Hoofdstuk 6: Jace

457 46 32
                                    

Lachend lopen we de jeugdherbergkamer weer in. 'Toen jij dat glas omstootte!' gier ik. Kyle kijkt bedrukt. 'Daar kon ik niks aan doen!' Vlak daarna schiet hij ook weer in de lach. Noël loopt de badkamer in. 'Bezet!' roept hij en hij draait de deur op slot. 'Hij is agressief!' lach ik. Ik laat mezelf op het bed vallen. Ik zucht. 'Het was een leuke avond,' zeg ik tevreden. Kyle komt naast me liggen. 'Dat was het zeker weten.' Het blijft een tijdje stil. Het is geen ongemakkelijke stilte, maar gewoon een goede stilte. Hij gaat op zijn zij liggen zodat hij mij aankijkt. Ik ga ook op mijn zij liggen. We kijken in elkaars ogen. Ik moet toegeven. Het is best romantisch. Meteen begin ik te blozen. Kyle blijft me echter serieus aankijken. Ik kijk hem ook nog steeds aan. Plots lijkt hij zich te herinneren waar we mee bezig zijn. Snel gaat hij rechtop zitten en strijkt zijn shirt recht. Hij loopt naar de deur van de badkamer toe en begint met zijn hand op de deur te slaan. 'Duurt het nog lang?' schreeuwt hij. 'Geduld!' schreeuwt Noël even hard terug. Ik lig nog steeds in dezelfde positie. Even ga ik met mijn hand over de plek waar Kyle net lag. Daarna ga ik ook rechtop zitten. Ik moet me geen dingen gaan verbeelden. Kyle staat verwoed op de deur te bonken. Ik kijk naar zijn rug. Zijn armspieren spannen zich aan. Het is alsof hij doorheeft dat ik naar hem kijk, want hij draait zich meteen om. Ik doe net alsof ik de dekens aan het rechttrekken ben en ontwijk zijn blik. Dit gaat nog een lange avond worden.

Eindelijk komt Noël de badkamer uitlopen. Hij is al helemaal gekleed in zijn T-shirt en pyjamabroek. 'Dat duurde lang!' klaagt Kyle. Hij loopt de badkamer in en laat de deur wagenwijd open staan. Ik besluit ook maar te gaan tandenpoetsen en loop de badkamer in. Kyle heeft al tandpasta op zijn tandenborstel gedaan. Hij begint te tandenpoetsen. Ik doe ook wat tandpasta op mijn tandenborstel en ik begin ook te tandenpoetsen. Kyle is eerder begonnen met tandenpoetsen. Dat betekent dat hij eerder klaar is. Ik slik. Zal hij dan ook meteen douchen? Ik verslik me en begin te hoesten. Kyle klopt me op de rug. 'Stik voorzichtig!' zegt hij met zijn mond vol tandpasta. Hij spuugt de tandpasta uit. Ik ben inmiddels gestopt met hoesten en ga verder met tandenpoetsen. Mijn ogen vallen bijna uit mijn oogkassen. Kyle is begonnen met zich uit te kleden. Als eerste gaat zijn shirt uit. Mijn ogen volgen zijn spieren. Sinds wanneer is Kyle zo gespierd? Hij begint aan zijn riem te frummelen en al snel ligt zijn broek op de grond. Dan draait hij zich om. 'Zeg, wat zit je me zo te bekijken?' zegt hij met een grote lach op zijn gezicht. 'Ik ben je niet aan het bekijken!' roep ik uit en ik probeer om niet naar zijn gespierde lichaam te kijken. 'Jace houdt van mannen!' roept Noël vanuit de andere kamer. Ik begin te stamelen. 'Helemaal niet!' komt er uiteindelijk uit mijn mond. 'Vast,' lacht Kyle. Hij draait zich om. Snel spuug ik mijn tandpasta uit en ren uit de badkamer. Ik hoor Kyle de douche open draaien en lachen. Dit vindt hij grappig. Helaas ik niet.

Al snel is Kyle klaar met douchen en kan ik eindelijk douchen. Ik pak mijn pyjamabroek en leg hem op de badrand neer. Ik draai de kraan open en begin me uit te kleden. Daarna stap ik onder de douche. De stralen stromen over mijn lichaam. Plotseling gaat de deur open. Verschrikt draai ik me om zodat alleen mijn achterkant te zien is. Ik draai mijn hoofd. Kyle staat in de deuropening. 'Wat moet je?' sis ik. 'Jace,' roept Kyle. 'Ben je preuts?' Ik krijg een rood hoofd. 'Natuurlijk niet, maar ik vind het niet fijn als mensen me gaan bekijken.' Hij lacht. 'Ik wilde gewoon even mijn oplader pakken,' zegt hij. 'Sinds wanneer liggen opladers in de badkamer?' klaag ik. 'Oh, hij ligt er niet!' zegt Kyle. 'Dat is raar.' Hij grijnst. 'Dan zoek ik nog wel even verder.'

Na dit vreselijke incident loop ik op mijn hoede de kamer in. Noël ligt in bed te lezen en Kyle ligt languit op zijn rug op de grond. 'Zullen we gaan slapen?' vraag ik. 'Nu al?' vraagt Kyle. 'Ik ben best wel moe,' zegt Noël. Hij klapt zijn boek dicht. 'Ik vind het een goed idee.' Hij legt zijn boek op het nachtkastje neer. Kyle komt ook weer overeind. 'Ik vind het prima,' zegt hij. 'Ik doe het licht wel uit.' Ik ga in het grote tweepersoonsbed liggen en trek de dekens over me heen. Kyle doet het licht uit en komt even later naast me liggen. Mijn ademhaling versnelt. Ik lig samen met Kyle in één bed. Hoe heb ik dat nou weer voor elkaar gekregen? Ik ben toch bang dat ik niet veel ga slapen. Hoe kan ik in hemelsnaam slapen als Kyle naast me ligt? Dit gaan veel slapeloze nachten worden. En we blijven hier wel zeker vier nachten overnachten. Hoe ga ik dit overleven? Deze vraag blijft de hele tijd in mijn hoofd spoken. Ik staar naar het plafond. Ik kan zo echt niet slapen. Om me heen hoor ik iedereen langzaam in slaap vallen. Noël slaapt zelfs al! Naast me voel ik Kyle bewegen. Hij probeert ook te slapen. Waarom kan iedereen slapen behalve ik?

Kyle is inmiddels ook al in slaap gevallen. Alleen lig ik nog met wijd geopende ogen. Ik draai me om zodat ik op mijn zij lig. Ik kijk naar Kyle. Hij is vredig aan het slapen. Zijn haar zit in de war en zijn mond hangt een beetje open. Hij is echt het meeste schattige wat ik ooit heb gezien. Ik schuif een beetje op zodat ik nog dichter bij Kyle lig. Ik kan hem bijna aanraken. Dan krijg ik ineens enorm de neiging om hem door zijn haar te woelen. Zijn haren zijn zo schattig, zo pluizig... Toch weet ik me er van te weerhouden. Ik kan niet ineens aan iemands haar gaan zitten. Dat zou toch een beetje raar zijn. Hoewel... Het zou ook echt heel romantisch zijn. Ik besluit het maar niet te doen. Voor je het weet, slaapt Kyle nog niet. En dan heb ik al helemaal een probleem.

~~~~~

Dit vind ik persoonlijk een van de leukere hoofdstukken. ^^ Tralalala, ik zou niet weten waarom.

LeugensWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu