Bab 9

6.6K 344 78
                                    

"Kurang ajar kau kan.Kenapa kau tolak Ayina dalam kolam,kau tau kan yang kolam tu kotor.Ei,kau ni memang sengaja." Marah Kim dan terus mencekak kolar Qing.

Qing yang terkejut dengan perlakuan Kim yang tiba tiba terus berubah wajahnya menjadi merah.Marahnya sudah sampai ke puncak.

Terus Qing melepaskan tangan Kim daripada mencekak kolarnya dengan kasar dan melepaskan penumbuknya ke arah muka Kim.

Tapp!!

Semua yang ada di situ terkejut.Bukan terkejut sebab muka Kim kena tumbuk oleh Qing.Tidak,Kim tak apa apa.Tapi,yang paling bikin terkejutnya.Penumbuk Qing yang sebenarnya mahu mendarat di muka Kim,sempat dihalang oleh tangan kecil Ayina.Yups!Ayina.Qinglah yang paling terkejut tahap dewa ketika itu.

"Don't you dare to touch my friend in front of me!!" Kata Ayina tegas.Semua terbeliak mata memandang Ayina yang cukup relaks menahan penumbuk Qing yang kencang tadi.Qing terkaku.Suasana tiba tiba menjadi sepi.

"Hei,hei,sudah.Jangan bergaduh.Kau Qing,ikut cikgu ke bilik guru.Kim,Ayina,korang pergilah bersihkan badan korang tu.Dan yang lain,boleh masuk kelas." Arah Cikgu Jaya menyampuk dengan tegas.

Semua pelajar menurut arahan itu.

"Jom Ayina." Ajak Kim.

"Ok." Balas Ayina.Dan mereka beriringan menuju ke tandas lelaki dan perempuan.

☆ ☆ ☆

"Sakit hati betullah aku dengan Kim tu.Dia ni memang sengaja nak cari pasal dengan aku ke?" Marah Qing,Ray terpaksa menjadi pendengarnya.Mian dan Bino pun turut memasang telinga walaupun mata mereka tertala ke buku rujukan masing masing.

"So kau nak buat apa?" Soal Ray.Sebenarnya kumpulan mereka memang anti dengan Kim.Entah kenapa?Kalau dengan Akim,Qing seorang ajelah yang anti dengannya.Yang lain ok je.

"Huh,inilah aku tengah fikir cara nak sedarkan si mamat perasan muka korea tu.Entah entah nama dia pun,dia pergi tukar jadi Kim.Supaya baru ada iras iras korea sikit.Huh,menyampah aku." Entah,apalah yang si Qing merepek ni.

"Hmm,boleh jadi juga." Ray menambah perisa gosip mereka itu.

"Hah!!" Bentak Ray sambil memetik jarinya.Terkejut yang tiga ekor beruk lagi.

"Woii,kau ni dah kenapa?Buat orang terkejut je." Marah Qing.

"Hehe,sorrylah." Ucap Ray sambil tersengih sengih.

"Hah,cepatlah apa kau nak cakap tadi tu?" Gesa Qing,tidak sabar dia mahu mendengar idea Ray macam mana diorang nak kenakan si Kim tu.

"Ok,macam ni....."

☆ ☆ ☆

Esoknya.

Semasa Cikgu Saza,guru biologi sedang mengajar di kelas 4 Alfa.Datanglah beberapa orang pengawas ke kelas itu.

"Selamat pagi cikgu,maaf kerana mengganggu.Hari ini kami nak buat sportcheck." Kata salah seorang pengawas yang tiba tiba muncul itu,namanya Kiran.

Dalam masa itu,Qing sudah tersenyum senyum.Bagus Kiran,kau buat juga apa yang aku suruh.Hahaha,matilah kau Kim.Ambik kau,siapa suruh nak sangat cari pasal dengan aku.Huh.Bisik Qing dalam hati dengan perasaan gembira.Dia sudah berbalas balas pandang dengan Ray.

"Baiklah,silakan." Kata Cikgu Saza memberi kebenaran.

Pengawas pengawas itu melangkah masuk ke dalam kelas.

"Semua pelajar sila letakkan beg di atas meja sekarang,tidak ada sesiapa yang dibenarkan untuk keluar semasa sesi sportcheck dijalankan." Kata Kiran tegas.Dan apabila matanya bertembung dengan Qing,mereka membuat isyarat mata yang sukar ditafsir.

