○Nicole○
Jag tar upp min mobil och tränger mig före alla i kön till toan innan jag får dra igen dörren och låsa snabbt. Utan att tänka letat jag upp Leo's nummer. Det tar inte lång tid innan han svarar men när jag hör att han skrattar slutar mitt hjärta nästan att slå av glädje.
"Hej."
"H-hej." Säger jag och tittar rak ut i ingenstans.
"Har det hänt något?" Jag vet inte vad jag ska säga. Han låter, lugn? Det är något i hans röst som inte brukar finnas, något harmoniskt och snällt. Hans låter inte alls som han brukar, helt stressad och nere. "Nikki? Hallå har det hänt något?" Jag kan inte säga det. Jag kan inte säga att Maddie är här och inte alls verkar vilja det. Jag kan inte göra honom orolig och jag kan inte göra så att han åker hit och börjar bråka med Nathan igen. Jag ångar mig direkt att jag ringt.
"Ja-ehm. N-nej. Nej inget har hänt jag vill bara se vad du gjorde."
"Jaha. Inget, har du inte kul?" Jag skakar på huvudet och suckar.
"Nej..."
"Okej, men ska jag komma och hämta dig?" Jag spärrar upp ögonen.
"Nej! Eller. Det är lugnt, menar jag. Jag ska sova hos Ellen."
"Okej, jag är hemma iallafall så bara ring om det är något."
"Vi ses sen." Ler jag snett och suckar när han ger mig ett kort svar innan han trycker av samtalet.Ny plan. Fixa detta själv och INTE blanda in Leo.
○Leonard○
Jag tittar på Izabella som höjer musiken igen och ställer sig upp med sin cigarett mellan läpparna.
"Varför sa du så?" Frågar hon och höjer på sina ögonbryn.
"För att jag vet att hon ska sova hos en kompis sen och hon vill aldrig att man hämtar henne." Hon flinar och himlar med sina rödsprängda ögon. Jag känner hur allt är helt snurrigt i huvudet men på ett skönt sätt. Allt bara försvinner med röken och det är som att problem inte ens finns.
"Ska du ha?" Frågar hon och visar mig anledningen till att jag inte är klar i huvudet just nu. Hon blåser ut det sista av den tjocka röken från sina lungor innan hon släcker sin och går fram till mig.
"Du är mycket mer tilltalande när du inte bryr dig." Mumlar jag innan jag placerar cigaretten hon räckt mig mellan mina läppar.
"Jasså?" Flinar hon och kommer närmre mig innan hon tänder en låga farligt nära min hud med tändaren. "Man får väl tacka." Säger hon dovt och kysser min kind när hon tänt min cigg.
"Har jag sagt att du är så sjukt snygg?" Hon sätter sig i mitt knä med sina ben på varsin sida av mig och drar sin hand över mitt bröst.
"Säkert." Mumlar hon mot min hals. "Förmodligen inte." Jag flinar och lutar huvudet bakåt innan jag tittar på henne som kysser min mungipa.
"Då säger jag det nu då."
"Vadå?" Flämtar hon vilket får mig att le ännu större innan jag placerar min lediga hand på hennes nacke. "Du är så jävla snygg." Säger jag innan jag kysser hennes fylliga läppar som smakar både alkohol och rök. Efter en stund drar hon ifrån och ser mig rakt i ögonen.
"Är du kär i mig? Helt ärligt?" Jag tar ett bloss och blåser sedan ut rök i hennes ansikte som jag närmar mig igen.
"Jag är inte kär i dig." Ett leende sprids på hennes läppar innan hon möter mina i ännu en kyss.
"Och jag inte i dig, men snälla, gör inte slut med mig?" Säger hon och knäpper upp en knapp på min vita skjorta.
"Lovar."Ska jag avsluta snart-snart eller ska vi fortsätta?