Part 25

13K 513 7
                                    

Fareez's pov

Sejak seminggu lepas, hubungan aku dan Zia semakin rapat. Zia yang sedang lena beralaskan lengan di sebelah dipandang. Kadang-kadang lena dia terusik apabila aku sengaja mainkan hujung rambutnya di hidung.

Tiba-tiba fikiran aku teringatkan tentang kejadian semalam. Banyak benda yang aku belum tahu tentang dia rupanya. Contoh, dia tahu menari Kpop! Rasa nak terkam Abe dia masa tu.

Flashback

"Mana pula Zia ni?" Kepala yang tidak gatal digaru. Hampir seluruh pelusuk rumah aku dah periksa, tak jumpa. Nak kata merajuk, tadi okay aje. Nak kata lari rumah, kain baju elok ada dalam almari.

Bunyi lagu yang kuat dari bilik music di tingkat dua menarik perhatian aku. Pantas aku melangkah ke sana. Aku mengintai dari pintu yang terbuka sedikit. Kelihatan Zia sedang menaip sesuatu di laptop. Mata mula meliar memerhatikan pakaiannya. Amboi! Tshirt merah lengan pendek dipadankan dengan legging hitam. Di kaki pula tersarung kasut Akiii Classic berwarna kelabu.

(Hengkorang bukak media skrg -.-)

Apabila lagu Me Gustas Tu mula dimainkan, Zia pantas tersenyum lebar dan berlari ke tengah tengah bilik tu. Mata Zia fokus pada pantulan dinding cermin di depannya.

Zia menyilangkan tangan kemudian dibawa memeluk tubuhnya. Serentak itu, kakinya diangkat dan lincah mengikut irama music. Music yang semakin rancak membuatkan Zia tersenyum dan terus menari. Bersinar mata aku tengok Mrs. Wifey yang terlampau comel. Selepas daripada itu, flying kiss pula diberi entah pada siapa. Tangannya bergerak satu pusingan sebelum suara penyanyi perempuan daripada group Gfriend tersebut mula menyanyi.

Neol hyanghan seolleimeul oneulbuteo urineun
kkumkkumyeo gidohaneun oneulbuteo urineun
jeo barame noeul bit nae mameul sireo bonaelge
geuriun maeumi moyeoseo naerineun

Zia gerakkan tangan ke atas dan kaki dibawa ketepi kemudian ditarik kembali. Melopong aku tengok aksi comel dia. Macam budak!

Me gustas tu gustas tu
Su tu du ru johahaeyo
Gustas tu su tu ru su tu~ ru

Kemudian badan dipusing dan Zia mula mengangkat kaki panjangnya seperti budak kecil. Aigoo~

Han baljjak dwie seotdeon urineun
eonjejjeum senchi haejilkkayo
seoro bukkeureowoseo amu maldo mothaneun
neoegero dagagago sipeunde

Tangan dicekak di pinggang. Zia meluruskan tangan ke tepi dan menggoyang goyangkan jari telunjuknya. Wife siapa ni? Sejak bila pula Zia pandai beraksi comel macam ni. I can't believe it. Aku serumah dengan gadis secomel dan senakal dia? Wow!

Barame napulgeorineun kkochipcheoreom
miraeneun al suga eobjanha
ijenuen yonggi naeseo gobaekhalgeyo
hanabodan duriseo seororeul neukkyeobwayo
nae maeum moaseo neoege jeonhago sipeo

Seolleimeul oneulbuteo urineun
kkumkkumyeo gidohaneun oneulbuteo urineun
jeo barame noeul bit nae mameul sireo bonaelge
geuriun maeumi moyeoseo naerineun

Me gustas tu gustas tu
sutuduru johahaeyo
Gustas tu su tu ru su tu~ ru

Tangan diangkat kemudian dia menggoyangkan pinggang dan kaki. Terlopong mulut aku kemudian senyuman nakal terukir di bibir. Tubuhnya dipusingkan. Tapi Zia langsung tak nampak aku yang mengendap. Sebab dia leka sangat, aku buat keputusan untuk duduk bersila di belakang dan menunggunya sampai habis menari.

Forgotten Love ✔Onde histórias criam vida. Descubra agora