PART 18 (BETUL PUNYER)

5.9K 140 3
                                    

SORRY SANGAT PASAL ENDING I HOPE KORANG TAK MARAH GHA T-T

Aiman memegang tangan isteri dengan erat sambil memandang pemandangan matahari terbenam.Sarah melihat Aiman yang sedang tersenyum lalu Sarah memeluk lengan Aiman.Aiman memandang Sarah lalu dia berkata."kenapa tiba-tiba peluk ni"Aiman mengusap ubun-ubun Sarah.

"sayang gembira plus sedih"kata Sarah.

"sedih???"Aiman mula pelik.Sarah menangguk kepalanya."sebab apa sedih pulak sayang tak seronok ke?"Tanya Aiman.Sarah tergelak sebentar apabila dia melihat muka Aiman yang blur.

"bukan macam tu la esok kan last ke kat sini sebab tu la sayang sedih and dalam masa yang sama sayang gembira sebab dapat suami yang baik,handsome..."Aiman membetulkan rambutnya.Sarah tergelak sedikit."and lagi penting suami yang setia di sisi Sayang dan anak-anak kita"Sambung Sarah.

"sayang tak la benda buruk yang berlaku kat kita lagi walaupun bie tak ada di sisi time sayang susah dulu tapi sayang beruntung sangat lagi satu bie kena ingat yang hati sayang hanya untuk bie sahaja walaupun ada benda buruk berlaku kat kita lagi bie janji jangan tinggal sayang dengan anak kita"Kata-kata Sarah membuat air mata Aiman jatuh.

Sarah memandang Aiman apabila Aiman memeluknya."bie??"Aiman memeluk Sarah dengan erat.

"i love you"

"i love you too"

..............................................................

"bie tolong jaga Irsyad dengan Amani sekejap sayang nak keluar sekejap ehh??"Sarah mula tergesa-gesa mencari kunci kereta sambil jalan ke pintu utama.Aiman yang sedang main dengan Irsyad dengan Amani mula pelik.

"sayang nak pergi mana?"

"sayang nak pergi butik jap ada orang yang selalu datang tu nak datang nanti sayang balik dalam pukul 3 tahu jaga irsyad dengan Amani elok-elok"Sarah memcium bibir Aiman lalu dia mencium irsyad dengan Amani.

"hati bawak kereta tu"Sarah terus keluar dari rumah lalu dia masuk ke dalam kereta.Semasa dia sedang memandu ada panggilan masuk dan cepat-cepat dia menekan butang hijau."ye saya on the way tunggu sekejap lagi saya sampai"Kata Sarah

..........................................................................

Aiman memandang jam dinding yang berada di ruang tamu."Daddy mana mummy mummy kata dia nak balik pukul 3 ni dah pukul 4 dah ni"Kata Amani sambil memegang anak patung milik Amani.Aiman memandang Amani lalu dia meletak Amani di atas pehanya.

"entah la daddy pun tak tahu maybe mummy ada banyak kerja kot sekejap lagi mummy sampai"Kata Aiman.Aiman mula tak sedap hati apabila Sarah tak balik lagi.Tiba-tiba ada panggilan masuk Aiman terus menangkat panggilan tersebut.

"ye saya suami dia"Air mata Aiman keluar dari matanya dengan deras."encik tipu je kan?"Tangisan Aiman makin kuat lalu dia terus menutup telefon dan letak Amani di bawah."MAK TEHHH JAGA AMANI DENGAN IRSYAD"Aiman terus pergi ke hospital.

Sampai di wad icu,dia terus mencari Sarah apabila dia nampak Sarah dia terus lari pergi kat isterinya."sayang apa semua ni?"Aiman memegang tangan Sarah dengan erat."please jangan tinggal bie sorang-sorang please bie merayu"kata Aiman.

Sarah tersenyum melihat Aiman dan Air matanya mula mengalir di pipinya."bie la suami terbaik yang sayang ada and sayang nak mintak maaf sangat sayang harap bie maafkan dosa yang pernah sayang buat kat bie please jaga anak kita elok-elok"Aiman mula menyentuh pipi Sarah.

"please jangan cakap macam rtu sayang tak pernah buat salah kat bie please satu je bie mintak please jangan tinggalkan bie"Merayu Aiman .Sarah hanya mampu tersenyum.

"sorry"Tangan sarah yang dipegang oleh Aiman menjadi ringan Aiman melihat Sarah.

"no no sayang tak boleh tinggalkan bie macam ni "Aiman menangis lalu dia memeluk Sarah.Berberapa minit kemudian,Aiman terdengar satu suara yang sedang menanyi lalu dia memandang pintu.

"happy birthday to u happy birthday to u"Aiman terdengar suara Sarah lalu dia memandang ke arah Saarah yang sedang menanyi.Syafik dengan Hanim masuk ke dalam wad dengan kek.

"apa semua ni?"

Sarah menundukkan kepalanya.Aiman memandang Syafiq dengan Hanim."someone terangkan apa yang berlaku sekarang ni"Marah Aiman.

"Aiman ni salah aq sebab buat kejutan macam ni ni semua idea aq kau jangan la marah Sarah"Kata Syafik.Aiman memandang ke arah Sarah yang sedang takut.

"mati-mati aq ingat isteri aq mati rupanya-rupanya kejutan kau tahu tak aq takut kalau apa something berlaku kat isteri aq"Marah Aiman.Sarah hanya berdiam diri.

"sorry sayang tak sengaja"Aiman memandang semula kat Sarah apabila dia terdengar tangisan Sarah.

"Bie boleh maafkan sayang tapi satu syarat please jangan benda bodoh ni lagi"Sarah menanggukkan kepalanya.Aiman memeluk Sarah.Selepas dia memeluk Sarah,Syafik memanggilnya setelah Aiman pandang Syafik.Syafik mengambil kek tersebut lalu dia balik kena kat muka  Aiman.

Semua tergelak termasuk Aiman.

TAMAT!!!!!!!!!!!!


MY HUSBAND MR SWEET {C]Where stories live. Discover now