PART 52

7.3K 176 10
                                    

Sarah membuka mata apabila dia rasa basah di dahinya terus di mengangkat kain basah di dahinya.

"kesian anak daddy sorry ye Irsyad sebab tinggalkan Irsyad dengan mummy"kata Aiman sambil bermain dengan anak lelakinya.

Sarah bangun dan membetulkan rambutnya.Aiman yang sedang bermain dengan Irsyad terus pandang ke arah Sarah.

"sayang dah bangun?"Kata Aiman.Irsyad yang sedang main terus buat muka apabila Aiman berhenti Aiman dengannya.

"Hm..bie rasa bie nak bawak sayang pergi somewhere"Sarah mula ingat-ingat sikit tentang lelaki kat dalam mimpinya tapi dia tak tahu siapa laki tu.

"nak bawak aq pergi mana pulak ni"Tanya Sarah.Irsyad sudah menarik tangan Aiman dengan perlahan-lahan supaya Aimam bermain dengan dia semula.

"Adalah so sayang pergi siap
nanti lambat karang"Jawab Aiman.

"nak pergi mana aq malas la nak keluar"kata Sarah.Aiman memandang sarah lalu dia bermain dengan Irsyad semula."Kau buat apa datang sini macam mana kau tahu rumah  aq kat sini"Tanya Sarah.

"kan bie dah cakap yang sayang bie ni suami sayang"Aiman melihat Irsyad yang sedang senyum sambil main keretanya lalu Aiman mengusap rambut anaknya."sayang cepat la siap nanti lambat pulak"kata Aiman.

"hm...aq pergi ni sebab mummy kenal kau je ehh"kakta Sarah lalu dia masuk bilik almarinya.Selepas itu mereka pun sampai,"weyh ni kedai apa ni"Tanya Sarah 

"bie nak pergi masuk nak ambik barang nanti sayang dalam 5 minit macam tu sayang pergi kat tingkat 5"Kata Aiman lalu dia keluar dari kereta.Sarah melihat Aiman yang sedang menunggu lift apabila Aiman masuk lift terus di tengok jam,

"hm..kalau ada Irsyad lagi best"kata Sarah."betul ke dia tu suami aq?"Sarah tanya dirinya untuk mendapat kepastian.Setelah 5 minit Sarah mengambil kunci kereta lalu dia turun dari kereta dan pergi ke lift.

Sampai sahaja di tingkat 5,Sarah nampak gambar perkahwinan dia dengan Aiman Sarah terus jalan mengikut gambar dia mula rasa pening sedikit apabila ada satu video mereka berada di New York membuatkan Sarah semakin ingat sedikit-sikit.Sarah memegang kepalanya ni satu arahan darI Mike kerana Mike adalah seorang doktor dia menyuruh Aiman membuat begitu kerana Sarah di tahap yang dia ingat tapi dia tak tahu siapa di dalam mimpinya.

Mike melihat Sarah dari jauh dia rasa Sarah akan ingat semula ingatannya.Aiman mengikut arah Sarah tapi dari jauh kerana dia takut Sarah pengsan dia mula rasa bersalah kerana paksa Sarah lagipun mummy kata Sarah memang nak tahu siapa lelaki dalam mimpinya,

Sarah jatuh terduduk sambil memegang kepalanya.Aiman terkejut lalu dia terus pergi ke arah Sarah."sayang"Panggil Aiman ta[pi Sarah tidak medengar panggilan Aiman.selama 1 tahun dia rasa bersalah kerana Aiman tidak dapat menjaga isteri dan anaknya lalu air matanya jatuh satu per satu melihat isterinya mengadu kesakitan.Semasa isterinya bedah dia tidak ada berada di sisi isterinya semasa menjaga Irsyad semasa menyambut hari lahir yang pertama irsyad dan dia tidak menyambut hari perkahwinan keduanya.

Air mata Sarah mula mentitis apabila dia sudah mengingati siapa yang berada dimimpinya.Tangisannya semakin kuat apabila lelaki yang dalam mimpi tu adalah lelaki yang berada di sisinya.Terus Sarah memeluk Aiman tanpa mengeluarkan kata-kata.Aiman menyambut pelukan isterinya air mata gembira mula keluar.

"bie sayang nak mintak maaf dengan bie sebab sayang kurang ajar dengan bie panggil kau aq sayang tolak bie atau menyakiti hati bie"Aiman faham bukan salah isterinya sorang salah dia jugak tinggalkan isterinya dan anaknya.

"apa pulak salah sayang lagipun bukan sayang nak sangat lupa ingatan ni"jawab Aiman.Sarah tersenyum apabila Aiman kaya begitu.

TAMAT

HAHAHA HABIS JUGAK TAK ADA LA GHA SAHAJA JE ADA LAGI SATU BAB LEPASTU HABIS HIHIHI!!!!! TUNGGU BAB AKHIR CERITA NI!!!

MY HUSBAND MR SWEET {C]Where stories live. Discover now