PART EIGHT

28K 535 38
                                    


Danish

Jam tangan jenama Polo yang melekat cantik di tangan sudah menunjukkan pukul 12 malam. Orang- orang yang berada di rumah sudah pasti di lena mimpi . Danish berjalan masuk ke dalam rumahnya , ruang tamu yang sudah gelap tidak menghalangnya untuk berjalan dalam gelap kerana dia sudah hafal di mana terletaknya perabot-perabot yang disusun cantik oleh mamanya.

Kakinya terus berjalan menaiki tangga namun bukan biliknya yang di tuju melainkan bilik buah hatinya.Tombol pintu yang tidak di kunci memudahkannya untuk masuk tanpa perlu memanjat melalui beranda yang berdekatan dengan biliknya lagi.

Perempuan yang berselimut tebal itu menggigil sejuk walaupun aircond sudah di matikan. Danish mendekati tepi katil dan duduk sehingga kepala mencapai aras tepi katil untuk memudahkannya melihat wajah Ayen.

"I'm sorry girl. But I must do this because you are mine. Only mine ." bisik Danish walaupun dia tahu wanitanya takkan mendengar apa yang di katakannya.

Danish mengerling ke atas meja yang terdapat ubat demam yang sudah semestinya takkan tertelan oleh miliknya. Tangan Danish terulur menyentuh dahi yang dirasakan semakin panas. Risau mula timbul dalam hatinya. Air susu yang ada di dalam gelas sudah sederhana panas , mungkin mamanya meletakkanya sebelum masuk tidur.

Danish mengambil ubat demam dan meletakkan di atas lidahnya, dia mengangkat kepala Ayen dengan mendongakkannya sedikit susu yang berada di dalam gelas diteguknya dan Danish mula merapatkan bibirnya ke bibir Ayen.Menyalurkan apa yang berada dalam mulutnya ke dalam mulut Ayen.

-Ayen-

Aku yang enak diulit mimpi mula terganggu dengan sesuatu yang masuk ke dalam mulut ataupun itu hanya mimpi?

Tapi beberapa ketika sesuatu yang bulat kecil dan terasa sedikit pahit memaksa masuk ke dalam mulutnya.Ayen yang mula rasa ingin mengeluarkan 'benda' yang ada dalam mulutnya mula membuka mata perlahan-lahan.

Deg.

Rasa terkejut yang datang membuatnya terpaku.Matanya yang membulat bertentang mata dengan si mata hazel itu.

1 2 3 minit yang berlalu tanpa ada tentangan darinya membuatnya tersedar selepas bibir yang menempel di bibirnya menjauh.

"Tidurlah." ujar lelaki yang sudah menciumnya.

Ayen yang seperti disihir hanya mengikuti kata yang di keluarkan Danish.Dia mulai memejamkan matanya kembali namun beberapa ketika Ayen terpaksa membuka matanya kembali kerana dia merasa tempat kosong di tepi katilnya diisi oleh seseorang dan seseorang itu adalah Danish.

"Tidurlah.Pejamkan mata kau." arah Danish namun Ayen yang merasa hatinya berdegup kencang tidak mampu memejamkan matanya dengan hawa dingin udara yang terasa di badannya.

Danish yang seperti memahami Ayen dengan satu tarikan lembut dia menarik Ayen dan membalikkan Ayen menghadapnya. Mata Danish dan Ayen bertentang kembali. Mata hazel yang tajam itu seperti menenggelamkan Ayen ke dalam lautan yang dalam.

"Tidur dan tutup mata kau, Kalau kau tak nak aku buat apa-apa dekat kau."

Deg.

Hatinya berdegup lagi.Ayen mula menutup matanya kembali dengan mencari keselesaan di dalam dakapan lelaki yang memeluknya.Degupan jantung yang berdegup dalam badan Danish mengulit tidur Ayen.

Kring!!!

Jam loceng mengejutkan Ayen yang lena diulit mimpi.Dengan mata setengah pejam,dia mematikan bunyi loceng jamnya.Apabila terpandang angka di jam membuatnya tersedar bahawaa dia dah lambat!

OhMy! 7.00 am dah!! teriak hati Ayen.

Kaki Ayen terus berlari masuk ke dalam bilik air dan melakukan rutin harian yang selalu dilakuka nya.

Tidak sampai 10 minit, dia sudah siap membersihkan badannya dan mula mencapai seragan sekolah. Hari ni hari last dia sekolah dan dia akan lanbat lagi. Ohgoshh!!

Dengan kecepatan 1000 halaju Ayen berlari turun ke bawah. Mama dan papanya yang masih breakfast terkejut melihat Ayen yang sudah sihat.

"Dah sihat dah anak mama ni. Isya duduk mama ambilkan nasi gorengnya ya."

"No mama. I'm already late. This is my last day and I late again or always.Okay ma pa, I have to go now. Bye."

Tangan mama dan papanya dicapai dan dicium. Tidak lupa ciuman di pipi juga.

Ayen mencapai kasut nikenya dan memakai dengan tali yang terujur keluar. Bila Ayen ingin pergi ke garaj untuk mengambil motornya , honk kereta dibunyikan berulang-ulang kali.Dengan setengah kesal, Ayen mencari gerangan yang tiada adab itu dan dia melihat 'abangnya' yang berada dalam kereta Lamborghini merah.

Ayen yang tidak tahu apa yang perlu dibuat hanya tercegat memandang ke arah kereta merah itu.

"Masuk." arah 'abangnya dengan dingin.

Ayen yang serba salah untuk masuk hanya tercegat di luar. Dia tidak tahu, apakah dja patut masuk atau mengabaikannya.

"Kalau kau tak masuk, aku dukung kau masuk kereta." laung Danish dengan nada geram. Lelah menunggu Ayen yang belum kunjung masuk ke dalam kereranya.

"Okay jangan salah kan aku. " ujar Danish.

-------------ketapketip---------------

Hye geng 😊 Sorry Kk busy sekarang ni. Kerana ramai sangat minta Kk update story ni Kk dah update dah cuma Kk nak minta maaf sebab cerita Kk makin tak seronok. 😖

Mohon sabar yaa darls 😞 Nanti ada masa Kk akan curahkan semua ideaidea seronok Kk. Just wait 😚 .

Love you..Happy reading 🙆

#anggapgambartuDanishpunyacar. Okay 🤓

Devil LoveWhere stories live. Discover now