16 >> Jungwoo | Neighbourhood | <<

343 17 19
                                    

Requester; NCTzen_2005  | Park Jungna
Hero; Kim Jungwoo (special case)
Genre; Comedy
Situation; Neighbour
Storyline; author buatkan :))

p/s : imagine ni paling special sbb sy buat hero jungwoo sbb permintaan requester ♡

-  -  -

Setiap pagi aku akan bangun awal untuk membantu eomma memasak sarapan pagi di dapur. Semenjak aku sudah graduate ni, lebih baik aku bersiap sedia untuk menjadi seorang isteri mithali dari sekarang ecehh..CHING!

eomma pergi la duduk dulu, biar Jungna yang hantar semua makanan ni ke sana ” kataku lembut kepada eomma.

“ betul ni? baiklah, eomma duduk ” eomma melangkah pergi ke meja makan dengan senyum yang terukir di bibir.

Setelah aku meletakkan semua hidangan sarapan pagi di atas meja makan, eomma mula bersuara.

“ eomma dengar, ada satu family yang nak pindah ke sebelah rumah kita yang sunyi selama ni ” aku mula memasang telinga untuk mendengar cerita eomma.

“ nanti takde la kita sunyi sangat kan? eomma ada la kawan nak ajak borak. Nak ajak menyembang sama² ” eomma hanya tersengih memandang aku. Aku pula memuncungkan bibir ke hadapan.

“ tak cukup ke Jungna ngan oppa membawang sama² ngan eomma ” eomma menatap wajahku dengan senyuman yang setia terukir di bibirnya.

“ hahhaha Jungna sayang. Jungna dengan abang tu belum tua lagi. Tak sesuai nak jadi kawan borak orang² tua ni. Nanti semua cerita orang² tua kamu dengar, tak elok macam tu ” bebel eomma.

“ cuma, bagi eomma Jungna dengan abang tu, penghibur duka lara eomma. Bila appa pergi out station, eomma selalu tak sunyi bila ada kamu berdua ” aku mula mengukir senyuman.

“ thank you, eomma ” aku menghampiri eomma lalu memeluknya. Eomma membalas pelukanku.

“ you're welcome dear ”

-  -  -

Sedang aku sibuk menulis blog di komputer riba kesayanganku, tiba-tiba bunyi riuh kedengaran dari luar rumah. Aku melangkah ke arah jendela bilik agar dapat melihat keadaan di luar.

‘ Hari ni diorang dah sampai? cepat betul ’ selorohku di dalam hati.

Aku melihat eomma sudah keluar dari rumah dan menuju ke arah jiran baru kami. Sebelum melangkah keluar dari bilik, aku mengemaskan pakaian dan menyikat rambutku yang aku sengaja lepaskan. Aku bergegas keluar dari rumah mengikut langkah eomma.

Aku mula menghampiri eomma yang sedang berbual dengan jiran baru. Aku menunduk hormat kepada pasangan suami isteri yang berumur dalam lingkungan 40-an itu. Eomma tersenyum bersama jiran baru kami.

“ Jungna, ini lah jiran baru kita. Ahjumma Kim dengan ahjussi Kim ” aku mengangguk-angguk sambil tersenyum.

“ hwanyeong ( selamat datang ) ahjumma ahjussi. Park Jungna imnida, ahjumma dengan ahjussi boleh panggil saya Jungna je ” kataku ramah.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 09, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

+NCT DREAM IMAGINES | 엔씨티 Dream {CLOSED}Where stories live. Discover now