Hoofdstuk 80

1.3K 96 17
                                    

Een tik tegen mijn wang maakte me wakker. Ik opende mijn ogen en kreeg al snel in de gaten dat we nog in de vliegtuig zaten. Zijn we er al bijna? Houssam knikte van nee. "We zijn nog niet eens op de helft, heb je honger?". Eigenlijk wel maar het vliegtuig eten? Iewl.

"Laten we een gok wagen". Ik knikte. De stewardess gaf ons de menu kaart aan en daar stonden een aantal gerechten op.

Het verbaasde me echt dat ze pizza hadden waauw. Al snel had ik mijn keuze gemaakt en ging voor de pizza. De kip of vlees vertrouw ik niet zo een vliegtuigen.

Mag ik er ook een salade bij, extra rucola graag. "En als drinken?". De stewardess keek me nogal geïrriteerd aan. Uhm doe maar water en een fanta?

Ze rolde met haar ogen. Maar toen ze Houssam aan keek scheen er een brede glimlach op haar gezicht. Ik trok mijn wenkbrauwen op. "En u?". "Doe maar het zelfde als haar". Ze knikte. "Ik zal het zo komen brengen".

Ik schudde mijn hoofd en greep snel naar mijn nek. Heb echt verkeerd geslapen. "Ik niet". Ik keek Houssam lachend aan. Dat is dan fijn voor jou. "We hebben zo een tussen stop en dan moeten we nog uurtje vliegen voor we gearriveerd zijn". Is cool.

Ik ga even naar de wc, schuif op. "Hoe?". Weet ik veel. Ik probeerde me zelf er langs te wurgen wat na bloed zweet en tranen uiteindelijk lukte. Ik keek Hanae aan die al gelijk opstond. "Bitch snel ik heb hier echt geen zin in". Easy girl.

Amira schat gezellig tussen de jongens daar? "Hmm jaa supper, echt top". Ze fakte een glimlach wat me liet lachen. "We gaan sowieso switchen zo". In sha Allah schat.

On my way to the mini toilet zag ik dat er een kleine rij was. Ik rolde met mijn ogen. Serieus moet iedereen opeens gebruik maken van een wc precies wanneer ik moet plassen?

Ik tikte een jonge op zijn schouder. Hij draaide zich om en waauw.. ik voel me schuldig tegen over Houssam maar echt mijn ogen?

Een getinte jongen met groen/blauwe ogen een strak kaaklijn en een goudbruine afro keek me aan. Ik ehm wilde vragen of de gene voor jou pas naar binnen is gegaan.

Hij glimlachte. "Hij zal er nu wel uitkomen". En gelijk nadat de zin hem mond verliet ging de deur open. We gingen beide een stap naar achter zodat de jongen er langs kon.

"Ga jij maar eerst". Oh nee ga jij maar gewoon. "Gaan we echt discusren over wie eerst naar de wc moet?". Nee hoor het is jou buurt dus er valt niks te discusren.

"Dames voor". Ik rolde met mijn ogen dankje. Ik stapte de wc cabine binnen en keek in de spiegel. Serieus ik kan echt niet plassen?, ik kan nooit plassen als ik weet dat mensen voor mijn deur aan het wachten staan?

"Jo broer wie was die meid dan?". Ik spitste mijn oren. "Geen idee Mo?, denkje ik ken iedereen in dit vliegtuig kwam d'r net pas tegen".

"Ze is wel kaulo knap man". "Stil eh downie dalijk hoort zij". Siste de jongen. "Nee man wat wilt ze horen kifesh". Ik deed moeite om niet te lachen.

"Ga nou maar zitten wa blijf je nog staan sukkel". "Nee maatje ik blijf hier staan net zolang zij er uit komt loop ik met d'r mee fix misschien nummer hé?". "Ewa wie zag haar eerder?".

