Lagu untuk Fang

3.6K 229 76
                                    


Yaya dan Ying telah mendapat berita yang begitu menarik sekali daripada Cikgu Papa Zola, dia memberitahu Yaya dan Ying bahawa kelas mereka akan mengadakan sebuah persembahan untuk upacara akhir tahun nanti di dewan sekolah. Yaya dan Ying begitu teruja sekali setelah mendapat berita baik itu. Masing-masing telah mendapat idea yang baik tetapi mereka berdua bersetuju untuk melakukan persembahan nyanyian untuk acara akhir tahun nanti. Mereka terus ke kelas mereka untuk memberitahu berita yang gembira itu. Setelah sampai di kelas, mereka dapati Boboiboy dan Fang sedang memakai cermin mata hitam.

"Eh, kenapa korang berdua pakai cermin mata hitam?" tanya Yaya.

"INI SEMUA SALAH GOPAL!" Fang bangun dari tempat duduknya dan lalu menghempas tangannya ke atas meja.

"Tak habis-habis salahkan aku"

"Yang kau pergi curi jam kuasa kita orang kenapa, lepas tue nak takutkan kita orang dengan hantu" marah Fang dekat Gopal. Boboiboy senyap sahaja sebab dia tak nak masuk campur.

"Eleh, yang kau dan Boboiboy pergi tidur masa tengok cerita hantu buat apa. Jadi aku kenakan dekat korang. Lain kali aku tak nak ajak korang dah"

Fang baru sahaja hendak keluarkan harimau bayangnya tetapi Boboiboy sempat tenangkan dia. "Janganlah bergaduh. Kita lupakan jelah pasal. Maaf yea Gopal kita orang tertidur masa tue" kata Boboiboy

"Macam-macamlah korang nie.. tapi kenapa korang pakai cermin mata hitam nie? sakit mata ke?" tanya Ying.

"Sebenarnya... aku dan Fang kena hukuman daripada Kaizo. Cermin mata hitam nie sebab kita orang tak dapat nak tidur, mata kita orang dah jadi macam mata panda" Yaya dan Ying gelengkan sahaja kepala selepas sahaja mendengar penjelasan daripada Boboiboy

"Hah! aku ada berita baik untuk korang semua" kata Yaya yang baru sahaja teringat tentang berita baik daripada cikgu Papa Zola. Semua pelajar-pelajar 5 Jujur mengeliling Yaya untuk mendengar berita baik itu "Akhir tahun nie, kita orang semua dapat membuat satu persembahan dekat dewan sekolah nanti"

"PERSEMBAHAN!" menjerit mereka dengan penuh kegembiraan

"Kita boleh buat lakonan drama" sebut Stanley. Iwan angguk sahaja

"Tak pun menari" kata Ammar Deep pula

"Kita orang dah ada cadangan sendiri. Salah sorang daripada korang akan bernyanyi di atas pentas dewan sekolah" kata Yaya dan Ying dengan begitu teruja sekali.

"NYANYI!"

"yang lain boleh main alat muzik" kata Yaya lagi. "Aku tahu dalam kelas banyak bakat terpendamkan" Tapi sebenarnya di dalam kelas dia orang, hanya sorang sahaja yang pandai bermain alat muzik iaitu Fang.

"Fang!" Yaya terus ke meja Fang bersama dengan Ying. "Kau tahu main gitarkan"

"Kau nak aku main gitar dekat acara akhir tahun nanti, tak lah Yaya" Yaya dan Ying buat muka comel dekat Fang sampailah Fang cakap yea. "Yelah yelah! Aku main gitar nanti tapi tak kan aku sorang sahaja yang mengadakan persembahan nanti sebab dekat kelas kita nie, semuanya mana reti main alat muzik"

"Ala, habis tue kita buat lakonan drama jelah" Yaya buat muka sedih

"Jangan sedih Yaya, kita buat drama musical! macam mana?"

"Betul juga tue Ying!" Akhirnya ramai yang setuju untuk membuat persembahan drama musical. "YEAHHHH!"

"Tapi kita perlukan watak yang boleh menyanyi! Hah! Boboiboy, kau jadi watak utama"

"Isk, mana boleh Yaya. Kau adakan lah sesi uji bakat esok, mana tahu ada yang lebih baik daripada aku ke" Sebenarnya Boboiboy mahu mengelak daripada kena nyanyi atas pentas. "Lagipun nyanyian Fang lagi hebat daripada aku"

Aku Abang, Kau Adik (Season 1)Where stories live. Discover now