-2-

330 31 0
                                    

Eunbyul turun ke kantin setelah loceng rehat berbunyi.eunbyul bergerak ke tempat pembelian untuk memesan dan membeli makanan.

BUKK!

"Opss!..sorry~".kata seorang pelajar perempuan kepada eunbyul.baju eunbyul terkena air yang menyebabkan bajunya ada tompokkan coklat.

"Tak apa..".kata eunbyul sambil mengelap bahagian kotor dengan sapu tanganya.

"Tapi kan..aku rasa memang layak pun air tu tumpah kat baju kau!".kata pelajar perempuan itu lagi.eunbyul memendangnya.

"Kenapa?".soal eunbyul hairan.

"Sebab..muka kau yang hodoh tu dan nerd tu memang layak jadi kotor macam ni..".kata pelajar itu dan beredar.eunbyul hanya terus membersihkan bajunya dan bergerak ke sinki berdekatan.

Eunbyul dah biasa terima kata-kata seperti itu dari pelajar di sekolah ni.lagi2 yang melanggarnya tadi adalah pelajar paling cantik kat sekolah ni.iaitu lee hyomi dan rakan-rakan seangkatannya.

***
Selepas makan eunbyul berkira-kira mahu naik ke kelas.tapi dia ternampak suga pula.suga sedang berjalan sendirian dengan earphone ditelinga.kedua -dua belah tangan suga dimasukkan kedalam poket seluar.

Setelah langkah suga agak jauh, eunbyul mula mengikuti suga dari belakang.ternyata suga tak perasan akan kehadirannya mungkin kerana sedang mendengar lagu di earphone yang dipakainya itu.

Langkah diikut sampai suga memasuki library sekolah. eunbyul ikut lagi sehingga suga berhenti di satu tempat yang agak terpencil di dalam library itu.

Tempat itu adalah ditepi tingkap. suga duduk disitu sambil membuang pandangan ke luar tingkap dengan mendengar lagu di earphone itu.

Eunbyul bersembunyi di balik rak buku yang besar di library itu dan mengintai suga dari situ.
eunbyul tersenyum sambil mengeluarkan kamera kecil dari poket skirtnya.

CLIK!

Gambar suga ditangkap.dia tersenyum sambil memandang gambar yang ditangkap tadi. kemudian dia memandang suga semula.kelihatan suga seperti seorang yang pendiam.dia seperti ada masalah.mungkin banyak masalah yang dia tanggung di sebalik wajah kacak itu.

***
"Mana geng yang lain?..tak datang lagi ke?".soal jhope yang baru sampai di gelanggang basketball itu.suga sedang bermain bola keranjang itu sendiri.mungkin suga datang awal dan bermain sendiri sejak tadi.

"Suga!..dah la tu..kau duduk lah dulu..minum air ni..nanti kita main dengan geng yang lain..". suga yang mendengar namanya dipanggil terus membawa bola itu kearah jhope dan duduk di sebelahnya.

"Kau ni betul ke dah call si namjoon tu?..batang hidung pun tak nampak ni..".suga minum air kosong yang dibawa jhope tadi.

"Entahlah..aku dah call dia tadi..".jhope mengeluarkan phone dari poket.

"Suga!..jhope!..sorry lambat!".suara itu membuat suga dan jhope berpaling.

"Hish!..lambatlah kau ni".suga bermain-main dengan bola ditangan.

"Bukan aku yang lambat..jimin dengan taehyung ni yang lambat siap..baru nak mandi lah..apalah..".namjoon sudah duduk di hadapan suga.

"Mianhae hyung".taehyung sudah tanyang senyum petaknya.

"Korang!..sorry..lama dah ke tunggu?".soal jin yang baru sampai dengan jungkook dibelakangnya.

"Haah..dari semalam lagi kita orang tunggu ni..".selamba suga berkata.

"Sorry lah hyung..".jungkook memberi senyuman kepada suga.

***
Eunbyul tersenyum melihat gambar tang ditangkap siang tadi.gambar itu dilekatkan di dalam diarynya.eunbyul mula menulis sesuatu pada diarynya itu.

Harini aku ikut suga sampai ke library..aku nampak dia dengar lagu kat earphone sambil tengok luar tingkap..handsomenya dia..
aku memang minat dia..tapi tak mungkin dia akan nakkan gadis macam aku ni..😃

Eunbyul menutup diary dan tersenyum lagi.lampu bilik ditutup dan dia terus melelapkan mata.

Bersambung..

[c] Nerd Girl ; yoongi°Where stories live. Discover now