook niet meer welkom, saff". Hij draaide zich om en liep weg. Ik rende hem achter na aangezien hij een verder van me weg was. Ik pakte zijn gespierde arm vast.
Ne zo bedoelde ik het niet Houssam. Hij draaide zich naar me toe en keek me diep in mijn ogen aan. Heel even zag ik de pijn in zijn ogen. Hij likte langs zijn lippen en begon met praten.
"Ik moest toch al weg". Waar ga je heen. "Wa gaat jou dat aan?". Gewoon wilde het weten. "Okee?". Okee wat? "Gewoon okee". Ga je nog vertellen of wat. "Nee". Okee.
Maar waar ga je nou heen?. Een grote zucht verliet zijn mond. "Liya ik ga naar lounge met maar vrienden en chicks ja, genoeg informatie?!". Oke opflikkere, ik kreeg de nijging om hem hart te slaan. Wat voor botte reactie is dit.
Ik draaide me om en liep weg richting de woon kamer. "Liya .. Wacht, ik wilde niet boos over komen". Het zal wel. Ik liet Houssam achter in de hal. Geïrriteerd plofte ik op de bank.
Ik nam een boze slok van mijn ice tea. Echt een jood. Ik strekte mijn benen uit en gooide ze over de sofa. Ik deed mijn hemd omhoog en keek naar mijn getinte platte buik. Ik zette mijn handen er op en maakte kleine cirkels op mijn buik.
"Te veel gegeten eh dikke?". Ik schrok op van Amine die voor me stond samen met Houssam en een paar jongens. Snel deed ik mijn hemd omlaag toen ik de jongens zag, awkward you know. Stil Amine ga weg.
"Rustig we gaan zo naar boven". Wat zo ga nu? "En dat bepaal jij?". Ik rolde met mijn ogen en stond op. Ik groette Ammar en Anouar uitbundig, pakte mijn spullen en liep naar boven.
Oke ik heb het saai. Ik appte Hanae, die bitch heeft interessantere leven dan Dr Phil no jokes.
: Hey bitch daar ben ik weer Liya van de buurt.
Queen Hanane: Wat moet je?
: Uhu ik heb het saai ik dacht kom brakka plegen ofzo
Queen Hanane: Skuurt girl je kan niet eens zelfstandig snoepje bij de kruitvat jatten, dus doe maar niet ja
: HAHAHAHA stil..
Ze belde me op en ik nam op.
Habibaaaa. "Hola moss". Wat jai doen?
JE LEEST
Verwacht het onverwachte
RomanceDit is het verhaal van Liya een 19jarige Algerijns/Marokkaans meisje haar leven ging goed, goede band met je broer &familie, altijd het lachende meisje geweest wat wil je nog meer? tot dat d'r moeder overleed. Gelukkig had ze haar beste vriendin Ami...