PART FOUR

29.5K 709 42
                                    

Tikk tokk tikk Tokk

Jam dinding yang berdetak di dinding di pandang tajam oleh Ayen.Kata-kata mama dan papanya tadi di meja masih bermain di kepalanya.

-Flashback-

Hanya detingan sudu yang berlaga dengan pinggan Ayen boleh dengar.

Ayen makan sambil menunduk kerana tubuh badan yang berada di kerusi hadapan mamanya.Dia tidak berani untuk mengangkat kepalanya.She's just a rubbish to him right?

"Okey guys..I want to tell you something before we do our matters." Papa yang sudah siap makan mengelap mulutnya dengan napkin yang memang dah tersedia ada.Air yang ada di meja di teguk perlahan oleh papa.

Aku menunggu kata-kata papa dengan sabar.Makanan yang masih tersisa dalam pinggan tidak di sentuh.Perkataan yang papa ingin keluarkan lagi menarik perhatian Ayen.

'Kenapa aku rasa macam benda buruk je ni.Oh!Semoga di jauhkan daripada aku.' ujar hati Ayen terdesak.

Danish yang sudah tahu apa yang ingin dikatakan oleh papanga hanya melanjutkan makannya.Sebentar lagi, the girl will be in my hug. Seringai iblis terlakar di muka Danish.

Ayen yang perasan dengan perubahan muka Danish semakin rasa sesak di dada.Oh tolonglah,jadikan benda baik.Minta hati Ayen berturut-turut.

Mama yang berada di tepi aku tersenyum senang.Mama memegang tangan papa dengan erat.Macam nak berkahwin lagi je aku tengok.

"Okey actually mom and me will travel.Yeayyy." lanjut papa dengan teruja.Mama tersenyum senang.Mestilah senang dah lama mama impikan meluang waktu bersama papa tercinta.

"Oh travel je." gumam Ayen perlahan.Sisa makanan dalam pinggan di suap ke mulut.Namun ketika suapan yang terakhir,sesuatu terlintas dalam kepalanya. Its mean I will be alone.It's good if it just me but how if he......

Mata Ayen menatap ke Danish.Danish yang tahu Ayen memandangnya mempamerkan senyuman jahatnya. Oh damn.

Suapan terakhir terus di masukkan ke dalam mulut.Di kunyah cepat-cepat agar di cerna cepat.

"Ma..pa..if you two will going to holiday.What about me?Oh I know I can stay at home alone or I can staying at my friends house.It's it great?" ujar Ayen dengan gembira.Dia bagi pendapat supaya dia tak perlu tinggal dengan si lelaki kejam tu.

Danish mengatup rahangnya dengan kuat.I know your game little one.You won't get to escape from me.

"Oh darling, you wont sleep at your friends house.You will staying at home.More comfartably or you will staying at your brother apartment.Isn't it great?" kata mama denga muka excitednya.

'What duduk dengan jantan tu.Tu yang aku nak lari,tu juga yang mendekat.'

"Mama,Ayen tak nak susah kan a...a...abang.Mamakan tahu dia mesti busy juga lagipun Ayen dah besar.I can take care of myself." pujuk aku dengan mata polos supaya mama luluh.
Know what? I just said abang.I think I will get something from him later.

"Oh dont need to worry.Danish will take care of you.Right Danish?" tuju mama kepada Danish.

Danish memandang ke arah mama dan aku and he's smiling.Tapi aku tahu,itu senyuman jahatnya tapi untuk mama itu senyuman ikhlas nya.

"I will mama.Don't worry."

Boom!Terasa seperti boom yang meletup ke atas kepala aku.Matilah aku.

-Flashback off-

'Arghhhh' jerit hati Ayen.Aduhh macam mana ni? tanya Ayen kepada diri sendiri.She's trying to calm down but she can't.

'Takkan aku nak duduk dengan devil ni.Memang tak lahh..'

😞Pendek sangat ke?.
😭Sorry baru dapat updated sebab baru ada feel nak sambung.😂😂.

Enjoy @ketapketip story.
Sorry kalau tak memuaskan anda.Sayang you alls.😘

Devil LoveWhere stories live. Discover now