"Sorry broer heb d'r al geclaimd". "Ga wollah ga ga je vraagt gewoon om klappen". Ik trok de deur van de wc open en glimlachte kort naar de jongen die me voor liet gaan.

Oké i need to gerarra here. "Wacht!, meisje". Ik draaide me om en keek snel of iemand van ons zat te kijken we zaten niet op een verre afstand. Ja? "Ik ehm wilde vragen hoe je heet?". Hij krabde ongemakkelijk op zijn arm.

Ik lachte Liya, niet verkeerd bedoeld maar hoezo? "Oh nee gewoon vroeg me af.. wel echt een super mooie naam, voor een super mooi meisje als jij". Dankje.

Ik draaide me om om te kijken of iemand keek tot ik een warme hand op mijn arm voelde. Snel draaide ik me om. "Zou ik misschien je nummer mogen?, begrijp me niet verkeerd mijn bedoelingen zijn niet slecht..".

Verward draaide ik me om om te kijken of iemand iets zag. En ja hoor. Daar zag ik Houssams kop al uitsteken om mij beter te kunnen zien. Mijn ogen werden groot en ik draaide me om, sloeg zijn hand weg en deed een stap naar achter.

Nee sorry, dag? Het laatste kwam er echt verward uit. Ik weet nu echt niet of Houssam boos is of niet eending weet ik wel en dat is dat ik zo snel mogelijk een smoes moet verzinnen want Houssam gaat zo allerlei vragen op me af kogelen.

Daar ging ik dan ik was letterlijk 6 stappen verwijderd van mijn stoel.

Stap 1: denk Liya denk!
Stap 2: omg ik ga dit niet halen
Stap 3: hij vroeg me iets?, houssam gaat vragen wat!
Stap4: ik pis in mijn broek
Stap 5: eff het zweer van mijn voorhoofd vegen
Stap 6: kut i'm fucked

Ik schoof weer tussen een slapende Hanae en Houssam in en zette mijn ass trillend down op mijn stoel. "Wie was dat?". Wie was wie? "Die jongen die tegen je praatte". Oh die? "Ja". Ik keek uit her raam en hoopte echt dat dit het laatste was wat ie zei.

"Hallo?". Ja? "Ik vroeg toch wat?". Wat? "Liya wesh is die wc pot op je hoofd gevallen op een of andere manier of wat?". Nee hoezo? "Liya wie was die jongen die tegen je praatte en wat zei óf vroeg hij?". Hij zette letterlijk een nadruk op of.

Oh nu snap ik het, hahahahah. Ik lachte nerveus. Nou kijk ik was dus bij de wc aan het wachten en hij zat er in en een andere dude stond gewoon voor mij hij liet me na die jongen die er uit kwam voor mij ging ik pissen en liep ik door huh wacht ik ging pissen en toen ik klaar was liep ik terug anyways hij vroeg me of ik hem herkende en ik zei nee omdat ik hem ook echt niet ken hij vroeg hoe ik heette en toen ik mijn naam vertelde zei hij dat hij me met iemand anders had verward

Ik ratelde aan eens stuk door zodat hij het eigenlijk niet kon volgen maar mijn smoes was zo flawless i'm proud of my self.

Op dat moment kwam de stewardess aan met een kar eten en daar achteraan  nog een kar met drinken. Oeh kijk eten! Ik sloeg het bordje van Houssam en mij open en nam alles van de stewardess aan.

Maak jij Hanae wakker schat? Mijn ogen werden groot. Snel keek ik naar rechts of iemand heeft gehoord hoe ik Houssam daarjuist heb genoemd.

Niemand heeft iets gemerkt de beesten ook ze waren te druk met eten. Het is maar vliegtuig voedsel?

Ik nam een slok van mijn water en keek Houssam vanuit mijn ooghoeken aan. Hij nam gulzig een hap van zijn pizza.

Oké het onderwerp is gesloten i'm safe for now.

Verwacht het onverwachteWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu