10 >> Mark | Grateful | <<

479 32 6
                                    

Requester; -kyulien | Kim Soojin.
Genre; Romcom.
Situation; ikut author 💕

-  -  -  -

"Soojin-ah sayang..eomma dengan appa terpaksa pergi outstation sebab appa ada kerja sikit kat Jepun sana.Maafkan eomma dengan appa,nae?" kata puan Kim lembut lalu mencium dahi kau.

"Gwaenchana,Soojin boleh jaga diri. Eomma dengan appa jangan lah risau.Soojin dah besar" kau menarik selimut untuk menutupi seluruh badan kau.Mana tidaknya,dengan suhu bilik kau yang rendah kerana Air Conditioner yang terpasang menyebabkan rasa sejuk mencengkam diri kau.

"Kalau Soojin nak apa-apa panggil sahaja ahjumma.Nanti dia bagi apa yang Soojin mahu,nae? Eomma dengan appa dah lambat ni.kami pergi dulu anyway,get well soon sayang" celah Encik Kim,appa lalu mencium dahi kau sekilas.

"Take care sayang.Annyeongkau melambaikan tangan ke arah eomma sebelum dia menutup pintu bilik.

Kau mengeluh kecil..

"Kenapa mesti demam ni datang time eomma dengan appa tak ada kat rumah.hisy..kalau tak,dah boleh hangout dengan kawan-kawan" kau mencapai kotak tisu di atas meja di sebelah kau lalu menarik sehelai tisu.kau menghembuskan hingus yang membuatkan hidung kau rasa tidak selesa.

"Baru lah selesa sikit.hmmm." kau membuang tisu ke dalam bekas sampah di bawah katil kau.kau kembali mendaratkan kepala kau di bantal lalu melelapkan mata untuk tidur.

-  -  -  -

"Nasib baik pintu pagar rumah ni tak berkunci,boleh lah aku tengok Soojin. Aku beruntung sebab eomma dengan appa dia tak ada kat rumah sebab aku nampak kereta appa dia keluar tadi" Lelaki itu tersenyum lalu menguak pintu pagar rumah untuk memasuki kawasan rumah kau.

Setelah berada di depan pintu rumah, dia mengetuk pintu rumah kau berkali-kali.Tiba-tiba satu susuk tubuh perempuan yang berumur lingkungan 30-an terpacak di depan pintu.Budak lelaki itu sedikit terkejut.

+NCT DREAM IMAGINES | 엔씨티 Dream {CLOSED}Where stories live. Discover now