PART 34

6K 157 0
                                    

Aiman terus masuk ke starbuck dan mencari kelibat Daniel.Setelah dia nampak Daniel yang sedang minum airnya dia terus ke Daniel dan duduk di kerusi hadapan Daniel.

"apa kau nak ?"tanya Aiman.Daniel yang berada di depannya memandang sambil menghadiahkan senyuman jahat.

"ouhh sampai jugak kau akhirnya so macam mana dengan tadi best brek mengejut"Jawab Daniel Aiman terkejut apabila terdengar jawapan dari mulut Daniel.

"ehh tu baru pemulaan la kau tunggu ada benda akan berlaku daam hidup kau aq nak kau menderita and tinggalkan Sarah.Muka Aiman sudah menjadi merah menahan marahnya.

"kau boleh tak jangan nak ganggu hidup aq dengan Sarah and lagi satu aq tak akan tinggalkan Sarah walaupun ujian yang akan muncul dalam hidup aq kau tak payah la nak berangan yang Sarah tu akan jadi milik kau"Arah Aiman lalu Aiman terus bangun dan pergi dari situ.

Daniel ketawa perlahan dan senyum jahat."Aiman Aiman kau belum kenal aq siapa"kata Daniel sorang-sorang.

Di dalam kereta,Aiman terus call seseorang."Aq nak kau tolong siasat someone ni and untuk  lagi sorang tu aq nak suruh dia ikut Sarah dari jauh pastikan tak ada sesiapa ganggu dia"Arah Aiman.

"hm..okay pastikan kerja yang aq bagi ni kau dengan kawan kau buat"Aiman terus meletakkan telefonnya.

Aiman terus memandu kereta sampai ke rumah.Sampai sahaja di rumah Aiman terus masuk dan melihat Sarah sedang tidur di atas sofa.Aiman pun menuju ke sofa lalu dia mengejutkan isterinya.

"sayang"

Sarah membuka matanya dengan perlahan apabila dia ternampak Aiman dia terus duduk.

"dah lama ke bie balik"tanya Sarah"sorry la sayang penat sangat sampai tertidur kat sini"sambung Sarah sambil ketawa sedikit.Aiman memandang ke arah Sarah lalu dia terus naik ke atas tanpa menjawab soalan isterinya.

Sarah mula pelik dengan Aiman tadi sebelum keluar okay je balik dari tu terus perangai macam ni.Sarah bercadang untuk menanyakan masalah Aiman dia terus masuk ke bilik.

Dia nampak Aiman sedang meletakkan telefonnya di meja."bie okay tak ni?bie ada masalah ke?"tanya Sarah.

Aiman hanya memberi pandangan dan terus duduk di atas katil.Sarah mengeluh.

Tiga hari kemudian,sudah tiga hari Aiman cuba elak dari aq dan mendiamkan diri apabila Sarah menanyakan soalan.

Sarah yang sedang duduk di meja makan hanya termenung jauh.Mak teh yang sedang lap meja terpandang Sarah.

"sarah ada masalah ke?"Mak Teh menanyakan soalan.Sarah yang sedang termenung terkejut apabila terdengar suara Mak teh.

"apa yang Mak teh cakap sorry la tak dengar"jawab Sarah.

"Mak teh tanya sarah ada masalah ke?"Sarah hanya mengangguk dan berubahan muka sarah bertukar seperti  oramg sedang menahan nangis.

"entah la Mak teh Sarah pun tak tahu apa masalah Aiman baru-baru ni sampai dia berubah macam tu sampai sarah cakap dia buat tak dengar je"mengadu Sarah.

"Sarah kena kuat dengan ujian yang berlaku dalam hidup sarah ehh Mak teh faham dengan keadaan sarah sekarang ni"pujuk Mak teh.

Secara tiba-tiba Sarah terbatuk nasib baik dia menutup mulutnya.Apabila dia melihat tangannya yang mempunyai darah dia terus mengambil tisu dan mengelap.

"Mak teh please jangan bagitahu Aiman pasal benda ni ehh"Mak teh yang berada di sebelah sarah terkejut dan hanya menangguk.

BERSAMBUNG!!! 

MY HUSBAND MR SWEET {C]Where stories live. Discover now