8.3

1.6K 42 4
                                    

○Izabella○
Jag drar min hand genom hans hår om och om igen ovetandes om han sover eller inte. Han pratar knappt och det känns som att det är onödigt att starta en konversationen som ingen av oss vill ha. Idag känns inte Leos hus som det brukar. Det är som att något tungt vilar över hela atmosfären. Bättre blir det inte av att en obehaglig känsla kryper inom mig när jag ser alkoholen på hans skrivbord. Nicole sa att han suttit uppe hela natten och druckit. Det gör ont i mig att min bror är halva anledningen till att han mår dåligt. Alla vet det och det går inte att gömma undan hur mycket han skulle kunna göra bara för att döda Leo. Visst han borde inte ha "ljugit" men han förtjänar inte att vara så hatad för något som ingen egentligen har något med att göra.
"Bella?" Mumlar han tyst.
"Ja?" Han kramar mig lite hårdare och skakar på huvudet.
"Inget. Jag skulle bara se så att du var kvar." Ett svagt och smärtsamt leende lägger sig över mina läppar.
"Jag går ingenstans." Svarar jag och blinkar bort tårarna i mina ögon.

"Bella gör slut med honom! Han bryr sig inte om dig. Han använder dig fattar du väl?!"

Jag vill kräkas när jag tänker på allt hat som befinner sig inom min bror och som tar över honom helt. Han vill verkligen att jag ska göra slut för då kan han och hans gäng gör precis vad de än känner för att göra med Leo och hans gäng. Krig är inte ens förnamnet. Det kommer blir totalt kaos. Om jag gör slut har Nathan och de andra ingen som helst koppling till Leo. Alltså försvinner alla deras spärrar. Skadan är redan skedd och jag var dum som visade mig sårad för Nathan eftersom att han kommer att vilja hämnas på Leo för det och en massa andra saker som jag inte vet något om. Jag vill inte göra slut men jag vet att Leo inte känner något för mig egentligen och om jag ska vara ärlig gör inte jag det heller. Hur mycket jag inte vill är kanske att göra slut det enda rätta?

○Leonard○
Mitt huvud sprängs nästan. Min kropp är typ dränkt i alkohol från inatt. Jag är trött men jag kan inte sova. Jag försöker men det går inte. Inte minst är det omöjligt att finna en lösning på mina problem. Inget kommer att hjälpa längre. Jag har fuckat upp det med Maddie för länge sedan. Alla mina vänner hatar till 99% mig. Jag är tillsammans med Bella och mår bättre med henne men jag har inte de riktiga känslorna för henne. Det som är mest hemskt är att jag vet att hon inte känner något för mig. Jag hörde henne för det första men för det andra är jag varken blind eller dum i huvudet. Man ser på långa vägar att hon tycker om mig men inte har känslor för mig.

"Jag är inte kär i honom men jag vill inte vara utan honom heller..."

Jag vill inte att hon ska göra slut. Det på något sätt, mitt i allt detta kaos det enda jag inte vill ska hända, hur mycket jag än känner för någon annan. Det får inte hända. Hon räddar mitt liv. Men det som jag vet lika bra som henne är att det enda rätta hade varit att göra slut. Hon förtjänar inte att få hat för att hon är med mig. Hon förtjänar inte att bli indragen i en massa skit pågrund av mig men mest, förtjänar inte jag henne.

Göra slut är det enda rätta.

FireproofWhere stories live. Discover now