Bab 7 - Dazril tergugat

110 8 0
                                    

"Hoi, korang ni! Kalo nak bercengkerama pun carilah hotel ke ape ke! Jangan buat hal kat pejabat ni ha!" Sergah Afril di muka pintu.

Entah bila pulalah mamat sekor ni merayap ke sini? Bisik hati Dazril lagi. Dia membetulkan butang bajunya.

"Ek, eleh. Gila ke ko ni, Af? Aku nak try baju ni dululah..." Dazril menggawang-gawangkan baju baru yang hendak dicubanya itu.

"Walaweyy... baju baru ek? Cantik siut."

Apa yang cantik sangat kalau warna putih saja? Dheja mengerutkan dahi. Memandang ke arah Afril yang merampas baju dari tangan Dazril. Lantas diacu ke badannya sendiri.

"Eh, padan pulaklah dengan aku, wei! Bagi akulah baju ni. Ko tak pakai lagi, kan? Alah, kalau kau pakai pun apa salahnya. Kau bukan pakai dua kali pun semua baju kau, tul tak?" Afril menggayakan baju itu di luar badannya yang hampir sama dengan bentuk tubuh badan Dazril.

"Hoi, baik-baik sikit ya. Aku nak letak kat muzium akulah baju tu. Bukan senang nak dapat baju dari cik adik manis kita ni. Souvenir ni." Usik Dazril lagi. Tersengih ke arah Dheja yang masih lagi tercegat di dalam bilik itu.

"Ha, apa tunggu lagi? Keluarlah." Sergah Dazril lagi. Tanpa menunggu lebih lama, Dheja segera bergegas keluar dari situ.

"Hui, kau ni. Apahal dengan budak tu? Garang betul ya kau dengan dia. Hairan aku. Selalunya kalau ada gadis cantik di depan mata, gigi pun lebih lembut dari lidah kau tu, ha. Ni tidak, macam kau pakai spray kala jengking aje!" Kenen Afril lagi.

"Af, boleh tak kau mind your own business? Lantak akulah nak treat budak tu macamana pun. Dia tu temporary kan kat sini. Biar la aku buli cukup-cukup. Ala, sekadar muka macam tu, 1000 orang pun beratur tunggu aku, kau tau tak?" Tingkah Dazril dengan sombongnya.

Afril menggeleng.

"Ikut suka kaulah, bro. Tapi adik kau dah balik kan? Mir? Dari UK?"

Mendengar nama Dazmir disebut, wajahnya berubah.

"Ya, kenapa?"

"Dia kerja sini jugak nanti, kan?"

"Ya, kenapa?"

"Whoaa... this is going to be a war!" Afril tergelak besar dan berlalu dari situ. Baju kemeja putih dibaling ke arah Dazril semula. Sempat pula Dazril menyambutnya.

War? Ya, memang. Dia dan Dazmir tidak pernah sependapat sejak dari kecil lagi.


Ohh No!! Pembuli Cinta??Where stories live. Discover now