Sayang Kaizo

3K 159 36
                                    

Adudu sudah berjanji dengan Kapten Kaizo bahawa dia akan menjadi alien baik tapi semuanya hanya tinggal janji. Begitulah Adudu tiap-tiap hari, tiap-tiap bulan, dia akan menjadi seperti suis lampu, sekejap baik, sekejap jahat. Pada malam itu, dia telah mencipta pistol tembakan yang terbaru. Sasaran dia adalah Kapten Kaizo. Walaupun rancangan dia hari itu gagal tetapi dia tidak akan putus asa.

"Jaga kau Kapten Kaizo, JAGA KAU! HAHAHAHAHAHAHAHA"

"Menakutkan betul aku tengok encik bos nie" kata Probe yang tidak boleh tidur kerana bos dia buat kerja tersangatlah bising.

"Probe!"

"yea encik bos"

"Esok, kita akan jalankan rancangan jahat kita. Kalahlah kau KAPTEN KAIZO!" Adudu tergelak-gelak sampai tersedak dia. "ENCIK BOS ENCIK BOS! jangan mati encik bos"

"BILA MASA AKU NAK MATI!" Lalu Adudu baling sebuah tin cawan ke arah Probe. Probe jatuh tunggang terbalik "Aduh, ingatkan encik bos nak mati tadi"

"Sudah! masa untuk aku masuk tidur" Adudu masuk ke dalam bilik tidur yang sungguh kecil, lalu dia tidur bersama dengan pistol itu. Siap peluk macam bantal peluk

------------------------------------------------------

"AMBIK KAU BOBOIBOY! YAHHHHHHHH!" Fang menyerang Boboiboy dengan satu tendangan tetapi bola itu tidak bergerak kerana Fang tersilap sasaran.

"Dey! kata nak main bola sepak tapi kau sendiri tak reti main bola sepak" ketawa Gopal. Fang mula berapi-api dengan Gopal kerana ketawakan dia. "Jaga kau Gopal" Fang mengambil bola itu dan lalu baling dengan begitu pantas sekali

"GOPAL! HATI-HATI!" jerit Boboiboy. Gopal ternampak bola balingan dari Fang, sedang menuju ke arah dia. "TUKARAN CEKODOK PISANG!" Bola itu bertukar menjadi cekodok pisang dan masih lagi menuju ke arah Gopal. Gopal dengan beraninya, dia akan menangkap cekodok pisang itu. "Ingat aku takut dengan cekodok pisang yue" kata Gopal dengan penuh keyakinan

"SEPAKAN BAYANG!" Fang menggunakan kuasa bayangnya dan lalu dengan bantuan kuasanya, dia dapat sepak cekodok pisang itu dengan lebih laju sekali seperti kereta Formula 1. Gopal tidak berjaya untuk menangkap Cekodok Pisang itu dan dengan dia sekali termasuk ke dalam gol

"Aduh, sakitnya" kata Gopal yang sedang tunggang terbalik di dalam gol tersebut. Tangan dia masih lagi pegang cekodok pisang "DEY! MANA ADIL! KAU GUNA KUASA KAU!"

"Apasal pulak, kau yang guna kuasa dulu kan" marah Fang kepada Gopal

"Sudah sudah. Kitakan nak main bola sepak bukan untuk bergaduh" Boboiboy cuba tenangkan mereka berdua "Korang berdua nie, kalau ajak main, mesti bergaduh"

"Dah tue, dia yang selalu mulakan dulu" kata Fang sambil menunjuk ke arah Gopal. "Yelah, semuanya salah aku. Aku aku aku aku. Sudahlah, lain kali aku tak nak main dengan kau dah" kata Gopal sambil mencubit-cubit cekodok pisang dia.

"Isk, korang nie, cubalah satu hari main takde gaduh" Boboiboy pula rasa naik angin dengan dia orang berdua. Boboiboy tarik nafas dan tiba-tiba jam kuasa Fang berbunyi.

"FANG! FANG! DATANG KE SINI CEPAT!"

"Kenapa Ochobot?" tanya Fang.

"Datang ajelah cepat! Adudu serang abang kau!" Terus Fang lari ke kedai Tok Aba. "FANG! TUNGGU!" Boboiboy berlari mengejar Fang yang sudah lari jauh daripada dia. Gopal pula lari di belakang Boboiboy

Semasa dalam perjalanan ke kedai Tok Aba, Fang berasa sungguh risau jikalau ada benda buruk terjadi dekat abang dia. Dia tidak tahu apa yang Adudu sudah buat dekat abang dia, yang dia tahu, dia perlu selamatkan abang dia. "Jaga kau Adudu" kata Fang yang masih lagi berlari.

Aku Abang, Kau Adik (Season 1)Where stories live. Discover now