Bab17🎈

3.3K 152 2
                                    


Rizqie POV

Mataku tidak berhenti dari melihat wajah Darviena yang dari tadi tertunduk diam menikus tidak bersuara langsung sejak masuk dalam kedai makan ini.

Bila aku cakap tidak bersuara langsung maknanya sampai masa order makanan pun aku yang tolong orderkan.

Marah lagi ke dia dengan perangai memaksa aku? Ke dia takut dengan perangai aku yang tiba tiba jadi lain dengan dia tadi? Bukan niat aku nak memaksa dia keluar tapi aku tak nak dia lewat makan. Nanti gastrik macam mana? Dah la dia jauh dari keluarga dia.

Papa dan mama nya juga dah awal awal pesan dekat aku suruh jaga Darviena di sini. Bawa dia makan ikut masa kalau tidak dia akan kena gastrik.

Nak taknak aku kena la juga bertegas dengan dia. Aku tak nak dia sakit.
Selain itu, aku juga ada plan lain nak bawak Darviena pergi tempat lain lepas habis makan ni.

Dah tiba masanya untuk aku luahkan perasaan aku kepadanya dan meminta maaf dengan apa yang dah jadi sebelum sebelum ni.

Mengenangkan perangai Darviena yang senyap tak bercakap ini
membuatkan keluhan aku tanpa dapat di tahan tahan lagi lepas juga. Sampai bila nak diam membisu macam ni?

"Darviena." Aku bersuara.

Masih senyap tak berkutik. Kepala pun masih tunduk tidak memandangku.
Tak apa Qie sabar. Memang salah kau pun. Aku menenangkan diri.

"Darviena jangan la macam ni. Aku minta maaf eh?" Tangan aku yang cuba untuk menyentuh tangannya di atas meja cepat cepat aku tahan.

Gila la kau ni Qie. Waktu waktu macam ni juga tangan kau mengada nak naik sentuh dia. Nasib cuma separuh jalan je tau. Aku memarahi diri sendiri.

"Darviena sayang." Kali ini aku bersuara dengan lebih lembut.

Masih diam membeku. Aku dah mula menggaru kepala buntu tidak tau hendak memujuk dia macam mana lagi.

"Dear jangan la diam macam ni. Aku ni tak reti nak pujuk orang yang tengah merajuk ni tau. Aku minta maaf eh sebab paksa kau keluar makan malam dengan aku. Aku buat macam ni sebab aku tak nak kau kena gastrik.

Kan ke kita ni jauh dari keluarga. Apa apa hal jadi dekat kau nanti kita yang sama sama susah. Aku ni papa dah tanggungjawabkan untuk jaga kau sepanjang dekat sini. Aku pun dah janji akan jaga kau. Aku tak nak jadi orang munafik yang memungkiri janjinya. Maafkan aku eh." Panjang lebar aku menerangkan keadaan sebenar. Siap dengan dear lagi aku panggil dia. Harap harap dia cair la dan faham sebab kenapa aku paksa dia.

Tepat tepat menghabiskan penerangan sebenar makanan pun sampai di meja kami. Tidak sempat mengucapkan terima kasih Darviena dah terlebih dahulu mengucapkannya.

"Hm cepat la baca doa. I dah lapar ni." Mataku tidak berkelip mendengar suara Darviena. Walaupun dia masih menundukkan kepala tapi mendengar suaranya kembali membuatkan aku tersenyum lebar.

"Okay dear." Terus aku mengangkat tangan membaca doa sambil di aminkan oleh Darviena.

Terasa hati aku ini bagai sedang berbunga bunga dengan kembang dan mekar.

❄️❄️❄️

"Kita nak buat apa dekat sini?" Darviena bertanya sebaik saja kami berjalan kaki menuju ke arah Namsan Tower.

"Saja nak bawa kau tengok bandar Seoul malam malam macam ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Saja nak bawa kau tengok bandar Seoul malam malam macam ni. Cantik tau pemandangan malam dekat sini. Dah jom kita naik atas." Tanpa sedar tanganku mula menarik tangan Darviena. Apabila dah tersedar cepat cepat aku lepaskan.

"Sorry." Aku meminta maaf.

"Its okay." Darviena membalas sambil melemparkan senyuman manisnya.

Aku terpana seketika melihat senyumannya. Dah seminggu aku tidak melihat senyumannya membuatkan hilang terus rasa rindu di dalam hati yang berkepuk kepuk buatnya.

"Jom la cepat. Kata nak tengok pemandangan dekat atas. Nanti kalau tutup buat penat je daki bukit nak ke sini." Darviena menarik tanganku.

Aku pula terkejut dengan penarikkan tangannya tapi cepat cepat aku buang rasa terkejut. Malah aku juga ikut turut mengemaskan lagi pegangan tangannya. Melihat tidak ada tanda tanda Darviena menolak lagi la makin kemas aku genggam tangannya.

Hati terasa berdebar debar bila bersentuhan kulit dengan Daviena ketika ini. Dengan cuaca malam yang sejuk begini lagi la aku mula terasa lain.

Sabar Qie tahan. Dia bukan yang halal untuk kau. Jangan terfikir nak buat benda tak senonoh dekat dia. Kau tak nak dia benci kau kan? Aku menenangkan hati dan perasaan sendiri sepanjang perjalanan ke arah Namsan Tower.

"Wah you tengok la cantiknya pemandangan dekat atas ni." Darviena menjerit kesukaan apabila kami berada di atas. Tangan yang berada di genggamanku sudah di lepaskan. Dia berlari lari kecil ke arah pagar untuk melihat lebih jelas pemandangan dari atas.

Aku menarik nafas dengan lega apabila kulit kami tidak bersentuhan lagi. Boleh la juga aku kawal perasaan aku.

Senyuman aku ukir dengan lebar. Melihat wajah Darviena yang kelihatan sangat gembira tidak monyok dan masam seperti tadi buat aku turut rasa gembira.

"Cantik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Cantik." Aku bersuara sambil memandang wajah sisi Darviena. Senyumannya masih lagi melebar memandang pemandangan di hadapan mata.

"Kan Qie? Cantik betul pemandangan dekat sini. I tak sangka you tau jalan nak tempat tempat cantik macam ni." Darviena meliarkan matanya di sekeliling kawasan sebelum memandang ke arah aku.

Mataku tidak berkelip menatap wajahnya. Dia juga seperti terpaku memandang mataku. Kami berbalas balas pandangan sebelum aku makin mendekatkan wajahnya dengan aku.

Dia juga tidak mengelak dengan kemungkinan yang akan berlaku membuatkan aku makin merapatkan wajah aku dengannya.

Wajah kami begitu rapat sehingga aku dapat rasa panas hembusan nafasnya di wajahku. Mata kami masih lagi sama sama merenung antara satu sama lain.

Tangan aku tidak dapat di halang terus memegang belakang kepalanya untuk merapatkan lagi wajahnya dengan aku. Dahinya aku rapatkan dengan dahi aku.

"I love you Darviena Diana." Aku bersuara dengan perlahan sebelum bibir kami bercantum.

DARVIENAWhere stories live. Discover now