Semua pelajar kelas 4 Alfa meletakkan beg mereka di atas meja dengan wajah bosan.Dalam seminggu balik balik ada sportcheck,entah apa yang mereka nak cari sangat.Dalam kalangan pelajar 4 Alfa,rata rata mereka tiada yang bawa telefon ke sekolah kecuali Qing sewel itu.

Kalau Qing,buat apa dia nak risau.Alah,siapa lagi dia nak minta tolong kalau bukan nak bodek Kiran.Huh!

Dan sesi sportcheck pada hari itu pun dimulakan di kelas 4 Alfa.

"Hei,apa ni Kim?" Kiran pura pura terkejut apabila menjumpai telefon bimbit di dalam beg Kim.Kim terkejut rasa macam nak pengsan apabila melihat telefon tersebut.Sejak bila dia bawa telefon ke sekolah dan rasa rasanya dia tiada telefon jenama seperti itu.Lah,yang vivo tu.Mahal lagi telefonnya daripada itu,ok.

"Kau Kim,ikut kami ke bilik disiplin." Arah Kiran.Semua memandang Kim pelik.Mereka juga tahu yang Kim tidak pernah bawa telefon ke sekolah.

Tapi,Kim terpaksa juga bergerak ke bilik disiplin.Apa apa alasan pasti tidak akan diterima memandangkan bukti sudah ada.Dia mengeluh.Siapa pula yang sabotaj dia ni?

Ei,macam ada tak kenalah.Aku tau Kim tak bawa telefon ke sekolah.Ni mesti ada orang yang rancang untuk kenakan dia ni.Bisik Ayina dalam hati,saat itu juga dia melihat senyuman puas di bibir Qing.

☆ ☆ ☆

"Ok,ni upah untuk kau.Thanks ya sebab buat sportcheck tu." Ucap Qing sambil tersenyum macam anjing dapat tulang.Dia menyerahkan sekeping sampul surat yang berisi duit.Kiran menyambutnya.

"No hal lah bro." Kata Kiran sambil menepuk bahu Qing.Ok,Qing anak orang kaya.So,dia boleh buat apa saja yang dia suka dengan duit yang bapak dia ada tu.Oh ya,itulah rancangan yang Ray cadangkan semalam tu.Memang hebatlah Ray.

"So,Kim macam mana?" Soal Qing.

"Dia kena gantung sekolah seminggu." Beritahu Kiran.

"Hahaha,bagus..Bagus.." Qing tertawa puas.

"Oklah bro,saya nak balik kelas dulu." Kata Kiran.Qing hanya mengangguk dan Kiran berlalu dari situ.

"Oh,jadi ni semua rancangan kaulah ya." Ayina yang sudah lama bersembunyi di sebalik dinding akhirnya muncul di hadapan Qing.Terkejut juga Qing dibuatnya tapi lepas tu dia buat muka selambanya balik.

"Ya,sayang.Kenapa?" Qing mendekati Ayina.

"Eii,kau ni memang busuk hati kan?Kau sengaja nak buat susah kat orang lain.Kau takde perasaan ke?" Marah Ayina.

"Aku ada perasaanlah sayang..." Kata kata Qing terus dipintas oleh Ayina.

"Stop call me sayang.Go to hell with your damn sayang!!" Bentak Ayina.

"Uh,yeah honey.I love you." Ucap Qing dan terus memegang kedua dua tangan Ayina dan menguncinya di dinding belakang bangunan makmal.Qing memerhati setiap inci wajah Ayina.

"Oh s**t,why you look so pretty today dear.It's like i want to kiss your lip(ok,author tau bi author ke laut sikit.eh silap,bi Qing sebenarnya)." Ucap Qing.

"F**k,go to hell!!" (Keyy,maafkan ayat ayat ganas di sini huhu)Ayina terus menendang 'Qing punya',Qing terus melepaskan tangan Ayina dan mengaduh kesakitan.Sakit gila!Kalau pecah macam mana,takde keturunan dia nanti.

Ayina terus berlalu dari situ meninggalkan Qing yang kesakitan.Muncul dah aura ganas Ayina ni,auw.

###

BAD GIRL IN GLASSES Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin