Bab37🎈

2.9K 137 8
                                    


Rizqie POV

"Kau ingat tak lepas kita habis makan sebelum kita pergi Namsan Tower tu aku ada singgah kedai runcit beli air untuk kita berdua?" Aku merenung wajahnya dengan sepenuh hati mengharap dia masih mengingati kejadian lama.

"Ingat." Sepatah Darviena membalas membuatkan aku tarik nafas lega sedikit.

"Dan kau ingat tak air mineral kita minum tu buat kita sama sama tak sedar apa yang kita dah buat?"

"What do you mean? I tak faham."

"That night. Our kissed. Remember?" Sepatah sepatah aku menyebut. Melihat anggukkan perlahan Darviena terus aku sambung lagi.

"Sebenarnya Danish taruk something dalam air mineral kita."

"I memang dah agak Danish bersubahat sekali. Memang betul la apa yang Izzul bagitau I selama ni." Sedikit tegas kedengaran suara Darviena.

"Izzul tu menipu kau Viena."

"Nak tipu I apanya? Dia siap tunjuk bukti lagi rakaman suara you dengan Izzul masa dekat office dulu.

Dah la Qie I tak nak gaduh dengan you. Kita lupakan jela semuanya. Dari ingat benda yang lepas baik kita nikmati malam ni dengan baik.

Macam you cakap tadi la, kita pun dah janjikan tak nak ingat benda benda yang lepas." Darviena terus memusingkan badannya menghadap tasik.

Keluhan aku lepas. Aku memang dah agak dia mesti tak akan percaya apa yang aku nak ceritakan.

Tapi kalau tak cerita sampai bila aku nak simpan? Sampai bila dia nak percaya apa yang Izzul cakap yang memang jauh menyimpang dari benda yang betul? Tak kan sampai dah nak mati baru nak cerita?

"Darviena pandang sini." Tangan menarik bahu Darviena tetapi aku terasa Darviena mengeraskan badannya.

Lagi sekali aku tarik bahunya menghadap aku. Kali ini agak sedikit kuat. Bukan nak sakiti dia tapi aku tak nak benda macam ni buat kami gaduh.

"Dengar dulu apa aku nak cakap." Aku tarik tangannya yang bersilang di tubuhnya ke dalam genggamanku.

"Memang betul Danish suntik ubat dalam botol kita dua masa kita tengah leka tengok pemandangan dari menara tu. Dan memang betul dia ikut kita dari kita dekat restoren sampai la ke Namsan Tower dan sampai la dia bawak kita masuk bilik hotel."

"Kenapa Danish nak buat semua ni? Kenapa dia nak anaiya kita berdua? You tau tak sebab dia kita terpaksa kahwin." Pegangan tanganku terlepas mendengar ayat ayat yang keluar dari mulut Darviena.

Jadi dia kahwin dengan aku bukan sebab dia suka aku? Tapi sebab dia terpaksa?

"So selama ni kau kahwin dengan aku sebab terpaksa la? Masa awal awal kita kahwin dulu tu semua tu cuma lakonan semata? Ke sebab kau kesian dengan keadaan aku yang tengah lumpuh masa tu?"

"No bukan macam tu maksud I.." Aku memotong laju percakapannya.

"Dah la Darviena. Aku tak nak dengar apa apa penjelasan lagi. Kalau kau nak tau sebab ex kau yang berdendam dengan aku la aku accident sampai lumpuh masa malam pertama kita.

Dan sebab ex kau jugak la Danish buat semua benda ni sebab nak selamatkan kau dari kena kenduri dengan Izzul dengan kawan kawan dia.

Tapi tula kau tak percaya kan? Kau lagi percaya Izzul. Haa teruskan la kepercayaan kau dengan Izzul bangsat tu." Melihat wajah tersentak Darviena seperti terkejut tetapi aku sudah tidak ada hati untuk meneruskan lagi.

Betul apa kata Danish. Dia lagi percayakan Izzul dari darah daging dia sendiri dan pecayakan aku sebagai suami.

"Qie wait."

Aku terus memusingkan badan untuk masuk kembali ke dalam cruise tanpa menghiraukan Darviena. Hati aku ketika ini bagai di carik carik sakitnya.

DARVIENADonde viven las historias. Descúbrelo ahora