PART 5

4.9K 142 11
                                    

"bie bie dengar tak ni?"Kata Sarah sambil menepuk peha Aiman.Aiman terkejut apabila pehanya di tepuk lalu dia memandang isterinya dengan muka yang penuh tanda tanya.Sarah mengeluh apabila suaminya pandang ke arahnya.

"ye ye sorry bie tak dengar tadi"Jawab Aiman.Sarah terus bangun dari sofa dan menuju ke bilik Irsyad.Aiman memandang ke arah pintu bilik Irsyad lalu di terus pergi ke bilik Irsyad.Apabila dia masuk sahaja dalam bilik tersebut dia terus baring kat sebelah Irsyad.

"sayang"Sarah tidak menjawab panggilan Aiman.Aiman memandang Sarah yang sedang mengusap rambut Irsyad.Aiman memegang tangan Sarah supaya Sarah berhenti mengusap rambut Irsyad."bie ada something nak cakap dengan sayang tapi kat tempat lain bie rasa tempat ni tak sesuai"Kata Aiman.

Sarah berhenti mengusap rambut Irsyad lalu dia bangun dari katil Irsyad dan menarik tangan Aiman keluar dari bilik Irsyad.Aiman mengikut Sarah ke ruang tamu sampai sahaja mereka duduk di sofa.

"apa dia yang bie nak bagitahu sayang tu"Tanya Sarah sambil bersila di atas sofa.Aiman memandang Sarah lalu mengeluh sebelum dia memberitahu perkara yang dia asyik fikir lepas balik kerja.

"Daniel tadi ada datang office bie"kata Aiman.Mata Sarah mula besar apabila dengar kata-kata Aiman."and kita kena jaga anak-anak kita sebab dia dah bagi amaran kat bie yang suruh jaga Irsyad dengan Sofia sebelum dia buat something kat anak-anak kita"Jelas Aiman.

"sayang rasa biar diorang duduk kat butik sayang"Cadang Sarah.Aiman melihat Sarah lalu dia memegang bahu Sarah.

"hm..tapi bie nak sayang hati-hati sebab bie tak sedap hati tentang tu"Jawab Aiman.

"bie jangan risau insyaallah semuanya okay"Sarah cuba hilangkan rasa risau Aiman."bie jom tidur dah pukul berapa ni esok kita nakpergi kerja karang lambat pulak"Kata Sarah sambil menarik tangan Aiman agar Aiman bangun dari sofa.Aiman bangun dan memeluk pinggang Sarah sampai masuk bilik.

...................................................................................................

Beberapa hari kemudian,

"Irsyad jom ikut Mummy pergi bilik makanan"Ajak Sarah sambil melihat anak lelaki bermain mainannya.Irsyad terus berhenti bermain apabila Sarah mengajaknya keluar untuk beli makanan lalu dia memegang tangan Sarah.

"jom"

"Kate jaga sofia eh i nak keluar beli makanan you ada apa-apa nak pesan tak?"Tanya Sarah.Kate yang sedang tengok Sofia hanya mengelengkan kepalanya."hm...i pergi dulu tau"Kata Sarah lalu dia terus keluar butik dengan Irsyad.

Semasa mereka mahu pulang dari beli makanan sarah ada rasa macam ada orang ikut mereka dari belakang lalu dia cepatkan langkahnya."Irsyad jom kita jalan cepat sikit"Kata Sarah lalu memegang tangan Irsyad dengan erat.

Sampai sahaja di butik.Sarah ternampak Aiman mahu masuk ke dalam butik."bie"Panggil Sarah yang tengah penat jalan laju tadi.Aiman pelik dengan Sarah lalu matanya mencari sesuatu di sekitar  butik.

"kenapa ni sayang?ada apa-apa ke?"Tanya Aiman.

"tak ada apa-apa jom masuk panas la duduk kat luar ni"Kata Sarah sambil menolak Aiman masuk dalam butik.Lelaki yang mengikut Sarah tadi memandang ke arah butik dengan senyuman jahat lalu dia pergi dari situ.

 BERSAMBUNG

SORRY LAMBAT HANTAR LAGI GHA PUNYER SAKIT TAK BAIK LAGI LA GHA MINTAK MAAF SANGAT BUAT KORANG TERTUNGGU!!!

PROMOTE:"Nurul Syuhadah"by Misskuda96

MY HUSBAND MR SWEET {C]Where stories live. Discover now