CHAPTER 2

5.1K 223 10
                                    

Gopal yang sedang cuba melihat jawapan Yaya terus kena marah oleh Yaya.

"Ish kau ni cuba lah buat sendiri, ini tak asyik nak tiru je!!"marah Yaya.

Gopal hanya medengus kesal dan cuba untuk membuat jawapan untuk soalan nombor 35 itu. Tapi tidak berjaya. Terpakselah Yaya dan Ying kena ajar dia.

Boboiboy dengan soalan yang diberi membuatkannya tidak faham. Kerana pelajaran matematik ialah mata pelajaran yang susah baginya. Sekarang ia hanya menggaru-garu kepalanya sambil menunggu gilirannya untuk mengajarnya kerana mereka berdua belum habis mengajar Gopal.

Di Samping Boboiboy ternampak Fang yang sedang mengejarkan kerja sekolahnya dengan mudah. Boboiboy sedang meminta Fang mengajarkan ia dengan mata pelajaran tersebut"Fang..tolong la bantu aku buat jawapan soalan ni..aku tengok kau senang je kau nak selesaikan semua soalan..tolong la bantu aku Fang"

"Hmph..mesti lah aku senang nak aku nak jawab soalan ni..tak macam kau..aku lagi pandai dari kau"Fang ketawa bangga pada dirinya merendahkan Boboiboy yang menghela nafas dan memutarkan matanya kesal dengan sifat Fang"Ye la tu..kau nak tak bantu aku?".

"Hm, yelah mai sini buku kau"Fang duduk menghadap Boboiboy dan membantu Boboiboy mengsiapkan kerja sekolahnya.

------------------------------------------

Pada suasana yang tenang itu tiba-tiba angin yang pelan itu menjadi semaking kencang. Semua orang terasa getaran di tanah. Para penduduk Pulau Rintis berhamburan keluar rumah takut terhadap gempa bumi itu. Namun di luar mereka terdapat kapal angkasa yang sangat besar di langit. Semua orang kagum dengan kapal angkasa itu, namun ketakutan itu melanda lagi kerana tak tahu siapa yang akan keluar dari pesawat kapal angkasa itu.

Bukan hanya penduduk Pulau Rintis, Adudu dan Probe turut keluar dari markas kotak. Kedua mereka berlari panik menuju area penduduk Pulau Rintis. Tak terkecuali dengan super hero bumi yang sedang menyiapkan kerja sekolah mereka turut pergi. Mereka melihat siapa yang muncul di depan pintu keluar kapal angkasa. Muncul lah seorang alien dari pesawat kapal angkasa tersebut.

"EJOJO!!"

[][][][][][][]~~T.B.C.~~[][][][][][][]

BOBOIBOY:LOVE STORY [FANG X BOBOIBOY](COMPLETED)Where stories live. Discover now